Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raport UE: Registrul de transparenta stabileste noi obiective pentru 2013

29-Nov-2012
1849
Raportul anual referitor la Registrul de transparenta comun al reprezentantilor grupurilor de interese, creat de Comisia Europeana si Parlamentul European, primul care a fost intocmit pana in prezent, indica faptul ca platforma functioneaza, iar obiectivele operatiunilor pentru primul an au fost indeplinite. Reflectand hotararea celor doua institutii de a continua succesele inregistrate la inceputul functionarii, acesta stabileste obiective pentru anul urmator si propune aspecte-cheie care sa fie vizate la revizuirea din 2013 a platformei.

Vicepresedintele Comisiei Europene, Maroš Šefčovič, a declarat: "Sunt extrem de mandru de Registrul de transparenta si de lansarea sa de succes. Acesta este unul dintre putinele astfel de sisteme din lume, si are, cu siguranta, cel mai extins domeniu de aplicare. Inevitabil, in primul an, solutionarea problemelor tehnice si asistenta acordata utilizatorilor au necesitat mult timp si energie. Dar sistemul exista, functioneaza si acum trebuie sa beneficiem pe deplin de el. Raportul stabileste modalitati ambitioase pentru acest lucru."

Vicepresedintele Parlamentului European, Rainer Wieland, a declarat: "Apreciez foarte mult toate eforturile depuse pentru crearea Registrului de transparenta comun. Acest registru este un instrument excelent pentru furnizarea de informatii si pentru imbunatatirea transparentei. Poate fi considerat drept un element esential in asigurarea unei increderi sporite in procesele politice si va deveni din ce in ce mai eficient pe masura ce este folosit de cat mai multe persoane. As dori, prin urmare, sa incurajez toate partile implicate in reprezentarea intereselor la nivelul UE sa adere la acest «pact al transparentei»."

Raportul subliniaza ca, in prime 12 luni de functionare a registrului, tranzitia de la cele doua registre anterioare s-a realizat cu succes, neexistand nicio pierdere a numarului de entitati inregistrate, s-a deschis modulul online de cerere de acreditare pe langa PE, au fost elaborate orientari in trei transe succesive, Consiliul a desemnat observatori la Secretariatul Registrului de transparenta comun (JTRS) si a fost stabilita o metodologie pentru controalele de calitate. In plus, a avut loc o consultare publica online pentru a se obtine un feedback mai exhaustiv din partea utilizatorilor. Aproximativ 4 din 5 respondenti inregistrati s-au declarat multumiti de platforma.

Site-ul internet al Registrului de transparenta a primit, in medie, 7 000 de vizitatori unici lunar, iar linia de asistenta telefonica a raspuns, in medie, unui numar de 30 de apeluri telefonice si de 100 de e-mailuri saptamanal. incepand cu luna martie 2012, JTRS a efectuat peste 400 de controale de calitate, aproximativ 15 pe saptamana. De asemenea, acesta a solutionat cinci plangeri, intr-unul din cazuri ajungandu-se la radierea din registru a unei organizatii.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Pentru viitor, raportul recomanda, printre altele: imbunatatirea in continuare a calitatii continutului registrului, aplicarea stricta a normelor, cresterea numarului inregistrarilor prin continuarea eforturilor de informare si comunicare externa, utilizarea activa a sistemului de catre membrii personalului din ambele institutii si de catre parlamentari, prin punerea la dispozitia acestora a unor orientari privind registrul, incurajarea altor organisme, entitati si agentii ale UE in vederea utilizarii acestuia, precum si asigurarea de clarificari si orientari suplimentare destinate celor care se inregistreaza, privind modul in care sa furnizeze informatiile necesare.

Raportul recomanda, de asemenea, sa se aiba in vedere, la revizuirea de anul viitor, mai multe aspecte de politica, printre care si problema caracterului voluntar versus obligatoriu al inregistrarii, posibilitatea unei formule ad hoc, derogative si exceptionale pentru firmele juridice si de consultanta ce doresc sa se inregistreze, dar trebuie sa respecte confidentialitatea informatiilor referitoare la clienti, clarificarea diferentei dintre alerte si plangeri si clarificarea categoriei care cuprinde organizatiile ce reprezinta autoritati locale, regionale si municipale.


Context

La data de 22 octombrie 2012, in Registrul de transparenta figurau 5 431 de entitati inregistrate. Aproape jumatate (48 %) s-au inregistrat la categoria II (reprezentanti interni ai grupurilor de interese si asociatii profesionale sau comerciale) si aproximativ 28 % la categoria III (ONG-uri). La o estimare prudenta, in medie, fiecare entitate inregistrata reprezinta interesele a cinci persoane, aceasta insemnand ca peste 27 000 de reprezentanti ai grupurilor de interese au aderat la Codul de conduita strict al registrului.

Sursa: Comisia Europeana



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raport UE: Registrul de transparenta stabileste noi obiective pentru 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • Conventii civile raportate prin D112 in anul 2016. Se depune D 205?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate comerciala care are ca obiect de activitate: Alte forme de invatamant - formarea profesionala a adultilor. Societatea a incheiat pe parcursul anului trecut conventii civile pentru membrii comisiilor de examinare. A retinut un impozit de 16% la suma bruta stabilita prin conventie si a declarat nominal impozitul pentru fiecare persoana prin Declaratia 112. Vom vedea in ce masura societatea are obligatia intocmirii Declaratiei...» citeste mai departe aici

  • Dividendele distribuite unei persoane juridice rezidente stat UE. Ce impozite se achita?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care obtine profit pe anul 2016 si care are ca asociat unic o persoana juridica din alt stat UE. La repartizarea profitului pe dividende, stabilim ce impozite trebuie platite conform noilor modificari avand in vedere ca asociatul este persoana juridica straina. Din punct de vedere contabil, conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din Omfp nr. 1802/2014, privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile pot primi finantare de pana la 1.000.000 de euro
    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a lansat apelul de proiecte nr. POR/102/2/2, aferent Axei prioritare 2 - Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii, Prioritatii de investitii 2.2 - Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor. Obiectivul acestei axe prioritare il reprezinta imbunatatirea competitivitatii economice prin cresterea productivitatii muncii in IMM-uri in sectoarele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.