Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?

30-Nov-2015
891

In analiza urmatoare, vom stabili cum procedam in cazul in care e necesara recuperarea unor sume restante de catre un PFA care doreste sa isi inceteze activitatea si sa inchida aceasta forma de organizate. Acest PFA este inscris la masa credala pentru anumite facturi neincasate, iar suma facturilor in sold este de aproximativ 20.000 lei.

Pentru recuperarea sumelor restante poate fi efectuata o actiune reprezentand somatie de plata (creanta e certa, lichida si exigibila) si apoi incercarea executarii somatiei.

 Dar odata cu deschiderea procedurii de lichidare judiciara se suspenda toate procedurile juridice inclusiv cele de executare, de aceea singura modalitate de a recupera datoria este inscrierea la masa credala in cadrul acelui dosar. Odata cu intrarea in procedura insolventei, sunt suspendate de drept toate actiunile si toate formele de executare impotriva debitorului.

Judecatorul stabileste termen pentru depunerea cererilor de inscriere la masa credala, diferit de termenul de judecata, in scopul verificarii indeplinirii procedurilor specifice insolventei.

In mod normal, administratorul judiciar este obligat sa trimita notificare catre toti creditorii regasiti in contabilitatea debitorului.

Din punct de vedere al ordinii in recuperarea creantelor, legiuitorul a prevazut impartirea creditorilor in clase dupa cum urmeaza: o prima clasa cuprinzand creditorii cu creante garantate (de cele mai multe ori bancile sau creditorii ipotecari), apoi creditorii avand creante bugetare (statul) si abia in tertiar fiind prevazuti creditorii chirografari (cea mai mare parte a creditorilor ce au de incasat de la debitoare sume de bani, fara a avea constituite garantii).

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

Important de mentionat este faptul ca abia dupa recuperarea integrala a datoriilor cuprinse intr-o clasa se trece la clasa inferioara imediat urmatoare. In interiorul fiecarei clase imparteala se face procentual raportat la valoarea recuperata efectiv de la debitoare in cazul lichidarii acesteia.

Din punct de vedere fiscal, in baza prevederilor Art. 21, alin.(2), lit. n) din Codul Fiscal, in cazul in care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti", dvs. puteti deduce cheltuiala cu pierderea din creante la calculul impozitului pe venit.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Formularul 101: Cine are obligatia de depunere?
Mai multe articole despre lichidare pfa




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.