Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul jurnal, inventar si registru de casa

04-Nov-2008
7513

Intrebare:

Registrul jurnal, inventar si registru de casa este obligatoriu sa le intocmesti si manual chiar daca le scoate programul contabil (la o intreprindere mica)?


Raspuns in septembrie 2008:

Documentele contabile - jurnale, fise etc. - care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor consemnate in documentele justificative se intocmesc fie manual, fie prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

Aceste documente trebuie sa cuprinda elemente cu privire la:
? felul, numarul si data documentului justificativ;

Cartea Verde a Contabilitatii de Gestiune 2015
Cartea Verde a Contabilitatii de Gestiune 2015
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri  – conform Noului Cod Fiscal
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal
Vezi detalii
Proceduri fiscale obligatorii privind controlul antifrauda si inspectia fiscala!
Proceduri fiscale obligatorii privind controlul antifrauda si inspectia fiscala!
Vezi detalii

? sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;
? conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
? semnaturile pentru intocmire si verificare.

Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pasta de pix, sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.

In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.

Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt:
? Registrul-jurnal,
? Registrul-inventar;
? Cartea mare.

Registrele de contabilitate vor fi astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate. Acestea se pot prezenta sub forma de registru, foi volante sau listari informatice, dupa caz. Paginile registrelor se vor numerota in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.

In concluzie, nu aveti obligatia de a intocmi registrele manual in cazul in care utilizati sisteme informatice de prelucrare automata a datelor, insa aveti obligatia sa asigurati prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu normele contabile aplicate, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul jurnal, inventar si registru de casa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari majore in 2015 in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele! Toate aceste se aplica deja, conform legii.

Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Acordare masa calda. Care e tratamentul fiscal pe care il aplica societatea?
    • O societate acorda salariatilor o masa calda pe zi, pregatita in unitatea proprie. Poate firma sa asimileze aceasta masa calda ca avantaj in natura? Datoreaza contributii si va deduce TVA-ul pentru materiile prime cumparate? In ceea ce priveste suma TVA deductibila aferenta marfurilor alimentare destinate prepararii mesei calde, aveti de ales una din urmatoarele trei variante: - sa exercitati dreptul de deducere a TVA, caz in care suma respectiva reintregeste valoarea avantajului in natura...» citeste mai departe aici

  • Formulare cu explicatii. Termen-limita in luna iulie 2015
    • In luna iulie 2015, contribuabilii au obligatia de a depune la Fisc, dupa caz, documentele precizate mai jos. Pana la 7 iulie 2015, inclusiv: - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati...» citeste mai departe aici

  • Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?
    • In cazul in care o firma are un sediu secundar declarat la ONRC, la aceeasi adresa cu sediul principal, are firma nevoie de autorizatie de functionare ,declarare punct fiscal la ANAF, registru unic de control, registru de casa, separat de cele de la sediul principal? Se precizeaza cas sediul secundar are peste 5 angajati. In cazul in care aveti sediul secundar declarat la ONRC la aceeasi adresa cu sediul principal,este necesar sa declarati acest sediu secundar la ANAF , avand si pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2015. Care sunt concluziile?
    • Editia din anul 2015 a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania incorporeaza cele mai ample, cuprinzatoare si actuale analize si proiectii privind sectorul IMM-urilor din Romania. In realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social national si prevederile Strategiei UE 2020, Programul UE de finantare 2014-2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din...» citeste mai departe aici

  • Ce taxe si cotizatii platesc in 2015 consultantii fiscali?
    • Iata care sunt cotizatiile fixe pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali care sunt inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala: 1. pentru persoane fizice: a) consultanti fiscali activi - 410 lei; b) consultanti fiscali inactivi - 170 lei; c) consultanti fiscali asistenti – 250 lei; 2. pentru persoane juridice - 350 lei. Cotizatii fixe pentru persoanele fizice si persoanele juridice care devin membri ai Camerei Consultantilor Fiscali in...» citeste mai departe aici

  • Ce se va intampla cu piata autohtona dupa majorarea salariului minim?
    • Influentele asupra pietei autohtone nu au fost semnificative dupa reducerea TVA-ului la alimente, chiar daca s-a constatat o crestere a vanzarilor pentru respectivele produse. In ce priveste schimbarile asteptate dupa majorarea salariului minim, ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat la finele saptamanii trecute ca statul nu poate interveni in cazul unor agenti economici care cresc preturile produselor pe care le comercializeaza. In opinia acestuia, piata se va regla si de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.