Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect pentru noul Formular 112. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

15-Mar-2016
590

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2016, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, se impune adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, precum si a instructiunilor de completare a acestuia.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii, de catre casele de asigurari sociale, a stagiilor de cotizare si a drepturilor cuvenite asiguratilor, potrivit legii.

Modicarile legislative presupun, in principal, urmatoarele modificari ale formularului 112:
- actualizarea si modificarea nomenclatoarelor din formular, prin eliminarea unor indicatori, ca urmare a eliminarii unor obligatii de retinere la sursa a contributiilor sociale de catre platitorii de venituri;
- modificarea denumirii unor indicatori din nomenclatoarele continute de formular, conform noilor prevederi legale;
- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului, prin eliminarea sau actualizarea trimiterilor la noul text de lege.

Proiectul prevede utilizarea noului formular 112 incepand cu obligatiile declarative aferente lunii urmatoare publicarii ordinului in Monitorul Oficial al Romaniei.

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

Proiectul propune:

Completarea Nomenclatorului “Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului” cu persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului III conform Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Completarea Nomenclatorului "Tip asigurat” cu persoanele care realizeaza venituri din activitati dependente potrivit legii si cu persoanele care realizeaza venituri din activitati dependente, asigurate in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii
Introducerea in formular a unor casete distincte:

1. Caseta „ Declaratie depusa dupa anularea rezervei verificarii ulterioare conform Codului de procedura fiscala”- pentru situatia in care declaratia se depune dupa anularea rezervei verificarii ulterioare in conditiile prevederilor art.105 alin.(6) lit.a) din Codul de procedura fiscala sau in situatia in care prin hotarari judecatoresti definitive s-au stabilit in sarcina platitorului obligatii de plata reprezentand venituri sau diferente de venituri catre beneficiarii acestora care genereaza obligatii fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificarii ulterioare, potrivit art.105 alin.(6) lit.b) din Codul de procedura fiscala.


2. Caseta „Declaratie depusa potrivit art.90 alin.(4) din Codul de procedura fiscala” – pentru situatia in care se indeplineste, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. In aceasta situatie, se inscrie codul de identificare fiscala al succesorului. De asemenea, la sectiunea „Date de identificare a platitorului”, la rubrica „cod de identificare fiscala” se inscrie codul de identificare fiscala radiat, potrivit art.90 alin.(4) din Codul de procedura fiscala.

3. Caseta „Declaratie depusa ca urmare a acordarii cumulat de sume potrivit art.146 alin.(10) si (11), art.168 alin.(10) din Codul fiscal” - pentru situatia in care declaratia se rectifica in urma acordarii cumulat a unor sume reprezentand:
- indemnizatii de somaj, in vederea stabilirii prestatiilor acordate de sistemul de asigurari
sociale;
- sume reprezentand ajutor social, indemnizatii de somaj, venituri din pensii, precum si indemnizatii pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatii pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani;
- indemnizatii de asigurari sociale de sanatate acordate in termenul prevazut la art. 40 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru noul Formular 112. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.