Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperarea bunurilor obtinute ilicit se situeaza la nivel redus

03-Mar-2011
1628
Ministrul Justitei, Catalin Predoiu, a transmis un mesaj referitor la imbunatatirea sistemului national de identificare, urmarire si confiscare a produselor infractiunii:

?Demararea acestui proiect al constituirii si operationalizarii Biroului pentru Prevenirea Criminalitatii si de Cooperare cu Oficiile de Recuperare a Creantelor din Statele Membre ale Uniunii Europene din cadrul Ministerului Justitiei a plecat de la o constatare pragmatica: in Romania este din ce in ce mai periculos sa comiti infractiuni, dar este si profitabil.

Ca in orice alta situatie exista o parte plina a paharului ? eficienta politiei si parchetelor este din ce in ce mai mare, de unde si posibilitatea din ce in ce mai mare de a ajunge pe mainile justitiei, dar exista si o parte goala: recuperarea sumelor si bunurilor rezultate sau achizitionate in urma comiterii de infractiuni se situeaza inca la un nivel foarte redus.

Din pacate, in ultimii 20 de ani, in Romania sistemul de recuperare a produsului infractiunii nu a functionat. La nivelul mentalului colectiv exista perceptia pe care cu totii am auzit-o de atatea ori ? pentru un milion de euro/dolari merita sa faci 2-3-5 ani de puscarie, iar cand iesi esti un om bogat.

Aceasta este imaginea cu care trebuie sa luptam, iar cand vom reusi sa schimbam aceasta perceptie vom reusi, cu certitudine, sa reducem si mai mult numarul infractiunilor.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

In acelasi timp, recuperarea banilor proveniti din comiterea unor infractiuni si aducerea lor la bugetul de stat este si o problema de echitate. Statul investeste anual in structurile de politie, parchet si servicii de informatii sute de milioane de euro. Acesti bani trebuie sa se intoarca la stat pentru ca ei sunt platiti de cetatenii cinstiti tocmai pentru ca infractorii sa fie trasi la raspundere, pedepsiti, iar banii lor, confiscati.

In prezent se afla in curs o analiza de sistem care vizeaza evaluarea eficientei procedurilor penale, in special sub aspectul impactului masurilor asiguratorii si al confiscarilor.

Rezultatele preliminare ale acestei analize sunt ingrijoratoare. Putem afirma ca aceste masuri sunt departe de a produce efectele pentru care au fost create ? acelea de a sanctiona si totodata de a avea un caracter disuasiv, descurajator.

Semnalam o pasivitate accentuata din partea reprezentantilor institutiilor statului cu atributii de control (avem in vedere Directii Generale ale Finantelor Publice). Am identificat cazuri in care neexercitarea cailor legale de atac a condus la imposibilitatea confiscarii unor sume asupra carora instanta de fond se pronuntase. (Aflandu-se numai in prezenta recursului inculpatului, potrivit art. 385/8 Cpp instanta nu a putut agrava situatia inculpatului in propria cale de atac);

De asemenea, asa cum arata si un raport al DNA, exista inca spete in care reprezentantii institutiilor publice nu se constituie ca parte civila in dosarele in care institutia publica a fost prejudiciata prin fapta de coruptie (consilii locale, primarii etc).

Toate aceste aspecte de practica trebuie corectate, iar mijloacele nu trebuie sa fie exclusiv cele de natura legislativa. Sa nu uitam ca in ultimii ani legile au fost modificate la solicitarea celor care le aplicau, fara a avea o analiza profunda ca punct de plecare, iar, de multe ori, modificarile aduse au fost neviabile si au necesitat o noua interventie legislativa.

Avem nevoie de o mai buna coordonare a institutiilor noastre, iar zilele acestea avem dovada ca acest lucru este posibil. Exemplul concret este dat de modul in care institutiile lucreaza in cadrul Grupului

de Lucru inter-institutional pentru Prevenirea si Combaterea Evaziunii Fiscale. Atunci cand obiectivele sunt clare si asumate de catre institutii, rezultatele nu au cum sa nu apara.

Ministerul Justitiei vine sa propuna ca obiectiv prioritar pentru autoritatile romane orientarea catre confiscarea produsului infractiunii. Dorim ca prin constituirea noului compartiment in cadrul

Ministerului, respectiv oficiul desemnat de recuperare a creantelor, sa dam semnalul unei schimbari fundamentale de abordare a luptei impotriva criminalitatii organizate si coruptiei prin acordarea unei atentii deosebite procesului de confiscare si recuperare a produsului infractiunilor.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperarea bunurilor obtinute ilicit se situeaza la nivel redus":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile in 2017 si organizatii care datoreaza impozit pe profit
    • Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la alin. (2). Aceste organizatii datoreaza impozit pe profit pentru...» citeste mai departe aici

  • OUG 3/2017. Cum se aplica scutirea de impozit a salariatilor sezonieri?
    • In randurile de mai jos, stabilim in ce masura, conform OUG 3/2017, salariatii sezonieri cu contract de munca vor fi scutiti de la plata impozitului pe venit. De asemenea, vom vedea daca se aplica si la contracte de munca temporara in cazul in care ar fi angajati pe statul de plata in Romania si detasati in Franta. Prin OUG 3/2017 s-au introdus in categoria persoanelor fizice scutite de la plata impozitului pe venit "persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru ajustarea bunurilor de capital de la 1 ianuarie 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin OUG 84/2016 au fost aduse modificari si reglementarilor privind ajustarea taxei deductibile pentru bunurile de capital. Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2017, pentru anumite situatii care determina obligatia de ajustare nu se mai efectueaza ajustari pentru intreaga perioada de ajustare ramasa ci se ajusteaza taxa dedusa initial pentru fiecare an in care apare evenimentul care determina ajustarea. Ajustarea taxei deductibile se efectueaza in urmatoarele situatii: a) in situatia in care bunul...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilor
    • Incepand cu data de 1 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator publicat in M. OF. nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru...» citeste mai departe aici

  • Nivel accize pentru taxa de viciu 2017. Care sunt prevederile?
    • Vom vedea, prin cele de mai jos, care este nivelul taxei de viciu conform Legii 95/2006 art. 369 incepand cu data de 01.01.2017. Potrivit dispozitiilor art.369 alin.(2) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul 2016, nivelul contributiilor pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute la art.369 alin.(1) din aceeasi lege, se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.