Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul care aduce noi modificari fiscale. Mai usor pentru contribuabili?

04-Iun-2014
1039
Ministerul Finantelor Publice anunta, printr-un comunicat oficial, ca la 2 iunie 2014 a lansat, in dezbatere publica, proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscale.

Proiectul de act normativ include o serie de modificari care vizeaza, in principal, imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, prin introducerea posibilitatii comunicarii in format electronic, precum si masuri de sprijin pentru agricultorii care au inregistrat pierderi din cauza unor calamitati provocate de conditiile meteorologice nefavorabile.

Astfel, in scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica. Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie.

De asemenea, proiectul de act normativ prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Aceasta masura are ca efect reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celeritatii in solutionarea cererilor contribuabililor.

Pentru persoanele fizice, se creeaza baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

"Simplificarea procedurilor administrative si imbunatatirea relatiei contribuabililor cu Fiscul sunt masuri necesare pentru sprijinirea mediului de afaceri prin diminuarea costurilor de conformare la plata", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Un alt capitol al proiectului de act normativ vizeaza sprijinirea agricultorilor si a asociatiilor agricole care au inregistrat pagube, in cursul anului 2013, din cauza fenomenelor meteorologice nefavorabile sau extreme.

Astfel, se diminueaza, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au desfasurat activitati agricole individual sau in asociere, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

impozitul a fost stabilit pe baza de norme de venit;

pentru productia agricola nu au fost incheiate polite de asigurare;

productia a fost calamitata in proportie de peste 30%. Gradul de calamitate se dovedeste cu documentul emis de autoritatea competenta, in conditiile legii.


Un alt punct al proiectului de act normativ se refera la flexibilizarea conditiilor de acordare si mentinere a esalonarilor la plata a obligatiilor bugetare. Proiectul prevede extinderea ariei creantelor care pot fi esalonate la plata, incluzand in aceasta categorie:

Creantele stabilite de alte organe si transmise spre recuperare ANAF

Diferentele de obligatii fiscale stabilite prin declaratii rectificative.


Aceasta masura reprezinta o relaxare a conditiilor de acordare si mentinere a esalonarii la plata. Scopul acestei masuri este, pe de o parte, cresterea gradului de recuperare a obligatiilor fiscale detinute de catre contribuabil, iar pe de alta parte, sprijina mentinerea activitatii contribuabililor viabili din punct de vedere economic.

De asemenea, vor fi reglementate situatiile in care contribuabilul solicita inlocuirea sau redimensionarea garantiei, iar soldul sumelor ramase din esalonare este inferior plafonului reglementat de ordonanta (de pana la 5.000 lei in cazul persoanelor fizice si, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice). Astfel, se propune ca in aceste situatii, organul fiscal sa procedeze la eliberarea garantiilor, intrucat contribuabilii aflati in situatii similare care solicita esalonarea sumelor al caror cuantum este sub plafon, nu trebuie sa depuna garantii.

Prin eliberarea garantiilor de catre organul fiscal, acestea pot fi utilizate de catre contribuabili pentru dezvoltarea activitatii.

Totodata, proiectul de act normativ reglementeaza o exceptie in privinta obligatiei de desemnare a unui imputernicit de catre contribuabilii care au obligatii declarative si nu au un domiciliu fiscal in Romania. Masura adoptata are ca efect reducerea costurilor administrative pentru investitorii transfrontalieri, care au o pondere importanta pe piata de capital .

Proiectul de Ordonanta de Urgenta propune ca platile efectuate in contul de venituri al bugetului local in perioada 2009-2012, pentru impozitul pe onorariul avocatilor si notarilor publici, sa stinga obligatiile fiscale inregistrate in evidentele ANAF, datorate de catre acesti contribuabili pentru venitul din activitatea independenta respectiva.

Ministerul Finantelor Publice se va consulta cu reprezentantii mediului de afaceri si cu cei ai structurilor asociative asupra proiectului de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscale.



Sursa: Ministerul Finantelor Publice


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul care aduce noi modificari fiscale. Mai usor pentru contribuabili?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.