Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul jurnal, inventar si registru de casa

04-Nov-2008
7015

Intrebare:

Registrul jurnal, inventar si registru de casa este obligatoriu sa le intocmesti si manual chiar daca le scoate programul contabil (la o intreprindere mica)?


Raspuns in septembrie 2008:

Documentele contabile - jurnale, fise etc. - care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor consemnate in documentele justificative se intocmesc fie manual, fie prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

Lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Vezi detalii
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Vezi detalii

Aceste documente trebuie sa cuprinda elemente cu privire la:
? felul, numarul si data documentului justificativ;
? sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;
? conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
? semnaturile pentru intocmire si verificare.

Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pasta de pix, sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.

In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.

Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt:
? Registrul-jurnal,
? Registrul-inventar;
? Cartea mare.

Registrele de contabilitate vor fi astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate. Acestea se pot prezenta sub forma de registru, foi volante sau listari informatice, dupa caz. Paginile registrelor se vor numerota in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.

In concluzie, nu aveti obligatia de a intocmi registrele manual in cazul in care utilizati sisteme informatice de prelucrare automata a datelor, insa aveti obligatia sa asigurati prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu normele contabile aplicate, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul jurnal, inventar si registru de casa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 
Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Angajatii care obtin venituri si ca PFA, impozitati suplimentar prin noul Cod fiscal propus de Guvern
    • O noua contributie se va retine acelor persoane care, desi sunt angajati, obtin venituri si din activitatea prestata ca persoana fizica autorizata (PFA). In concret, proiectul noului Cod Fiscal stabileste ca acestia vor avea obligatia sa plateasca pentru fondul de pensii un procent de 10,5% din veniturile obtinute in afara salariului, atrage atentia Digi24.ro. Se considera ca prin aceasta noua propunere sunt vizati specialistii IT care obtin castiguri mari din proiectele independente. In aceasta...» citeste mai departe aici

  • Intrebati ANAF daca o tara poate sa functioneze fara firme. Declaratii noi facute de presedintele Iohannis
    • In ce priveste activitatea ANAF, presedintele Klaus Iohannis a declarat saptamana aceasta ca institutia in cauza lucreaza ca pendulul, dat fiind faptul ca uneori nu se ocupa de probleme, iar alteori isi concentreaza atentia asupra unor detalii nu tocmai semnificative. In ce priveste activitatea din ultimele zile si inchiderea mai multor firme, potrivit Mediafax, presedintele Klaus Iohannis a declarat: "Romania este o tara in plina reformare, tot timpul facem o reforma, ba in invatamant, ba in...» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?
    • In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala? Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici...» citeste mai departe aici

  • Ce riscati in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal!
    • Firmele care nu verifica datele altor companii alaturi de care deruleaza proiecte si incheie tranzactii se supun unor riscuri semnificative, potrivit regulilor aplicate de Fisc. In concret, in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal, riscati sa nu va fie luate in considerare tranzactiile de catre ANAF, sa nu beneficiati de deducerea TVA-ului sau chiar sa va treziti ca sunt confiscate veniturile din vanzarea catre un contribuabil inactiv. Asupra acestor reglementari atrage atentia...» citeste mai departe aici

  • Analiza segmentului de business: Peste 16% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal
    • Asa cum arata o analiza recent intocmita, aproximativ 17% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal, cu mentiunea ca cele mai multe firme cu risc de inactivitate fiscala se regasesc in Bucuresti, unde exista peste 90.000 de asemenea firme. Analiza a fost realizata prin MemoX, informeaza HotNews.ro, aplicatie care verifica daca o firma e trecuta in registrul contribuabililor inactivi, daca datele firmei in cauza corespund cu cele de la Finante, precum si daca se regaseste in Buletinul...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere si achizitia de bunuri second-hand. Ce documente se intocmesc?
    • In cazul de mai jos, o societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe microintreprinderi, are ca obiect de activitate vanzare de marfa second-hand. Marfa se achizitioneaza dintr-un depozit din Romania. Cum gestionam achizitia de produse second-hand? Cum facem inregistrarile contabile pentru activitatea de second-hand? Cum se inregistreaza reducerea comerciala si ce documente se intocmesc cand facem reducere de pret la marfa second-hand? Ce documente primare se intocmesc? Receptia...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.