Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?

27-Iul-2015
12034

Azi va oferim detalii cu privire la registrele si formularele pe care le va folosi o intreprindere individuala, in partida simpla, cu sistem de impozitare in sistem real.

Raspundem astfel urmatoarelor intrebari de mai jos:

Care sunt registrele si formularele obligatorii pentru o intreprindere individuala, in partida simpla, sistem de impozitare in sistem real?

Ce registre si formulare obligatorii trebuie sa detina intreprindre individuala la punctul de lucru (aflat in alt judet decat sediul social) unde aceasta realizeaza vanzare de produse folosind in acest scop casa de marcat?

 

Contabilitatea in partida simpla este condusa si organizata, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 170/2015 care este in vigoare incepand cu 1 martie 2015.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate in sistem real, pe baza veniturilor incasate si a cheltuielilor platite (cu unele exceptii, cum ar fi amortizarea).

Registrele de

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal si Registrul-inventar. Incepand cu 1 martie 2015, acestea nu mai au regim de inregistrare la organele fiscale. Facem precizarea ca, Registrele de contabilitate parafate de persoanele fizice autorizate si inregistrate la organele fiscale, anterior intrarii in vigoare a prezentelor reglemetarilor pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizarea acestora. Registrul-jurnal de incasari si plati, precum si Registrul Inventar se pastreza 10 ani.

Conform art 48 alin.8 din Codul fiscal –Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Intreprinderea individuala poate utiliza urmatoarele formulare financiar - contabile prevazute de O.M.F.P. nr. 170/2015, sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice alte activitatii desfasurate:

Fisa mijlocului fix: cod 14-2-2,
Factura – in conformitate cu prevederile Codului fiscal: art. 155;
Aviz de insotire a marfii: cod 14-3-6A;
Lista de inventariere: cod 14-3-12;
Chitanta;
Chitanta pentru operatiuni in valuta;
Dispozitie de plata, incasare pentru casierie;
Statul de salarii.

In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in O.M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare sau alte elemente similare specifice contabilitatii in partida dubla, nu se completeaza.

Platitorii de taxa adaugata vor intocmi si Jurnalul de vanzari in care vor evidentia veniturile incasate.
In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari.

Cu toate ca nu este obligatoriu, va recomandam sa achizitionati si Registrul Unic de Control – atat pentru sediu cat si pentru punctul de lucru.

La punctul de lucru, intreprinderea individuala va completa registrul de casa, va intocmi documentele specifice activitatii (nu va avea registrul de incasari si plati/inventar, de evidenta fiscala – toate acestea sunt la sediul II).
La punctul de lucru – intreprinderea va intocmi Registru special conform OG 28/1999 art. 1alin. 8 – pentru cazurile in care casa de marcat este defecta, asa cum a fost modificata de OUG 8/2015.

La punctul de lucru se vor intocmi documentele: NIR, chitanta, raport Z, facturi vanzare (daca este cazul), dispozitii de incasare /plata, bonuri de miscare (daca este cazul), bonuri de consum (daca este cazul) si alte documente specifice activitatii – conform OMFP 3512/2008.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?":
Rating:

Nota: 4.14 din 51 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.