Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?

06-Aug-2012
2307
Analizam cazul unei socieraru care urmeaza sa fuzioneze prin absorbtie cu o alta societate la inceputul anului viitor.In vederea fuziunii se realizeaza o noua inventariere si evaluare a cladirilor si terenurilor la 30.06.2012. Vom stabili daca valorile noilor evaluari se inregistreaza in contabilitate la 30.06.2012 sau daca sunt doar evaluari in scopul stabilirii raportului de schimb pentru toate elementele de bilant. Se face precizarea ca societatea si-a mai efectuat o reevaluare a cladirilor si terenurilor la 31.12.2011.


Raspuns:

In opinia noastra, fiecare dintre aceste doua situatii are o abordare diferita din punct de vedere contabil, astfel:

a) rezultatul inventarierii, ce consemneaza o imagine corecta a situatiei patrimoniului la data inventarierii, trebuie inregistrat in evidenta contabila. Avem in vedere pct. 44 alin. (3) din OMFP 2861/2009 privind inventarierea, ce stabileste procedura si modul de evaluare a rezultatului inventarierii;
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


b) in ce priveste inregistrarea reevaluarii unor imobilizari corporale in evidenta contabila in interiorul exercitiului financiar, opiniile sunt impartite in sensul ca unii specialisti considera ca aceasta reevaluare poate fi inregistrata in contabilitate pe parcursul exercitiului financiar, deoarece nu exista nici un act normativ care sa interzica acest fapt. Ne referim la reevaluarile facute voluntar de societate pentru a stabilii in orice moment al anului valoarea acestora.

Alte opinii se intemeiaza pe prevederile de la cap. 8.2.5 Reguli de evaluare alternativa din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce da dreptul operatorilor economici sa procedeze la reevaluarea imobilizarilor corporale la finele exercitiului financiar, in scopul prezentarii in situatiile financiare a valorii de piata a acestora.

In plus, aceleasi reglementari regasite la pct. 125 alin. (2) din OMFP 3055/2009, stabilesc faptul ca reevaluarile efectuate cu ocazia reorganizarii de societati ( fuziuni/divizari) nu vor fi intelese ca reevaluari contabile, ci ca situatii in baza carora se efectueaza tranzactiile financiare, astfel se subintelege ca o reevaluare pe parcursul anului, in scopul unei fuziuni/lichidari, nu se inregistreaza in evidenta contabila.

Desigur, avand in vedere ambele opinii ce pot avea argumente pro si contra, consideram necesar sa va expunem si punctul nostru de vedere.

Autorul acestui raspuns, daca ar conduce evidenta contabila a societatii dvs, considera ca va inregistra in evidenta contabila, numai reevaluarile efectuate cu ocazia inchiderii exercitiului financiar, pentru a reflecta valoarea activului imobilizat la valoarea de piata si nu ar inregistra in evidenta contabila o reevaluare efectuata cu scopul reorganizarii unei societati, in interiorul exercitiului financiar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.