Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?

11-Feb-2014
2878
Stabilirea taxelor locale e conditionata de rezultatele obtinute in urma procedurilor de reevaluare aferente bunurilor in cauza.

Analiza noastra are la baza cazul unei firme care a achizitionat in cursul anului 2010 un container birou si unul sanitar. Aceste constructii mobile trebuie declarate la Directia de Taxe Locale. Impozitul calculat de DGITL este cuprins intre 0.25% si 1.5%.

Pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani se aplica un impozit cuprins intre 10% si 40%. Se va stabili daca, pentru a nu plati un impozit cuprins intre 10% si 40%, e necesara reevaluarea acestor containere mobile (in anul 2013).

Potrivit prevederilor art. 249 din Codul fiscal, orice persoana fizica sau juridica care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
impozit pentru acea cladire, cu exceptiile expres prevazute de lege.

Din punctul de vedere al titlului IX si implicit al calculului taxelor aferente, cladirea este in principal, orice constructie situata deasupra solului, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, care are una sau mai multe incaperi, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite.

In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii, cota care este cuprinsa intre 0,25% si 1,5%, in functie de valoarea stabilita de consiliul local al orasului in care este amplasata.
Valoarea de inventar a cladirii, in scopul determinarii impozitului pe cladiri, reprezinta valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, si care poate fi:
a) costul de achizitie, pentru cladirile dobandite cu titlu oneros;
b) costul de productie, pentru cladirile construite de persoana juridica;
c) valoarea actuala, de piata, pentru cladirile obtinute cu titlu gratuit;
d) valoarea de aport pentru cladirile intrate in patrimoniu in cazul asocierii/fuziunii, determinata prin expertiza, potrivit legii;
e) valoarea rezultata in urma reevaluarii, pentru cladirile reevaluate in baza unei dispozitii legale;

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

In cazul prezentat de d-voastra, 3 ani anteriori anului fiscal 2014 inseamna anii 2011-2013. Valoarea de inventar a cladirii existente in sold la finele anului 2010 a constituit baza de inregistrare contabila si fiscala pentru anul 2011 si urmatorii.

Impozitul se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat noua valoare in evidentele contabile.

Reevaluarea constructiilor se face de specialisti autorizati, independenti, pentru a exista certitudinea ca noua valoare este cea reala.

Potrivit dispozitiilor Omfp nr. 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile ulterioare, plusul rezultat este reflectat prin ct. 105 "Rezerve din reevaluare".
Valorile reevaluate ale imobilizarilor corporale devin valori amortizabile incepand cu luna ianuarie a exercitiului urmator. Rezerva din reevaluare se inregistreaza, pe masura folosirii imobilizarilor corporale, ca amortizare, prin articolul contabil:

105 = 1065
"Rezerve din reevaluare" "Rezerve
reprezentand surplusul
realizat din rezerve din reevaluare"

Surplusul din reevaluarea mijloacelor fixe se recupereaza pe baza cheltuielilor de amortizare, deductibile la calculul impozitului pe profit, iar rezerva din reevaluare se impoziteaza concomitent cu recunoasterea amortizarii.

In ceea ce priveste anul in care trebuie efectuata reevaluarea constructiilor pentru ca societatea sa nu plateasca o taxa marita acesta este anul 2013. In anii 2014 si 2015 taxa datorata este cuprinsa intre 10% si 20%, iar incepand cu anul 2016 si urmatorii , taxa este intre 30% si 40%. Anul de referinta, fata de care se calculeaza cei 3 ani sau 5 ani, este anul 2014.

Mentionam ca reevaluarea se efectueaza asupra tuturor imobilizarilor corporale dintr-o grupa, existente la sfarsitul exercitiului financiar. Noua valoare trebuie prezentata in situatiile financiare intocmite pentru anul 2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.