Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raport: Evaluarea situatiei de ansamblu a IMM-urilor in semestrele I si II din 2015

17-Mar-2016
318

Evaluarea semestriala a situatiei de ansamblu a IMM-urilor se bazeaza pe determinarea indicelui intreprenorial - calculat ca medie ponderata intre indicele mediului de afaceri (40%), indicele evolutiei IMM-urilor (50%) si indicele referitor la aprecierea intreprinzatorilor (10%). Valoarea maxima care poate fi obtinuta este de 100 de puncte. Se folosesc 24 de indicatori economici si interviuri pe un esantion reprezentativ de intreprinzatori.

Evaluarea situatiei de ansamblu a IMM-urilor in semestrul I 2015:

Indicele mediului de afaceri a inregistrat valoarea de 55 de puncte, ceea ce reflecta o evolutie de ansamblu buna a mediului de afaceri. Trebuie mentionat faptul ca in semestrul I 2014 indicele mediului de afaceri a inregistrat valoarea de 29 de puncte.

Indicele evolutiei IMM-urilor a inregistrat valoarea de 20 de puncte, ceea ce reflecta o evolutie de ansamblu satisfacatoare a sectorului de IMM-uri. In semestrul I 2014, acest indice a inregistrat valoarea de 1 punct.

Indicele aprecierii situatiei economice a firmelor proprii de catre intreprinzatori in semestrul I 2015 comparativ cu semestrul similar al anului precedent a obtinut 39 de puncte.

Calculand indicele intreprenorial conform metodologiei de mai sus, acesta a inregistrat valoarea de 35,9 puncte. Mentionam ca in semestrul I 2014, indicele intreprenorial a avut valoarea 11. Prin urmare indicele intreprenorial pe semestrul I 2015, comparativ cu semestrul I 2014, indica o evolutie satisfacatoare a mediului de afaceri si a sectorului de IMM-uri.


Evaluarea situatiei de ansamblua IMM-urilor in semestrul II 2015:

Indicele mediului de afaceri a inregistrat valoarea de 66 puncte, ceea ce reflecta o evolutie de ansamblu buna a mediului de afaceri. Trebuie mentionat faptul ca in semestrul II 2014 indicele mediului de afaceri a inregistrat valoarea de 47 puncte.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Indicele evolutiei IMM-urilor a inregistrat valoarea de 27 puncte, ceea ce reflecta o evolutie de ansamblu satisfacatoare a sectorului de IMM-uri. In semestrul II 2014, acest indice a inregistrat valoarea de 13 puncte.

Indicele aprecierii situatiei economice a firmelor proprii de catre intreprinzatori in semestrul II 2015 comparativ cu semestrul similar al anului precedent a obtinut 61,9 de puncte.

Calculand indicele intreprenorial conform metodologiei de mai sus, acesta a inregistrat valoarea de 46,1 puncte. Mentionam ca in semestrul II 2014, indicele intreprenorial a avut valoarea 26,8. Prin urmare indicele intreprenorial pe semestrul II 2015, comparativ cu semestrul II 2014, indica o evolutie satisfacatoare a mediului de afaceri si a sectorului de IMM-uri.

Sursa: CNIPMMR

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raport: Evaluarea situatiei de ansamblu a IMM-urilor in semestrele I si II din 2015":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.