Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu

01-Iul-2011
1514
Legea cu privire la refacerea fatadelor degradate ale cladirilor a fost adoptata de Camera Deputatilor cu 143 de voturi pentru, 121 de voturi impotriva si 2 abtineri. Respinsa initial de Senat in luna mai, legea a trecut astazi de Camera Deputatilor si a fost aprobata, ca urmare a numarului mare de accidente din ultima vreme, produse in urma desprinderii unor parti din fatadele cladirilor degradate.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului sustine, in sprijinul acestei legi, ca pe langa siguranta populatiei, se ia in calcul si faptul ca degradarea vizibila a fatadelor cladirii duce la o diminuare a calitatii arhitectural-ambientale a cadrului urban construit. Mai mult decat atat, asa cum au precizat reprezentanti ai MDRT, aceste neglijente duc nu doar la o scadere a calitatii mediului si vietii, dar afecteaza si interesul turistic fata de zonele afectate.

Actul normativ mentioneaza astfel ca proprietarii cladirilor care pun in pericol siguranta populatiei datorita gradului de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, prezinta obligatia de a efectua lucrarile de reabilitare a anvelopei cladirilor.

Cheltuielile aferente refacerii fatadelor in cauza se vor face din buzunarul propriu. Mai mult decat atat, proprietarii cladirilor care prezinta o stare avansata de degradare sunt obligati sa execute lucrarile de refacere, din proprie initiativa, in momentul in care se constata degradarea anvelopei constructiilor respective.

Pentru a sprijini partial procedurile de refacere a fatadelor degradate, Guvernul urmeaza sa faciliteze acordarea de credite in acest scop, prin acordarea de garantii guvernamentale si prin subventionarea dobanzii aferente. In concret, finantarea totala a acestor lucrari ar trebui sa includa un minimum de 10% din surse proprii ale beneficiarului si un maximum de 90% din creditul garantat priin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - I.F.N. In ceea ce priveste perioada de rambursare, aceasta este de maximum 5 ani.
In cazul in care vor exista proprietari aflati in imposibilitatea de a asigura aceste sume si care fac dovada ca realizeaza venituri medii nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net lunar pe economie, autoritatile administratiei publice locale se obliga sa achite integral, de la bugetul local, cheltuielile aferente lucrarilor de refacere a fatadelor.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Lucrarile de reabilitare vor trebui finalizate in termen de 12 luni de la data notificarii, cu precizarea ca termenul poate fi prelungit, din motive obiective, cu pana la 6 luni. In cazul in care nu sunt respectate aceste prevederi, primaria poate cere consiliului local aprobarea executarii de catre autoritatea administratiei publice locale a lucrarilor de interventie, in numele si pe cheltuiala detinatorilor notificati, cu conditia constituirii dreptului de creanta si a recuperarii cheltuielilor de la detinatorii notificati pana la data receptiei finale a lucrarilor de interventie executate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.