Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Realizarea in comun a unei lucrari regie proprie servicii terti si vanzarea ulterioara

16-Nov-2011
3621
Pentru realizarea unei instalatii electrice, o societate comerciala A contracteaza serviciile unei alte societati X pentru valoarea de 90% din instalatie , iar pentru realizarea unei mici parti a acestei instalatii (10%), cumpara materiale si foloseste salariatii proprii.

La finalizarea lucrarilor, societatea A semneaza cu furnizorul X procesul verbal de receptie si punere in functiune a instalatiei. Ulterior, la finalizarea instalatiei, societatea A vinde instalatia societatii B.
  • Chiar daca marea majoritate a costurilor sunt facturate de tertul X, consumurile efectuate de societatea in cauza sunt costuri de productie si nu simple cheltuieli ale perioadei. O alta situatie ce trebuie retinuta este faptul ca societatea A cunoaste de la inceput faptul ca va refactura catre un client instalatia electrica efectuata, astfel vom avea un cost de productie al unui bun propriu si nu realizarea unei imobilzari.
  • Inregistrarea costului lunar se efectueaza prin articolul contabil:
331 ?Produse in curs de executie? = 711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse?.

Presupunem ca societatea a avut un aport propriu de un salariat cu salariul brut de 2.000 lei si a achizitionat si dat in consum cabluri electrice in valoare de 5.000 lei. Serviciile facturate de furnizor pentru lucrarea executata sunt in valoare de 30.000 lei. Articole contabile:
  • Inregistrare salariu:
 641 ?Cheltuieli cu salariile personalului? = 421 ?Personal - salarii datorate? cu suma de 2.000 lei
  • Inregistrare asigurari sociale 30% :
645 ?Cheltuieli privind asigurarile si protectia socială? = 431 ?Asigurări sociale? cu suma de 600 lei
  • Inregistrare consum cabluri electrice:
6028 ?Cheltuieli privind alte materiale consumabile? = 3028 ?Alte materiale consumabile? cu suma de 5.000 lei
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

  • Inregistrare factura de la furnizor cu o parte din lucrare:
628 ?Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti? = 401 ?Furnizori? cu suma de 30.000 lei.

Totalul costurilor de productie este de 37.600 lei si se evidentiaza stocul in curs de executie prin articolul contabil:

331 ?Produse in curs de executie? = 711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse? cu suma de 37.600 lei.

La data receptiei in baza procesului verbal de receptie si punere in functiune se va intocmi Nota de receptie si se va efectua inregistrarea:
345 ?Produse finite? = 331 ?Produse in curs de executie? cu suma de 37.600 lei.

  • Pentru vanzarea instalatiei consideram ca aceasta se vinde la suma de 40.000 lei + TVA.
  • Inregistrare contabila:
4111 ?Clienti? = 701 ?Venituri din vanzarea produselor finite ? cu suma de 40.000 lei
4111 ?Clienti? = 4427 ?TVA colectat? cu suma de 9.600 lei.

  • Descarcarea din gestiune a instalatiei vandute:
711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse? = 345 ?Produse finite?cu suma de 37.600 lei.
  • La cumparator se inregistreaza o achizitie de mijloace fixe - echipamente, instalatii prin articolul contabil:
2131 ?Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru)? = 404 ?Furnizori de imobilizări? cu suma de 40.000 lei

4426 ? TVA deductibil? = 404 ?Furnizori de imobilizari? cu suma de 9.600 lei.
  • Aceasta societate are posibilitatea stabilirii duratei normate de amortizare conform catalogului privind duratele normate de utilizare a mijloacelor fixe conform HG nr. 2139/2004.
  • Pentru aceasta instalatie electrica, catalogul stabileste incadrarea la grupa 1.7.2.1 si permite societatii alegerea unei perioade de amortizare intre 9 si 15 ani. Societatea a decis efectuarea unui studio comparativ cu efectul asupra rezultatului financiar, in cazul utilizarii amortizarii liniare pentru perioada minima si maxima de amortizare. Se retine ca in acest caz amortizarea contabila este egala cu amortizarea fiscala.
  • Valoarea amortizarii cand perioada este minima, respectiv 9 ani intr-un an calendaristic:
Valoare amortizare anuala cu perioada minima de amortizare = 40.000 lei / 9 ani = 4.444,44 lei / an.

Inregistrare in evidenta contabila:

6811 ?Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor? = 2813 ? Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor? cu suma de 4.444,44 lei / an.

  • Valoarea amortizarii cand perioada este maxima, respectiv 15 ani intr-un an calendaristic:
Valoare amortizare anuala cu perioada maxima de amortizare = 40.000 lei / 15 ani = 2.666,67 lei / an.

Inregistrare in evidenta contabila:

6811 ?Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor? = 2813 ? Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor? cu suma de 2.666,67 / an.

Din ratiuni fiscale, societatea decide perioada de amortizare de 9 ani.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Realizarea in comun a unei lucrari regie proprie servicii terti si vanzarea ulterioara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

17-Nov-2011

Incadrarea la grupa 1.7.2.1 grupa 1 impune folosirea contului 2121 "Constructii"





Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.