Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016

26-Aug-2016
204

Redam mai jos proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016.

Proiect O R D I N nr. pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016

Avand in vedere prevederile art. 179 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
tinand seama de prevederile art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 707/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 11 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I - Normele tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 309/22.04.2016, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4 se introduc literele n) si o) cu urmatorul cuprins:

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

"n) Birou vamal de supraveghere – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, responsabil de locul in care este stabilit declarantul, unde se depune declaratia vamala de export in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii;
o) Birou vamal de prezentare – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, unde se prezinta marfurile in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii."

2. La Titlul II dupa Capitolul I se adauga un nou capitol cu urmatorul cuprins:
"Capitolul I1
Vamuirea centralizata la nivel national

A. Conditii privind declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national

Art. 30¹ – (1) Declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national se utilezeaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
a) declarantul are statutul de operator economic autorizat, prevazut la art. 38 din Codul Vamal al Uniunii;
b) declarantul depune o declaratie vamala standard, mentionata la art. 162 din Codul Vamal al Uniunii, la biroul vamal de supraveghere si asigura prezentarea marfurilor la biroul vamal de prezentare;
c) aplicatia ECS-RO este functionala.
(2) Urmatoarele categorii de marfuri sunt excluse de la aplicarea vamuirii centralizate la nivel national:
a) ....
B. intocmirea si depunerea declaratiei vamale de export
Art. 30² – (1) Prevederile art. 5 si 6 se aplica in mod corespunzator.

(2) in declaratia vamala de export in vamuire centralizata se completeaza in mod obligatoriu codul biroului vamal de prezentare in caseta ....

Art. 30³ – Dupa completare, DEE se depune prin intermediul aplicatiei ECS-RO la biroul vamal de supraveghere. Dupa depunerea DEE aplicatia ECS-RO transmite in mod automat declaratia si biroului vamal de prezentare.
Art. 304 – Prevederile art. 7 alin. (2) si art. 8 se aplica in mod corespunzator.
C. Acceptarea declaratiei vamale de export
Art. 305 – (1) Prevederile art. 9 se aplica in mod corespunzator.
(2) Confirmarea prezentarii marfurilor in vama se face de biroul vamal de prezentare in aplicatia ECS-RO.

Art. 306 – (1) in cazul in care se respecta dispozitiile stabilite la art. 172 din Codul Vamal al Uniunii, biroul vamal de supraveghere accepta declaratia, acesteia atribuindui-se MRN-ul in mod automat de catre aplicatia ECS-RO.
(2) Daca declaratia nu este acceptata, biroul vamal de supraveghere comunica prin intermediul aplicatiei ECS-RO declarantului/reprezentantului vamal motivele neacceptarii.
D. Analiza de risc
Art. 307 – Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
E. Modificarea declaratiei vamale de export
Art. 308 – Prevederile art. 12–15 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
F. Invalidarea declaratiei vamale de export
Art. 309 – Prevederile art. 16 si 17 si ale art. 27–29 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
G. Decizia de control

Art. 3010 – Prevederile art. 18 si 19 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
H. Efectuarea controlului
Art. 3011 – (1) in situatia prevazuta la art. 19 biroul vamal de supraveghere solicita declarantului/reprezentantului vamal punerea la dispozitie a documentelor justificative pentru aplicarea dispozitiilor regimului vamal pentru care marfurile sunt declarate.
(2) Biroul vamal de supraveghere desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (a) si (b) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

Art. 3012 – (1) Daca biroul vamal de supraveghere a luat decizia de control fizic, dupa inscrierea rezultatelor controlului documentar, declaratia se transmite automat de catre aplicatia ECS-RO la biroul vamal de prezentare, care desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (c) si (d) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

(2) in cazuri justificate, biroul vamal de supreveghere transmite prin fax, la biroul vamal de prezentare, documente justificative, relevante pentru efectuarea controlului fizic solicitat.
Art. 3013 – Prevederile art. 22–24 se aplica in mod corespunzator.
I. Liberul de vama
Art. 3014 – (1) Liberul de vama se acorda de biroul vamal de supraveghere conform dispozitiilor stabilite la art. 194 si 195 din Codul Vamal al Uniunii, art. 245 si 246 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 si se transmite automat de aplicatia ECS-RO si biroului vamal de prezentare.

(2) Dupa acordarea liberului de vama, lucratorul vamal de la biroul vamal de prezentare tipareste EAD si, dupa caz, ELOI, pe care le inmaneaza persoanei care a prezentat marfurile.
Art. 3015 – Prevederile art. 26 se aplica in mod corespunzator."
Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Eugen – Dragos DOROS

 

Emis la Bucuresti, in …................

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • Conventii civile raportate prin D112 in anul 2016. Se depune D 205?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate comerciala care are ca obiect de activitate: Alte forme de invatamant - formarea profesionala a adultilor. Societatea a incheiat pe parcursul anului trecut conventii civile pentru membrii comisiilor de examinare. A retinut un impozit de 16% la suma bruta stabilita prin conventie si a declarat nominal impozitul pentru fiecare persoana prin Declaratia 112. Vom vedea in ce masura societatea are obligatia intocmirii Declaratiei...» citeste mai departe aici

  • Dividendele distribuite unei persoane juridice rezidente stat UE. Ce impozite se achita?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care obtine profit pe anul 2016 si care are ca asociat unic o persoana juridica din alt stat UE. La repartizarea profitului pe dividende, stabilim ce impozite trebuie platite conform noilor modificari avand in vedere ca asociatul este persoana juridica straina. Din punct de vedere contabil, conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din Omfp nr. 1802/2014, privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile pot primi finantare de pana la 1.000.000 de euro
    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a lansat apelul de proiecte nr. POR/102/2/2, aferent Axei prioritare 2 - Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii, Prioritatii de investitii 2.2 - Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor. Obiectivul acestei axe prioritare il reprezinta imbunatatirea competitivitatii economice prin cresterea productivitatii muncii in IMM-uri in sectoarele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.