Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul de hotarare emis de MFP modifica atributiile institutiei

23-Iul-2013
2874
Va informam ca MFP a publicat pe site-ul propriu un nou proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice.

Redam mai jos continutul acestui proiect:

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor.

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, alineatul (2), dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. K^1), cu urmatorul cuprins:

"k^1) de monitorizare impreuna cu ministerele/autoritatile romane a asistentei tehnice oferite acestora de institutiile financiare internationale si bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala;"

2. La articolul 2, alineatul (2) litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"q) de evidenta a bunurilor ce constituie domeniul public al statului si a bunurilor imobile ce constituie domeniul privat al statului;"

3. La articolul 3, punctele 41 si 79 ale alineatului (1) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"41. reprezinta statul roman in exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la societatile prevazute in anexa nr. 2, conform legii."

"79. solutioneaza plangerile prealabile formulate impotriva dispozitiei obligatorii emisa de catre organul de inspectie economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.94/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, contestatiile administrative formulate impotriva titlului de creanta emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice responsabila cu inspectia economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr.66/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contestatiile formulate impotriva proceselor-verbale de inspectie emise potrivit competentelor legale, de structurile cu atributii privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in conditiile Ordonantei Guvernului nr.119/1999, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, dupa punctul 42 al alineatului (1) se introduce un nou punct, pct. 42^1, cu urmatorul cuprins:

"42^1. asigura centralizarea inventarului bunurilor imobile din domeniul privat al statului intocmit, dupa caz, de ministere, de celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, de unitatile administrativ-teritoriale, precum si de autoritatile publice centrale care au in administrare asemenea bunuri;"

5. La articolul 3, alineatul (1) dupa punctul 48 se introduc doua noi puncte, pct. 48^1 si 48^2, cu urmatorul cuprins:

"48^1. participa la elaborarea strategiei de tara pe termen mediu a institutiilor
financiare internationale;"

"48^2. faciliteaza dialogul intre institutiile financiare internationale, bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala si autoritatile romane beneficiare sau potential beneficiare de asistenta tehnica in contextul necesitatii urmaririi permanente a evolutiei integrate a activitatii acestor institutii in Romania;"

6. La articolul 5, litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"k) sa exprime opinia privind derularea procedurii de atribuire in conformitate cu legislatia din domeniu si sa o inscrie pe Raportul procedurii de atribuire in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii."

7. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1433, exclusiv demnitarii."

8. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art.16

Persoanele care ocupa functii publice de conducere specifice activitatii de trezorerie din cadrul unitatilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al ministrului finantelor publice".

9. Anexele nr.1-2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1-2 la prezenta hotarare.

ART. II

Incadrarea personalului Ministerului Finantelor Publice in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie
de personal.

PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul de hotarare emis de MFP modifica atributiile institutiei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.