Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reducerea penalitatilor de intarziere pentru obligatiile restante la 31 august 2011

19-Mar-2012
1620
Potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 30/2011 si Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.604/2011, pentru obligatiile fiscale restante la 31 august 2011, penalitatile de intarziere se reduc cu 50% daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora se sting prin plata voluntara sau compensare pana la 30 iunie 2012.

Va prezentam mai jos conditiile care trebuie indeplinite pentru a beneficia de aceasta facilitate.

Penalitatile de intarziere care fac obiectul facilitatii reprezinta sanctiuni pentru plata cu intarziere a obligatiilor fiscale, respectiv suma datorata pentru neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale principale, potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala (CPF).

Facilitatile fiscale mentionate se aplica pentru obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si pentru cele stabilite de alte directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si transmise spre recuperare ANAF si se acorda, in functie de structura obligatiei, de:
- ANAF, prin organele fiscale competente subordonate, pentru obligatiile fiscale administrate de acestea;
- Autoritatea Nationala a Vamilor, prin organele sale subordonate, pentru obligatiile fiscale administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din MFP pentru obligatiile stabilite de acestea si transmise spre recuperare ANAF.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii


Pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale restante la 31 august 2011 se acorda reducerea cu 50% a penalitatilor de intarziere, precum si reducerea cu 50% a unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, administrate/stabilite de fiecare dintre organele competente sunt stinse prin plata sau compensare pana la 30 iunie 2012.

Atentie!
Pentru dobanzile datorate pana la data stingerii si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, conditia se considera indeplinita daca dobanzile se sting pana la termenul de plata, care potrivit art. 111 alin. (2) din CPF se stabileste in functie de data comunicarii deciziilor, astfel:
- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare;
- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.

Prin obligatii fiscale principale restante la 31 august 2011 se inteleg:
- obligatiile fiscale care sunt individualizate in declaratiile fiscale ale contribuabilului depuse pana la 31 august 2011 si/sau decizii de impunere emise si comunicate contribuabilului pana la aceasta data, pentru obligatiile administrate de ANAF;
- obligatiile fiscale individualizate in inscrisuri care constituie titlu de creanta comunicate contribuabilului pana la 31 august 2011, pentru obligatiile fiscale stabilite de directiile de specialitate din cadrul MFP.

Prin obligatii fiscale principale se intelege si sumele reprezentand amenzi exigibile, de orice fel, cu exceptia celor pentru care este suspendata executarea actului prin care s-a aplicat amenda. Amenzile sunt exigibile la data comunicarii actului de individualizare a amenzii, in cazul amenzilor stabilite de organele fiscale din cadrul ANAF sau la data primirii titlurilor executorii, in cazul amenzilor stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea executarii.

Prin dobanzi aferente obligatiilor principale se intelege si cota de 50% din majorarile de intarziere reprezentand componenta de dobanda a acestrora.

Important!
Majorarile de intarziere pentru care se acorda reducere sunt cele datorate pentru perioada 1 ianuarie 2006 - 30 iunie 2010.

Facilitatile fiscale nu se acorda pentru obligatiile fiscale stinse prin poprire sau prin sume incasate din valorificarea bunurilor sechestrate.

In vederea acordarii facilitatilor fiscale contribuabilii interesati pot depune o cerere prin care solicita o situatie a obligatiilor de plata exigibile, care urmeaza a fi stinse prin plata sau compensare, precum si a celor care pot face obiectul facilitatii.

In situatia in care contribuabilii sting prin plata sau compensare toate obligatiile de plata si nu au depus la organul competent cererea prin care solicita situatia obligatiilor de plata exigibile, vor solicita acordarea facilitatii fiscale prin depunerea unei cereri la organul competent.

*
Baza legala: art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627/02.09.2011; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.604/2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 707/06.10.2011.



Facilitati acordate de alte institutii

Contribuabilii interesati pot beneficia de reducerea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale restante la 31 august 2011 inclusiv pentru:

- obligatiile de plata reprezentand contributii de asigurari sociale de sanatate, datorate Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de ANAF conform prevederilor Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 894/2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 787/07.11.2011;

- obligatiile de plata reprezentand contributii de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de catre ANAF potrivit prevederilor Ordinului presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice nr. 1252/2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 855/05.12.2011;

- obligatiile fiscale ale unitatilor administrativ teritoriale (impozite si taxe datorate bugetelor locale) potrivit prevederilor Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice si al ministrului Administratiei si Internelor nr. 259/2842/2011 privind aprobarea normelor pentru administrarea creantelor fiscale ale unitatilor administrativ-teritoriale sau, dupa caz, ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor in vederea anularii unor obligatii fiscale accesorii administrate de catre compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 787/07.11.2011.

Pentru a beneficia de facilitatile mentionate contribuabilii interesati trebuie sa se adreseze institutiilor care administreaza/stabilesc obligatiile de plata pentru care se acorda aceste facilitati.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reducerea penalitatilor de intarziere pentru obligatiile restante la 31 august 2011":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

28-Mai-2012

WKrRxo , [url=http://mhtctrhheboa.com/]mhtctrhheboa[/url], [link=http://sctqpzgsgmtt.com/]sctqpzgsgmtt[/link], http://aalmdadalxfa.com/

27-Mai-2012

7XDLzh sgeskhatoisw

27-Mai-2012

v8X4Lc , [url=http://yfxeholwpdzr.com/]yfxeholwpdzr[/url], [link=http://smaqgfmexioe.com/]smaqgfmexioe[/link], http://xubwakwtlyri.com/

25-Mai-2012

zjoOg1 oraghqzvgaho

25-Mai-2012

mitica Posted on Legea e proasta, dar, fata de vceeha lege e un progres.Dupa vceeha lege, urmatorul de pe lista ar fi fost validat parlamentar.S-a pastrat pragul de intrare in parlament, deci un partid care n-a intrat din prima , n-are ce sa caute la partiale, ca tot nu trece pragul.Independentii pot participa dar trebuie sa indeplineasca niste conditii cum ar fi lista de semnaturi de sustinere si o garantie pecuniara.Cernea stia de conditii, dar insista doar pe dreptul de a candida.Obligatiile?!Cernea nu serveste !Asa ca discutia despre defectele legii este dusa in derizoriu din cauza modului in care e pusa in dezbatere.Nu de alta, dar nu-i important doar ce se spune , conteaza si cine spune.E la fel ca si cum SRS ar vorbi despre jurnalism.Corect, desigur!





Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.