Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Puteti avea acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UE

24-Sep-2014
517
Cetatenii si reprezentantii mediului de afaceri au acum acces rapid, in limba romana, la informatiile gratuite privind entitatile aflate in insolventa din sapte state membre ale Uniunii Europene. Serviciul este disponibil prin intermediul portalului european e-Justice (e-justice.europa.eu) si a fost dezvoltat in cadrul unui proiect derulat de Comisia Europeana, in colaborare cu registrele de insolventa din Austria, Republica Ceha, Estonia, Germania, Olanda, Romania si Slovenia.

Romania, prin Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), a contribuit activ la crearea specificatiilor tehnice si la derularea in conditii optime a proiectului, asigurand resursele necesare pentru functionarea interconectarii.

Prin noul serviciu online, cetatenii, oamenii de afaceri, creditorii sau investitorii care doresc sa deruleze activitati economice in Uniunea Europeana, pot consulta si verifica situatia partenerilor de afaceri, potentiali si actuali, accesand rapid, printr-un punct unic, informatii actualizate in timp real. Noua functionalitate a portalului e-Justice permite utilizatorilor obtinerea informatiilor gratuite cu privire atat la debitorii persoane juridice, cat si persoane fizice (conform legislatiilor nationale), supusi procedurilor de insolventa, inregistrati in registrele nationale ale statelor participante la proiect.

Serviciul ofera posibilitatea cautarii simple dupa denumirea debitorului sau in functie de alte criterii, potrivit prevederilor legale in vigoare in materie de insolventa din fiecare stat membru.

In cadrul serviciului, ONRC asigura furnizarea urmatoarelor informatii gratuite privind firmele publicate in Buletinul Procedurilor de Insolventa: denumirea debitorului, codul unic de identificare fiscala, numarul de inregistrare din registrul in care este inmatriculat (registrul comertului, registrul societatilor agricole, registrul asociatiilor si fundatiilor etc.), judetul, denumirea actului de procedura publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa, numarul si data actului de procedura, numarul si data dosarului de instanta, instanta, sectia, buletinul si data publicarii.
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Noul serviciu se inscrie in procesul amplu de transformare a portalului e-justice.europa.eu intr-un instrument dinamic, util cetatenilor, practicienilor din domeniul juridic, magistratilor si mediului de afaceri. Comisia Europeana se asteapta ca in scurt timp si alte state membre sa se alature proiectului, unele dintre acestea anuntandu-si deja intentia de interconectare.

Pentru detalii, va rugam sa accesati:
https://e-justice.europa.eu/content_interconnected_insolvency_registers_search-246-ro.do
https://e-justice.europa.eu/home.do

Sursa: ONRC

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Puteti avea acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.