Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raport UE: Registrul de transparenta stabileste noi obiective pentru 2013

29-Nov-2012
1810
Raportul anual referitor la Registrul de transparenta comun al reprezentantilor grupurilor de interese, creat de Comisia Europeana si Parlamentul European, primul care a fost intocmit pana in prezent, indica faptul ca platforma functioneaza, iar obiectivele operatiunilor pentru primul an au fost indeplinite. Reflectand hotararea celor doua institutii de a continua succesele inregistrate la inceputul functionarii, acesta stabileste obiective pentru anul urmator si propune aspecte-cheie care sa fie vizate la revizuirea din 2013 a platformei.

Vicepresedintele Comisiei Europene, Maroš Šefčovič, a declarat: "Sunt extrem de mandru de Registrul de transparenta si de lansarea sa de succes. Acesta este unul dintre putinele astfel de sisteme din lume, si are, cu siguranta, cel mai extins domeniu de aplicare. Inevitabil, in primul an, solutionarea problemelor tehnice si asistenta acordata utilizatorilor au necesitat mult timp si energie. Dar sistemul exista, functioneaza si acum trebuie sa beneficiem pe deplin de el. Raportul stabileste modalitati ambitioase pentru acest lucru."

Vicepresedintele Parlamentului European, Rainer Wieland, a declarat: "Apreciez foarte mult toate eforturile depuse pentru crearea Registrului de transparenta comun. Acest registru este un instrument excelent pentru furnizarea de informatii si pentru imbunatatirea transparentei. Poate fi considerat drept un element esential in asigurarea unei increderi sporite in procesele politice si va deveni din ce in ce mai eficient pe masura ce este folosit de cat mai multe persoane. As dori, prin urmare, sa incurajez toate partile implicate in reprezentarea intereselor la nivelul UE sa adere la acest «pact al transparentei»."

Raportul subliniaza ca, in prime 12 luni de functionare a registrului, tranzitia de la cele doua registre anterioare s-a realizat cu succes, neexistand nicio pierdere a numarului de entitati inregistrate, s-a deschis modulul online de cerere de acreditare pe langa PE, au fost elaborate orientari in trei transe succesive, Consiliul a desemnat observatori la Secretariatul Registrului de transparenta comun (JTRS) si a fost stabilita o metodologie pentru controalele de calitate. In plus, a avut loc o consultare publica online pentru a se obtine un feedback mai exhaustiv din partea utilizatorilor. Aproximativ 4 din 5 respondenti inregistrati s-au declarat multumiti de platforma.

Site-ul internet al Registrului de transparenta a primit, in medie, 7 000 de vizitatori unici lunar, iar linia de asistenta telefonica a raspuns, in medie, unui numar de 30 de apeluri telefonice si de 100 de e-mailuri saptamanal. incepand cu luna martie 2012, JTRS a efectuat peste 400 de controale de calitate, aproximativ 15 pe saptamana. De asemenea, acesta a solutionat cinci plangeri, intr-unul din cazuri ajungandu-se la radierea din registru a unei organizatii.
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Pentru viitor, raportul recomanda, printre altele: imbunatatirea in continuare a calitatii continutului registrului, aplicarea stricta a normelor, cresterea numarului inregistrarilor prin continuarea eforturilor de informare si comunicare externa, utilizarea activa a sistemului de catre membrii personalului din ambele institutii si de catre parlamentari, prin punerea la dispozitia acestora a unor orientari privind registrul, incurajarea altor organisme, entitati si agentii ale UE in vederea utilizarii acestuia, precum si asigurarea de clarificari si orientari suplimentare destinate celor care se inregistreaza, privind modul in care sa furnizeze informatiile necesare.

Raportul recomanda, de asemenea, sa se aiba in vedere, la revizuirea de anul viitor, mai multe aspecte de politica, printre care si problema caracterului voluntar versus obligatoriu al inregistrarii, posibilitatea unei formule ad hoc, derogative si exceptionale pentru firmele juridice si de consultanta ce doresc sa se inregistreze, dar trebuie sa respecte confidentialitatea informatiilor referitoare la clienti, clarificarea diferentei dintre alerte si plangeri si clarificarea categoriei care cuprinde organizatiile ce reprezinta autoritati locale, regionale si municipale.


Context

La data de 22 octombrie 2012, in Registrul de transparenta figurau 5 431 de entitati inregistrate. Aproape jumatate (48 %) s-au inregistrat la categoria II (reprezentanti interni ai grupurilor de interese si asociatii profesionale sau comerciale) si aproximativ 28 % la categoria III (ONG-uri). La o estimare prudenta, in medie, fiecare entitate inregistrata reprezinta interesele a cinci persoane, aceasta insemnand ca peste 27 000 de reprezentanti ai grupurilor de interese au aderat la Codul de conduita strict al registrului.

Sursa: Comisia Europeana



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raport UE: Registrul de transparenta stabileste noi obiective pentru 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.