Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperare pierdere fiscala. Cum procedam?

02-Apr-2013
4215
Vom analiza, prin randurile urmatoare, in ce mod completam Declaratia 101 (rd.37,38 si 39) in cazul in care in anul 2012 societatea are dreptul de a recupera o pierdere fiscala de 30.000 lei (rd.38 pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti) rd.36 profit impozabil in 2012 1.000 lei, iar pentru perioada urmatoare nu se mai poate recupera din pierdere 30.000 - 1.000 (rd.37 +rd.38) ci doar 20.000 (9.000 fiind o pierdere din 2007 care nu se mai poate recupera incepand cu 2013, deoarece au trecut cei 5 ani).

Vom vedea astfel ce solutii avem pentru ca randul 39 din declaratia pe 2012 nu o se intercaleze cu rd.40 din declaratia pe 2013.


Solutia consultantului:

Pierderea fiscala declarata prin formularul 101 se poate recupera, potrivit dispozitiilor art. 26 din Codul fiscal , din profiturile impozabile obtinute de societate in urmatorii 5 si respectiv 7 ani, la fiecare termen de plata a impozitului. Recuperarea pierderilor fiscale se face in ordinea inregistrarii lor.

Pentru anul 2012 formularul 101 a fost aprobat prin OPANAF 1950/2012. La rd. 37, 38 si 39 se inscriu urmatoarele informatii:
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii


- la rd. 37 se trece pierderea din anul 2012 care se reporteaza in urmatorii 5 ani, pierdere realizata de un sediu permanent deschis de societatea din Romania intr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri;

- la rd. 38 se trece pierderea fiscala realizata de societatea care cedeaza o parte din patrimoniul sau ca urmare a operatiunii de fuziune sau divizare, transmisa societatii beneficiare;

- la rd. 39 se inscrie pierderea fiscala preluata de societatea beneficiara a operatiunii de fuziune sau divizare de la societatea cedenta (pierdere inregistrata de societatea cedenta in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie si data la care aceasta produce efecte.

Pierderea fiscala inregistrata de societatea d-voastra in anii anterioari anului 2012 se inscrie la rd. 40 "Pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti".

Daca la rd. 36 rezulta un profit fiscal de 1.000 lei, suma de recuperat incepand cu declaratia anului 2013 este de 20.000. Ultimul an in care mai putea fi recuperata pierderea anului 2007 era 2012 (formularul 101 completat in 2013 pentru anul 2012).

In anul 2014, in declaratia intocmita pentru anul 2013, se va putea recupera numai pierderea fiscala inregistrata incepand cu anul 2008. Daca recuperarea pierderilor fiscale nu este posibila datorita faptului ca societatea nu mai realizeaza profit impozabil, sumele ramase nu se mai trec nicaieri si in fiecare an suma trecuta la rd. 41 "Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori" din anul fiscal de raportare nu va corespunde cu cea trecuta la rd. 40 .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperare pierdere fiscala. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.