Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?

06-Aug-2012
2276
Analizam cazul unei socieraru care urmeaza sa fuzioneze prin absorbtie cu o alta societate la inceputul anului viitor.In vederea fuziunii se realizeaza o noua inventariere si evaluare a cladirilor si terenurilor la 30.06.2012. Vom stabili daca valorile noilor evaluari se inregistreaza in contabilitate la 30.06.2012 sau daca sunt doar evaluari in scopul stabilirii raportului de schimb pentru toate elementele de bilant. Se face precizarea ca societatea si-a mai efectuat o reevaluare a cladirilor si terenurilor la 31.12.2011.


Raspuns:

In opinia noastra, fiecare dintre aceste doua situatii are o abordare diferita din punct de vedere contabil, astfel:

a) rezultatul inventarierii, ce consemneaza o imagine corecta a situatiei patrimoniului la data inventarierii, trebuie inregistrat in evidenta contabila. Avem in vedere pct. 44 alin. (3) din OMFP 2861/2009 privind inventarierea, ce stabileste procedura si modul de evaluare a rezultatului inventarierii;
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii


b) in ce priveste inregistrarea reevaluarii unor imobilizari corporale in evidenta contabila in interiorul exercitiului financiar, opiniile sunt impartite in sensul ca unii specialisti considera ca aceasta reevaluare poate fi inregistrata in contabilitate pe parcursul exercitiului financiar, deoarece nu exista nici un act normativ care sa interzica acest fapt. Ne referim la reevaluarile facute voluntar de societate pentru a stabilii in orice moment al anului valoarea acestora.

Alte opinii se intemeiaza pe prevederile de la cap. 8.2.5 Reguli de evaluare alternativa din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce da dreptul operatorilor economici sa procedeze la reevaluarea imobilizarilor corporale la finele exercitiului financiar, in scopul prezentarii in situatiile financiare a valorii de piata a acestora.

In plus, aceleasi reglementari regasite la pct. 125 alin. (2) din OMFP 3055/2009, stabilesc faptul ca reevaluarile efectuate cu ocazia reorganizarii de societati ( fuziuni/divizari) nu vor fi intelese ca reevaluari contabile, ci ca situatii in baza carora se efectueaza tranzactiile financiare, astfel se subintelege ca o reevaluare pe parcursul anului, in scopul unei fuziuni/lichidari, nu se inregistreaza in evidenta contabila.

Desigur, avand in vedere ambele opinii ce pot avea argumente pro si contra, consideram necesar sa va expunem si punctul nostru de vedere.

Autorul acestui raspuns, daca ar conduce evidenta contabila a societatii dvs, considera ca va inregistra in evidenta contabila, numai reevaluarile efectuate cu ocazia inchiderii exercitiului financiar, pentru a reflecta valoarea activului imobilizat la valoarea de piata si nu ar inregistra in evidenta contabila o reevaluare efectuata cu scopul reorganizarii unei societati, in interiorul exercitiului financiar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.