Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?

07-Mai-2013
3073
Vom analiza mai jos cazul unei societati care ofera cursuri de pregatire profesionala in domeniul asigurarilor, acestea fiind oferite clientilor la preturi diferite.

Firma negociaza contractele cu firmele de asigurari, dar preturile preferentiale sunt oferite si brokerilor cu care lucreaza acestea (persoane fizice, PFA-uri sau societati comerciale), ceea ce nu se mentioneaza in contractul incheiat. In consecinta, unele facturi au preturi mai mici, dar nu au si contracte.

Vom stabili in ce masura este obligatoriu ca pe factura sa fie trecuta reducerea acordata chiar daca exista contract prin care s-a negociat un anumit pret. De asemenea, se va vedea care ar fi pretul de referinta de la care s-ar acorda reducere daca ar trebui si aceasta evidentiata.


Solutia consultantului:
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

In conformitate cu art. 7 alin. (1) punctul 26 din Codul fiscal, orice tranzactie intre un vinzator si un cumparator trebuie sa se realizeze la pretul de piata, care este definit ca fiind "suma care ar fi platita de un client independent unui furnizor independent in acelasi moment si in acelasi loc, pentru acelasi bun sau serviciu ori pentru unul similar, in conditii de concurenta loiala;"

Pe de alta parte, costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare, asa cum este precizat la punctul 52 alin. (3) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009
.
Asadar, tariful cursurilor trebuie sa fie stabilit la nivelul unui tarif de piata, de referinta, adica trebuie sa fie acelasi pentru toti beneficiarii, pentru acelasi fel de serviciu in conditiile aceluiasi numar de cursanti, aceluiasi numar de lectori, aceleiasi locatii etc.

Acest tarif trebuie sa acopere nivelul costurilor pentru serviciul respectiv, cost calculat luind in consideratie elementele prevazute mai sus.

Pentru efectuarea cursurilor, trebuie incheiata contracte cu fiecare beneficiar in parte, in care sa se stipuleze felul cursului, perioada, tariful, modalitatea si termenul de plata.

Fata de tariful standard practicat de firma, in functie de anumite elemente, diferitilor beneficiari li se pot acorda reduceri. Aceste reduceri trebuie stabilite prin contract si evidentiate distinct pe factura.
Conform punctului 51 alin. (5) din reglementari, reducerile comerciale pot fi, de exemplu:
a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vinzare;
b) remizele - se primesc în cazul vinzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential;
si
c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Din ceea ce prezentati, reducerea pe care o acordati anumitor clienti intra in categoria remizelor, fiind acordata cumparatorilor care au un statut preferential.
 
In lipsa unui contract, din care sa rezulte tariful de referinta pe care dvs il practicati pentru serviciul respectiv si in care sa fie stipulata si remiza, la un eventual control, organul fiscal ar putea sa recalculeze venitul obtinut
de dvs de pe facturile care contin un tarif mai mic, in sensul aducerii acestuia la un nivel de referinta (mai mare), practicat cu alti clienti, confrom art. 11 alin. (1) din Codul fiscal.

Ca urmare, trebuie sa incheiati contract cu fiecare beneficiar in parte, sa stabiliti tariful de baza, reducerea acordata si pe baza acestuia sa intocmiti factura, in care veti mentiona pe primul rind tariful de referinta si pe al doilea rind, cu semnul minus, reducerea (remiza) acordata, rezultind, in final, suma efectiva pe care trebuie s-o achite beneficiarul si care reprezinta cifra de afaceri a prestatorului.

In conformitate cu punctul 250 alin. (2) din Reglementarile contabile, cifra de afaceri se calculeaza prin insumarea veniturilor rezultate din livrarile de bunuri si prestarile de servicii si alte venituri din exploatare, mai putin reducerile comerciale acordate clientilor.

Din punctul de vedere al TVA (daca este cazul), baza de impozitare nu cuprinde rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, in sensul ca reducerile comerciale (remizele) aplicate pe factura reduc baza impozabila, conform art. 137 alin. (3) litera a) din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reduceri comerciale. Cum aplicam tarifele in baza unui contract de prestari servicii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.