Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Revista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009

26-Nov-2009
1360

Revista Romana de Fiscalitate

Nr. 34, Decembrie 2009

Cuprins

  • Fiscalitatea de la 1 ianuarie 2010

 

FISCALITATEA DE LA 1 IANUARIE 2010

Autor consultant fiscal, expert contabil Irina Coma

  1. Reguli noi privind TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2010. Pachetul TVA:
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Ordonanta de Urgenta 109/2009 ? care modifica si completeaza Codul Fiscal, transpune in materie de TVA legislatia fiscala comunitara cuprinsa in trei Directive Europene si un Regulament al Consiliului Europei. Doua Directive Europene si Regulamentul au fost adoptate de Consiliul Uniunii Europene sub numele de ?Pachet de TVA pentru uniformizarea politicii fiscale la nivelul statelor memebre?.

Cele doua Directive si Regulamentul care compun impreuna Pachetul de TVA sunt urmatoarele:

    - Directiva CE nr. 8/2008 a Consiliului de modificare a Directivei CE 112/2006 in ceea ce priveste locul de prestare a serviciilor;
    - Directiva CE nr. 9/2008 a Consiliului de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata, prevazuta in Directiva CE 112/2006, catre persoane impozabile stabilite in alte state memebre decat statul membru de rambursare;
    - Regulamentul CE nr. 143/2008 ? de modificare a Regulamentului CE nr.1798/2008 in ceea ce priveste instituirea cooperarii administrative si a schimbului de informatii referitoare la normele privind locul de prestare a serviciilor, regimurile speciale si procedura de rambursare a TVA.

Totodata, incepand cu 1 ianuarie 2010 intra in vigoare si Directiva CE 117/2008 privind combaterea fraudei fiscale legate de operatiunile intracomunitare.

Modificarile in materie de TVA se aplica de la 1 ianuarie 2010 de catre toate statele membre in premiera, iar in ceea ce priveste Romania aceste modificari sunt considerate de acceasi amploare ca cele care au fost aplicate de la 1 ianuarie 2007.

Adoptarea Pachetului de TVA implica o serie de reforme radicale ale sistemului de TVA european in urmatorii sase ani ? aceste norme intrand in vigoare treptat in perioada 2010 ? 2015.

Cel mai important set de masuri va intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2010 si se refera in principal la doua aspecte importante ale legislatiei privind TVA:

    - reguli noi referitoare la locul prestarii serviciilor;
    - noi proceduri privind rambursarea TVA catre persoane impozabile nestabilite in statul membru din care fac parte achizitiile.
    1.1 Noi reguli referitoare la regimul prestarii serviciilor incepand cu ianuarie 2010 ? transpunerea Directivei CE 8/2008 de modificare a Directivei CE112/2006;
      - Stabilirea regulilor referitoare la locul prestarii serviciilor:

Regula generala privind locul prestarilor de servicii prevazuta la art. 133(1) din Codul Fiscal care se aplica pana la 31.12.2009 este inlocuita de doua reguli noi ? care se regasesc in noul Cod fiscal aplicabil din ianuarie 2010 la articolele 133 (2) si 133 (3). Totodata exista si exceptii de la cele doua reguli de baza, exceptii care se regasesc in Codul fiscal valabil pentru 2010 la articolele.:

    - 133(4) ? care prevde exceptii de la ambele reguli de baza;
    - 133(5) ? 133 (7) ? prevad exceptii de la cea de-a doua regula.

Noile reguli valabile de la 1 ianuarie 2010 au ca principiu de baza impozitarea la locul de consum si se clasifica in functie de tipul persoanelor care realizeaza operatiunile (persoane impozabile si persoane neimpozabile).

Astfel avem:

    - reguli pentru servicii prestate intre persoane impozabile ? art. 133 (2);
    - reguli pentru servicii prestate catre persoane neimpozabile ? art. 133 (3);
    - exceptii de la cele doua reguli ?art. 133(4);
    - exceptii de la cea de ?a doua regula ?art. 133(5) -133 (7).

Cele doua reguli de baza sunt:

  • Art. 133 (2): Relatia B2B: Business to Business (persoana impozabila catre persoana impozabila): locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.
  • Art. 133 (3): Relatia B2C: Business to Consumer (persoana impozabila catre persoana neimpozabila): locul de prestare a serviciilor catre o persoana neimpozabila este locul unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii sale.

Legat de locul prestarii/livrarii s-au facut precizari referitoare la locul unde este considerata stabilita o persoana impozabila, astfel :

  1. o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania ? este considerata ca este stabilita in Romania;
  2. o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei se considera ca este stabilita in Romania daca are un sediu fix in Romania, respectiv daca dispune in Romania de suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile;
  3. o persoana impozabila care:
    1. are sediul activitatii economice in afara Romaniei si care;
    2. are un sediu fix in Romania conform lit.b ;
  4. este considerata persoana impozabila care nu este stabilita in Romania pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii realizate la care sediul fix de pe teritoriul Romaniei nu participa.
Nou!!! Legat de sediul fix, articolul 153 obliga la inregistrare in scopuri de TVA un sediu fix spre deosebire de legislatia aplicabila pana la 31.12.2009.

 

Reaminitim ce se intelege din punct de vedere al TVA prin persoana impozabila si persoana neimpozabila:

Persoane impozabile

Persoana impozabila ? reglementata la art. 127 Cod fiscal

  • persoana impozabila - reprezinta persoana fizica, grupul de persoane , institutia publica, persoana juridica, precum si orice entitate capabila sa desfasoare o activitate economica.
  • persoana impozabila - orice persoana care desfasoara, de o maniera independenta si indiferent de loc, activitati economice de natura celor prevazute la alin.art 127 (2), oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activitati

Persoanele impozabile pot fi:

  • Normale ? platitorii de TVA - obligati sa se inregistreze conform art. 153 CF
  • Exceptate:
    • intreprinderile mici ? care realizeaza operatiuni sub plafonul de 35.000 euro
    • Societati care fac numai operatiuni scutite fara drept de deducere
  • Persoane neimpozabile

      • Persoane juridice neimpozabile: institutii publice, ONG
      • Persoane fizice neimpozabile - Neplatitori de TVA

    Relatia B2B (persoana impozabila catre persoana impozabila )

    • stabileste locul prestarii serviciilor acolo unde este persoana impozabila care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. In situatia in care serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, care nu coincide cu sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla sediul fix. Daca persoana impozabila nu are un loc de desfasurare a activitatii, dar nici un sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila respectiva isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita .
    • reprezinta orice serviciu prestat de o persoana impozabila catre o alta persoana impozabila si care nu se incadreaza pe una din exceptiile de la art. 133 alin.(3) ? (7).

    Regula de la art. 133 (2) care stabileste regimul serviciilor efectuate intre persoane impozabile este comuna ? aplicandu-se atat pentru persoane impozabile stabilite in Comunitate, cat si pentru persoane impozabile din afara Comunitatii.

    Conform liniilor directoare ale Comitetului de TVA daca beneficiarul este stabilit in Comunitate, trebuie sa furnizeze un cod valabil de TVA, in caz contrar operatiunea fiind considerata ca fiind efectuata in relatia B2C.
    Pentru servicii prestate intre parteneri stabiliti in Comunitate devine obligatorie declarararea operatiunilor in sistemul VIES ? prin depunerea Declaratiei 390 pentru servicii.

    Algoritm de stabilire a regimului prestarilor de serviciil

    1. Stabilirea locului operatiunii impozabile:

    Unde are loc operatiunea ?

    Daca operatiunea NU are loc in Romania:

        • serviciul este neimpozabil in Romania;
        • se intocmesc facturi fara TVA conform art. 1555 . Pe factura persoana impozabila este obligata sa faca o mentiune referitoare la Directiva, la Codul fiscal. De exemplu poate face mentiunea ?serviciu neimpozabil in Romania? sau ?taxare inversa la beneficiar?. Nu este obligatorie utilizarea unei formulari anume.

    Daca locul operatiunii este in Romania:
    Pas 1.: Se analizeaza daca exista vreo scutire de TVA conform art. 141 - 1441.
    Daca exista vreo scutire se aplica urmatoarele tratamente:

    • daca ne aflam in ipostaza de prestator de servicii ? se emite factura fara TVA; Daca este un serviciu intracomunitar acesta nu se decalara in Declaratia 390
    • daca ne aflam in ipostaza de beneficiar de servicii ? nu se aplica taxare inversa si acesta nu se decalara in Declaratia 390 daca un exista scutire de TVA se trece la Pas 2:
    Pas 2: Se verifica cine este persoana obligata la plata taxei ? regula de baza prestatorul ? conform art. 150 alin 1. Daca se aplica exceptiile atunci persoana obligata la plata este beneficiarul ? conform art. 150 alin (2) pana la alin (6).

    Exemple de prestari de servicii care se incadreaza la articolul 133 (2) ? relatia B2B:
    • Serviciile de management, transferul de sportivi, leasing si inchirierea de mijloace de transport;
    • Serviciile de transport intracomunitar de bunuri, trasnport aferent exportului, transport aferent importului, alte servicii de transport international;
    • Servicii accesorii transportului, intermedierea transportului si a serviciilor accesorii transportului ;
    • Serviciile intangibile :
      • inchirierea bunurilor mobile corporale, cu exceptia inchirierii pe termen scurt a mijloacelor de transport;
      • operatiunile de seasing avand ca obiect utilizarea bunurilor mobile corporale;
      • transferul si/sau transmiterea folosintei drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
      • serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare, precum si prelucrarea de date si furnizarea de informatii;
      • operatiunile de natura financiar ? bancara si de asigurari / reasigurari;
      • punerea la dispozitie de personal;
      • serviciile de telecomunicatii;
      • acordarea accesului la sistemele de distributie a gazelor naturale si a energiei electrice, inclusiv serviciile de transport si transmitere prin intermediul acestor sisteme precum si alte prestari de servicii legate direct de acestea;
      • serviciile de radiodifuziune si de televiziune;
      • servicii furnizate pe cale electronica.
      • Servicii privind lucrari si evaluari asupra bunurilor mobile corporale: Nu mai este nevoie sa se faca dovada transportului bunurilor dintr-un stat memebru intr-altul.
      • Servicii de intermediere, inclusiv intermedierea transportului intracomunitar si a serviciilor intangibile;

    Tratamenul fiscal:
    Ipoteza 1
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Comunitate inregistrata in scopuri de TVA

    • Factura se intocmeste fara TVA ? serviciul nu este impozabil in Romania;
    • Beneficiarul trebuie sa ne furnizeze un cod valabil de TVA;
    • Operatiunea se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 2
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA (intreprindere mica, societate care realizeaza operatiuni scutite fara drept de deducere).
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Comunitate inregistrata in scopuri de TVA

    • prestatorul din Romania este obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 1531
    • Factura se intocmeste fara TVA ? serviciul nu este impozabil in Romania;
    • Beneficiarul trebuie sa ne furnizeze un cod valabil de TVA;
    • Operatiunea se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 3
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul nu este impozabil in Romania daca se poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila. In aceste conditii factura se intocmeste fara TVA;
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa.

    Ipoteza 4
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul nu este impozabil in Romania daca se poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila. In aceste conditii factura se intocmeste fara TVA;
    • un obliga la inregistrarea in scopuri de TVA in situatia in care prestatorul un este inregistrat;
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa.

    Ipoteza 5
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Comunitate

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul aplica taxarea inversa;
    • se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 6
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Comunitate

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul va fi obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania conform art. 1531, in caz contrar va primi o factura cu TVA de la prestator si va avea obligatia platii TVA in Romania aplicat la factura primita inclusiv TVA
    • beneficiarul plateste TVA efectiv la bugetul de stat;
    • beneficiarul are obligatia intocmirii si depunerii Decontului special de TVA
    • se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 7
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul aplica taxarea inversa daca serviciul este taxabil
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa lunara.

    Ipoteza 8
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • nu obliga la inregistrarea in scopuri de TVA in Romania in situatia in care beneficiarul nu este inregistrat;
    • beneficiarul plateste efectiv TVA la bugetul de stat si are obligatia depunerii Decontului special de TVA.
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa lunara.

    Obligatii de inregistrare in scopuri de TVA pentru servicii in relatia B2B;

    Conform art. 153 alin (2) sunt obligate sa se inregistreze in Romania in scop de TVA:
    Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei, dar este stabilita in Romania printr-un sediu fix, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b), este obligata sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, astfel:

    1. inaintea primirii serviciilor, in situatia in care urmeaza sa primeasca pentru sediul fix din Romania servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 150 alin. (2), daca serviciile sunt prestate de o persoana impozabila care este stabilita in sensul art. 125^1 alin. (2) in alt stat membru;
    2. inainte de prestarea serviciilor, in situatia in care urmeaza sa presteze serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) de la sediul fix din Romania pentru un beneficiar persoana impozabila stabilita in sensul art. 125^1 alin. (2) in alt stat membru care are obligatia de a plati TVA in alt stat membru, conform echivalentului din legislatia statului membru respectiv al art. 150 alin. (2);
    3. inainte de realizarea unor activitati economice de la respectivul sediu fix in conditiile stabilite la art. 125^1 alin. (2) lit. b) si c) care implica:
      • livrari de bunuri taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, inclusiv livrari intracomunitare scutite de TVA conform art. 143 alin. (2);
      • prestari de servicii taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, altele decat cele prevazute la lit. a) si b);
      • operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3);
      • achizitii intracomunitare de bunuri taxabile .

    Conform art. 153 (4):

    • persoana impozabila care nu este stabilita in Romania conform art. 125^1 alin.

    (2) si nici inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 va solicita inregistrarea in scopuri de TVA la organele fiscale competente pentru operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei care dau drept de deducere a taxei, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni, cu exceptia situatiilor in care persoana obligata la plata taxei este beneficiarul, conform art. 150 alin. (2) - (6).

    • Nu sunt obligate sa se inregistreze in Romania, conform acestui articol, persoanele stabilite in afara Comunitatii care efectueaza servicii electronice catre persoane neimpozabile din Romania si care sunt inregistrate intr-un alt stat membru, conform regimului special pentru servicii electronice, pentru toate serviciile electronice prestate in Comunitate

    Conform art. 153 (6):

    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate, dar nu in Romania, care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, poate, in conditiile stabilite prin norme, sa isi indeplineasca aceasta obligatie prin desemnarea unui reprezentant fiscal. Persoana impozabila nestabilita in Comunitate care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania este obligata, in conditiile stabilite prin norme, sa se inregistreze prin desemnarea unui reprezentant fiscal.

    Conform art. 1531 - au obligatia sa se inregistreze:

    • persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, neinregistrata si care nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. a) sau c) sau a alin. (2), daca presteaza servicii care au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 150 alin. (2), inainte de prestarea serviciului;
    • persoana impozabila care isi are stabilit sediul activitatii economice in Romania, care nu este inregistrata si nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. a) sau b) sau a alin. (2), daca primeste de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 150 alin. (2), inaintea primirii serviciilor respective.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, daca nu este inregistrata si nu este obligata sa se inregistreze conform art. 153, si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania pot solicita sa se inregistreze, conform prezentului articol, in cazul in care realizeaza achizitii intracomunitare, conform art. 126 alin. (6).

    In concluzie, pentru prestari de servicii exista urmatoarele obligatii de inregistrare in scopuri de TVA :

    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are calitatea de prestator, nu este inregistrata in scopuri de TVA si presteaza servicii catre:
    • o persoana impozabila din Comunitate ? prestatorul va avea obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea operatiunii conform art. 1531.

    Exemplu: o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA intrucat cifra de afaceri este mai mica de 35.000 euro ? presteza servicii de consultanta catre o firma din Austria inregistrata in scopuri de TVA;

    • o persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - prestatorul NU va avea obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania nu este inregistrata in scopuri de TVA este beneficiar si primeste servicii :
    • de la o persoana impozabila cu sediul activitatii economice in Comunitate ? beneficiarul va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea serviciilor in conformitate cu art. 1531.

    Exemplu: Servicii de publicitate realizate de o persoana impozabila din UE catre o intreprindere mica (plafon sub 35.000 euro cifra de afaceri) ? obliga la inregistrarea in scopuri de TVA intreprinderea mica.

    • de la o persoano impozabila cu sediul activitatii economice in afara Comunitatii - nu va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei si este stabilita prin sediu fix in Romania - neinregistrat in scopuri de TVA si presteaza servicii catre:
    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate - prestatorul va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea operatiunii conform art. 153.
    • Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - nu va obliga sediul fix din Romania la inregistrare conform art. 153.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei si este stabilita prin sediu fix in Romania - neinregistrat in scopuri de TVA si primeste servicii de la:
    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate - beneficiarul cu sediul fix in Romania va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea operatiunii conform art. 153.
    • Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - nu va obliga sediul fix din Romania la inregistrare conform art. 153.

    Relatia B2C (persoana impozabila catre persoana neimpozabila )

    • Stabileste locul prestarilor de servicii catre o persoana neimpozabila ? acolo unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii sale economice. In situatia in care serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, care nu coincide cu sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla sediul fix. Daca persoana impozabila nu are un loc de desfasurare a activitatii, dar nici un sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila respectiva isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita .
    • Exista exceptii de la aceasta regula ? exceptii prevazute la art. 133 (4), (5) si (6).
    • In vederea stabilirii tratamentului fiscal a unui serviciu intai analizam daca respectivul serviciu se incadreaza la vreo exceptie.
    • Exemple:
    • Un expert contabil roman inregistrat in scopuri de TVA in Romania presteaza servicii expertiza pentru un client persoana fizica din Bulgaria. Intrucat nu se regaseste nicio exceptie, locul prestarii de servicii este in Romania si prin urmare expertul contabil va intocmi factura cu TVA din Romania.
    • O firma din Romania incheie un contract de leasing cu o persoana fizica din Ungaria. Intrucat nu se regaseste nicio execptie, locul prestarii de servicii este in Romania si prin urmare expertul contabil va intocmi factura cu TVA din Romania.

    Click aici pentru urmatoarea pagina!

    ISSN: 1842-8029

    ? RENTROP & STRATON ? Toate drepturile rezervate. Nicio parte din aceasta lucrare nu poate fi reprodusa, arhivata sau transmisa sub nicio forma si prin niciun fel de mijloace, mecanice sau electronice, fotocopiere, inregistrare audio sau video, fara permisiunea in scris din partea editorului. Autorii sau editorii nu sunt responsabili pentru nicio pierdere ocazionata vreunei persoane fizice sau juridice care actioneaza sau se abtine de la actiuni ca urmare a citirii materialelor publicate in aceasta lucrare.

  •  

    Ti-a placut acest articol?
    Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
    Votati articolul "Revista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009":
    Rating:

    Nota: 5 din 1 voturi
    Cele mai importante modificari cu privire la TVA

    Atentie contabili!

    Modificari importante privind TVA in 2017!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
    "TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



    x

    Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



    Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




    Subiectele saptamanii

    • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
      • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

    • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
      • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

    • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
      • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

    • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
      • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

    • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
      • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

    • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
      • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

    MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

    Atentie contabili!

    Modificari importante privind TVA in 2017!

    Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

    Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

    "TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


    2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.