Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?

07-Mai-2013
2977
Vom analiza mai jos cazul unei societati care ofera cursuri de pregatire profesionala in domeniul asigurarilor, acestea fiind oferite clientilor la preturi diferite.

Firma negociaza contractele cu firmele de asigurari, dar preturile preferentiale sunt oferite si brokerilor cu care lucreaza acestea (persoane fizice, PFA-uri sau societati comerciale), ceea ce nu se mentioneaza in contractul incheiat. In consecinta, unele facturi au preturi mai mici, dar nu au si contracte.

Vom stabili in ce masura este obligatoriu ca pe factura sa fie trecuta reducerea acordata chiar daca exista contract prin care s-a negociat un anumit pret. De asemenea, se va vedea care ar fi pretul de referinta de la care s-ar acorda reducere daca ar trebui si aceasta evidentiata.


Solutia consultantului:
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

In conformitate cu art. 7 alin. (1) punctul 26 din Codul fiscal, orice tranzactie intre un vinzator si un cumparator trebuie sa se realizeze la pretul de piata, care este definit ca fiind "suma care ar fi platita de un client independent unui furnizor independent in acelasi moment si in acelasi loc, pentru acelasi bun sau serviciu ori pentru unul similar, in conditii de concurenta loiala;"

Pe de alta parte, costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare, asa cum este precizat la punctul 52 alin. (3) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009
.
Asadar, tariful cursurilor trebuie sa fie stabilit la nivelul unui tarif de piata, de referinta, adica trebuie sa fie acelasi pentru toti beneficiarii, pentru acelasi fel de serviciu in conditiile aceluiasi numar de cursanti, aceluiasi numar de lectori, aceleiasi locatii etc.

Acest tarif trebuie sa acopere nivelul costurilor pentru serviciul respectiv, cost calculat luind in consideratie elementele prevazute mai sus.

Pentru efectuarea cursurilor, trebuie incheiata contracte cu fiecare beneficiar in parte, in care sa se stipuleze felul cursului, perioada, tariful, modalitatea si termenul de plata.

Fata de tariful standard practicat de firma, in functie de anumite elemente, diferitilor beneficiari li se pot acorda reduceri. Aceste reduceri trebuie stabilite prin contract si evidentiate distinct pe factura.
Conform punctului 51 alin. (5) din reglementari, reducerile comerciale pot fi, de exemplu:
a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vinzare;
b) remizele - se primesc în cazul vinzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential;
si
c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Din ceea ce prezentati, reducerea pe care o acordati anumitor clienti intra in categoria remizelor, fiind acordata cumparatorilor care au un statut preferential.
 
In lipsa unui contract, din care sa rezulte tariful de referinta pe care dvs il practicati pentru serviciul respectiv si in care sa fie stipulata si remiza, la un eventual control, organul fiscal ar putea sa recalculeze venitul obtinut
de dvs de pe facturile care contin un tarif mai mic, in sensul aducerii acestuia la un nivel de referinta (mai mare), practicat cu alti clienti, confrom art. 11 alin. (1) din Codul fiscal.

Ca urmare, trebuie sa incheiati contract cu fiecare beneficiar in parte, sa stabiliti tariful de baza, reducerea acordata si pe baza acestuia sa intocmiti factura, in care veti mentiona pe primul rind tariful de referinta si pe al doilea rind, cu semnul minus, reducerea (remiza) acordata, rezultind, in final, suma efectiva pe care trebuie s-o achite beneficiarul si care reprezinta cifra de afaceri a prestatorului.

In conformitate cu punctul 250 alin. (2) din Reglementarile contabile, cifra de afaceri se calculeaza prin insumarea veniturilor rezultate din livrarile de bunuri si prestarile de servicii si alte venituri din exploatare, mai putin reducerile comerciale acordate clientilor.

Din punctul de vedere al TVA (daca este cazul), baza de impozitare nu cuprinde rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, in sensul ca reducerile comerciale (remizele) aplicate pe factura reduc baza impozabila, conform art. 137 alin. (3) litera a) din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.