Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?

07-Mai-2013
3149
Vom analiza mai jos cazul unei societati care ofera cursuri de pregatire profesionala in domeniul asigurarilor, acestea fiind oferite clientilor la preturi diferite.

Firma negociaza contractele cu firmele de asigurari, dar preturile preferentiale sunt oferite si brokerilor cu care lucreaza acestea (persoane fizice, PFA-uri sau societati comerciale), ceea ce nu se mentioneaza in contractul incheiat. In consecinta, unele facturi au preturi mai mici, dar nu au si contracte.

Vom stabili in ce masura este obligatoriu ca pe factura sa fie trecuta reducerea acordata chiar daca exista contract prin care s-a negociat un anumit pret. De asemenea, se va vedea care ar fi pretul de referinta de la care s-ar acorda reducere daca ar trebui si aceasta evidentiata.


Solutia consultantului:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

In conformitate cu art. 7 alin. (1) punctul 26 din Codul fiscal, orice tranzactie intre un vinzator si un cumparator trebuie sa se realizeze la pretul de piata, care este definit ca fiind "suma care ar fi platita de un client independent unui furnizor independent in acelasi moment si in acelasi loc, pentru acelasi bun sau serviciu ori pentru unul similar, in conditii de concurenta loiala;"

Pe de alta parte, costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare, asa cum este precizat la punctul 52 alin. (3) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009
.
Asadar, tariful cursurilor trebuie sa fie stabilit la nivelul unui tarif de piata, de referinta, adica trebuie sa fie acelasi pentru toti beneficiarii, pentru acelasi fel de serviciu in conditiile aceluiasi numar de cursanti, aceluiasi numar de lectori, aceleiasi locatii etc.

Acest tarif trebuie sa acopere nivelul costurilor pentru serviciul respectiv, cost calculat luind in consideratie elementele prevazute mai sus.

Pentru efectuarea cursurilor, trebuie incheiata contracte cu fiecare beneficiar in parte, in care sa se stipuleze felul cursului, perioada, tariful, modalitatea si termenul de plata.

Fata de tariful standard practicat de firma, in functie de anumite elemente, diferitilor beneficiari li se pot acorda reduceri. Aceste reduceri trebuie stabilite prin contract si evidentiate distinct pe factura.
Conform punctului 51 alin. (5) din reglementari, reducerile comerciale pot fi, de exemplu:
a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vinzare;
b) remizele - se primesc în cazul vinzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential;
si
c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Din ceea ce prezentati, reducerea pe care o acordati anumitor clienti intra in categoria remizelor, fiind acordata cumparatorilor care au un statut preferential.
 
In lipsa unui contract, din care sa rezulte tariful de referinta pe care dvs il practicati pentru serviciul respectiv si in care sa fie stipulata si remiza, la un eventual control, organul fiscal ar putea sa recalculeze venitul obtinut
de dvs de pe facturile care contin un tarif mai mic, in sensul aducerii acestuia la un nivel de referinta (mai mare), practicat cu alti clienti, confrom art. 11 alin. (1) din Codul fiscal.

Ca urmare, trebuie sa incheiati contract cu fiecare beneficiar in parte, sa stabiliti tariful de baza, reducerea acordata si pe baza acestuia sa intocmiti factura, in care veti mentiona pe primul rind tariful de referinta si pe al doilea rind, cu semnul minus, reducerea (remiza) acordata, rezultind, in final, suma efectiva pe care trebuie s-o achite beneficiarul si care reprezinta cifra de afaceri a prestatorului.

In conformitate cu punctul 250 alin. (2) din Reglementarile contabile, cifra de afaceri se calculeaza prin insumarea veniturilor rezultate din livrarile de bunuri si prestarile de servicii si alte venituri din exploatare, mai putin reducerile comerciale acordate clientilor.

Din punctul de vedere al TVA (daca este cazul), baza de impozitare nu cuprinde rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, in sensul ca reducerile comerciale (remizele) aplicate pe factura reduc baza impozabila, conform art. 137 alin. (3) litera a) din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.