Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016

26-Aug-2016
181

Redam mai jos proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016.

Proiect O R D I N nr. pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016

Avand in vedere prevederile art. 179 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
tinand seama de prevederile art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 707/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 11 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I - Normele tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 309/22.04.2016, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4 se introduc literele n) si o) cu urmatorul cuprins:

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

"n) Birou vamal de supraveghere – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, responsabil de locul in care este stabilit declarantul, unde se depune declaratia vamala de export in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii;
o) Birou vamal de prezentare – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, unde se prezinta marfurile in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii."

2. La Titlul II dupa Capitolul I se adauga un nou capitol cu urmatorul cuprins:
"Capitolul I1
Vamuirea centralizata la nivel national

A. Conditii privind declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national

Art. 30¹ – (1) Declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national se utilezeaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
a) declarantul are statutul de operator economic autorizat, prevazut la art. 38 din Codul Vamal al Uniunii;
b) declarantul depune o declaratie vamala standard, mentionata la art. 162 din Codul Vamal al Uniunii, la biroul vamal de supraveghere si asigura prezentarea marfurilor la biroul vamal de prezentare;
c) aplicatia ECS-RO este functionala.
(2) Urmatoarele categorii de marfuri sunt excluse de la aplicarea vamuirii centralizate la nivel national:
a) ....
B. intocmirea si depunerea declaratiei vamale de export
Art. 30² – (1) Prevederile art. 5 si 6 se aplica in mod corespunzator.

(2) in declaratia vamala de export in vamuire centralizata se completeaza in mod obligatoriu codul biroului vamal de prezentare in caseta ....

Art. 30³ – Dupa completare, DEE se depune prin intermediul aplicatiei ECS-RO la biroul vamal de supraveghere. Dupa depunerea DEE aplicatia ECS-RO transmite in mod automat declaratia si biroului vamal de prezentare.
Art. 304 – Prevederile art. 7 alin. (2) si art. 8 se aplica in mod corespunzator.
C. Acceptarea declaratiei vamale de export
Art. 305 – (1) Prevederile art. 9 se aplica in mod corespunzator.
(2) Confirmarea prezentarii marfurilor in vama se face de biroul vamal de prezentare in aplicatia ECS-RO.

Art. 306 – (1) in cazul in care se respecta dispozitiile stabilite la art. 172 din Codul Vamal al Uniunii, biroul vamal de supraveghere accepta declaratia, acesteia atribuindui-se MRN-ul in mod automat de catre aplicatia ECS-RO.
(2) Daca declaratia nu este acceptata, biroul vamal de supraveghere comunica prin intermediul aplicatiei ECS-RO declarantului/reprezentantului vamal motivele neacceptarii.
D. Analiza de risc
Art. 307 – Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
E. Modificarea declaratiei vamale de export
Art. 308 – Prevederile art. 12–15 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
F. Invalidarea declaratiei vamale de export
Art. 309 – Prevederile art. 16 si 17 si ale art. 27–29 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
G. Decizia de control

Art. 3010 – Prevederile art. 18 si 19 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
H. Efectuarea controlului
Art. 3011 – (1) in situatia prevazuta la art. 19 biroul vamal de supraveghere solicita declarantului/reprezentantului vamal punerea la dispozitie a documentelor justificative pentru aplicarea dispozitiilor regimului vamal pentru care marfurile sunt declarate.
(2) Biroul vamal de supraveghere desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (a) si (b) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

Art. 3012 – (1) Daca biroul vamal de supraveghere a luat decizia de control fizic, dupa inscrierea rezultatelor controlului documentar, declaratia se transmite automat de catre aplicatia ECS-RO la biroul vamal de prezentare, care desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (c) si (d) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

(2) in cazuri justificate, biroul vamal de supreveghere transmite prin fax, la biroul vamal de prezentare, documente justificative, relevante pentru efectuarea controlului fizic solicitat.
Art. 3013 – Prevederile art. 22–24 se aplica in mod corespunzator.
I. Liberul de vama
Art. 3014 – (1) Liberul de vama se acorda de biroul vamal de supraveghere conform dispozitiilor stabilite la art. 194 si 195 din Codul Vamal al Uniunii, art. 245 si 246 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 si se transmite automat de aplicatia ECS-RO si biroului vamal de prezentare.

(2) Dupa acordarea liberului de vama, lucratorul vamal de la biroul vamal de prezentare tipareste EAD si, dupa caz, ELOI, pe care le inmaneaza persoanei care a prezentat marfurile.
Art. 3015 – Prevederile art. 26 se aplica in mod corespunzator."
Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Eugen – Dragos DOROS

 

Emis la Bucuresti, in …................

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.