Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?

13-Nov-2014
3580
In analiza de mai jos, includem doua situatii si doua intrebari:


1. Un SRL are mai multe puncte de lucru. In certificatul de mentiuni de la Registrul Comertului, codurile CAEN care descriu activitatea desfasurata la un punct de lucru sunt coduri CAEN vechi. Stabilim daca se poate considera ca firma desfasoara activitate la acel punct de lucru si cum influenteaza acest fapt recunosterea cheltuielilor legate de acel punct de lucru.

2. Sediul social este recunoscut pe baza unui contract de comodat intre proprietar (administratorul firmei) si societate. In contractul de comodat se stipuleaza faptul ca respectivele cheltuieli cu utilitatile, asigurarile, impozitele vor fi suportate de firma proportional cu spatiul ocupat de firma.

Vom stabili ce fel de activitate trebuie declarata la Registrul comertului, astfel incat firma sa aiba activitate la sediu si sa poata deduce cheltuileile efectuate.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Intrebare 1

Prin Ordinul presedintelui INS nr. 337/20.04.2007, clasificarea activitatilor din economia naiionala – CAEN a fost actualizata, cu obiectivul, in principal, de armobizare la clasificarile pe plan European si international. Pentru ordonarea informatiilor referitoare la activitatile economice si sociale, la completarea documentelor oficiale, ori de cate ori se cere precizarea activitatii, vor fi utilizate denumirile entitatilor de lasificare – clase de activitate – prevazute in O INS 337/2007.

Dupa data de 01.01.2008, documentele depuse de comercianti in sustinerea unor cereri la oficiul registrului comertului trebuie sa contina referiri la activitatile ordonate in CAEN Rev.2.

In cazul de mai sus, o societate are mai multe puncte de lucru. Pentru unul din punctele de lucru, certificatul de mentiuni emis de registrul comertului sunt inscrise activitati clasificate dupa vechiul CAEN.
 
Acest lucru se poate intampla daca nu ati actualizat incadrarea activitatii desfasurate in conformitate cu CAEN Rev.2. Aveati obligatia sa procedati la aceasta modificare incepand cu 01 ianuarie 2008. Un agent economic, poate obtine venituri din desfasurarea unei activitati economice numai daca are inregistrata activitatea respectiva in obiectul sau de activitate la registrul comertului.


Astfel, pentru a obtine venituri economice in cadrul punctului de lucru, societatea comerciala avea obligatia inregistrarii obiectului de activitate la registrul comertului. In cazul in care nu se respecta aceasta conditie, societatea nu poate desfasura activitate comerciala, in scopul obtinerii de venituri, la adresa punctului de lucru.

Conform art.21 alin.(1) Cod fiscal
, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Daca cheltuielile aferente punctului lucru, nu sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, vor fi nededuse la calculul impozitului pe profit.

Intrebarea 2

Conform art.21 alin.(3) lit.m) Cod fiscal, coroborat cu pct.37 din Normele de aplicare, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, sunt deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop. Acestea vor fi deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti si suprafata totala a locuintei.

Societatea comerciala va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele imcheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente.

In cazul de mai sus, societatea are sediu social declarat si inregistrat, in baza contractului de comodat incheiat cu administratorul firmei.

Conform art.31 CPF alin.(1) lit.c), pentru persoanele juridice, sediul social este si sediu fiscal, respectiv locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza intr-o alta locatie decat sediul social declarat. Cu alte cuvinte la sediul social este locatia/biroul unde se gestioneaza conducerea afacerii, inclusiv organizarea si conducerea contabilitatii firmei, tinerea si pastrarea documentelor firmei, a registrelor si situatiilor financiar-contabile si a documentelor fiscale.

Astfel, societatea are obligatia sa declare exact ce activitate desfasoara in sediul social, pentru a putea incadra corect cheltuielile aferente acestuia.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

18-Nov-2014

Vamultumesc pentru toate informatiile primite de la dumneavoastra.Imi sunt de un real folos!





Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.