Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?

30-Nov-2015
994

In analiza urmatoare, vom stabili cum procedam in cazul in care e necesara recuperarea unor sume restante de catre un PFA care doreste sa isi inceteze activitatea si sa inchida aceasta forma de organizate. Acest PFA este inscris la masa credala pentru anumite facturi neincasate, iar suma facturilor in sold este de aproximativ 20.000 lei.

Pentru recuperarea sumelor restante poate fi efectuata o actiune reprezentand somatie de plata (creanta e certa, lichida si exigibila) si apoi incercarea executarii somatiei.

 Dar odata cu deschiderea procedurii de lichidare judiciara se suspenda toate procedurile juridice inclusiv cele de executare, de aceea singura modalitate de a recupera datoria este inscrierea la masa credala in cadrul acelui dosar. Odata cu intrarea in procedura insolventei, sunt suspendate de drept toate actiunile si toate formele de executare impotriva debitorului.

Judecatorul stabileste termen pentru depunerea cererilor de inscriere la masa credala, diferit de termenul de judecata, in scopul verificarii indeplinirii procedurilor specifice insolventei.

In mod normal, administratorul judiciar este obligat sa trimita notificare catre toti creditorii regasiti in contabilitatea debitorului.

Din punct de vedere al ordinii in recuperarea creantelor, legiuitorul a prevazut impartirea creditorilor in clase dupa cum urmeaza: o prima clasa cuprinzand creditorii cu creante garantate (de cele mai multe ori bancile sau creditorii ipotecari), apoi creditorii avand creante bugetare (statul) si abia in tertiar fiind prevazuti creditorii chirografari (cea mai mare parte a creditorilor ce au de incasat de la debitoare sume de bani, fara a avea constituite garantii).

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Important de mentionat este faptul ca abia dupa recuperarea integrala a datoriilor cuprinse intr-o clasa se trece la clasa inferioara imediat urmatoare. In interiorul fiecarei clase imparteala se face procentual raportat la valoarea recuperata efectiv de la debitoare in cazul lichidarii acesteia.

Din punct de vedere fiscal, in baza prevederilor Art. 21, alin.(2), lit. n) din Codul Fiscal, in cazul in care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti", dvs. puteti deduce cheltuiala cu pierderea din creante la calculul impozitului pe venit.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Formularul 101: Cine are obligatia de depunere?
Mai multe articole despre lichidare pfa




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.