Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Revista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009

26-Nov-2009
1328

Revista Romana de Fiscalitate

Nr. 34, Decembrie 2009

Cuprins

  • Fiscalitatea de la 1 ianuarie 2010

 

FISCALITATEA DE LA 1 IANUARIE 2010

Autor consultant fiscal, expert contabil Irina Coma

  1. Reguli noi privind TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2010. Pachetul TVA:
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Ordonanta de Urgenta 109/2009 ? care modifica si completeaza Codul Fiscal, transpune in materie de TVA legislatia fiscala comunitara cuprinsa in trei Directive Europene si un Regulament al Consiliului Europei. Doua Directive Europene si Regulamentul au fost adoptate de Consiliul Uniunii Europene sub numele de ?Pachet de TVA pentru uniformizarea politicii fiscale la nivelul statelor memebre?.

Cele doua Directive si Regulamentul care compun impreuna Pachetul de TVA sunt urmatoarele:

    - Directiva CE nr. 8/2008 a Consiliului de modificare a Directivei CE 112/2006 in ceea ce priveste locul de prestare a serviciilor;
    - Directiva CE nr. 9/2008 a Consiliului de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata, prevazuta in Directiva CE 112/2006, catre persoane impozabile stabilite in alte state memebre decat statul membru de rambursare;
    - Regulamentul CE nr. 143/2008 ? de modificare a Regulamentului CE nr.1798/2008 in ceea ce priveste instituirea cooperarii administrative si a schimbului de informatii referitoare la normele privind locul de prestare a serviciilor, regimurile speciale si procedura de rambursare a TVA.

Totodata, incepand cu 1 ianuarie 2010 intra in vigoare si Directiva CE 117/2008 privind combaterea fraudei fiscale legate de operatiunile intracomunitare.

Modificarile in materie de TVA se aplica de la 1 ianuarie 2010 de catre toate statele membre in premiera, iar in ceea ce priveste Romania aceste modificari sunt considerate de acceasi amploare ca cele care au fost aplicate de la 1 ianuarie 2007.

Adoptarea Pachetului de TVA implica o serie de reforme radicale ale sistemului de TVA european in urmatorii sase ani ? aceste norme intrand in vigoare treptat in perioada 2010 ? 2015.

Cel mai important set de masuri va intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2010 si se refera in principal la doua aspecte importante ale legislatiei privind TVA:

    - reguli noi referitoare la locul prestarii serviciilor;
    - noi proceduri privind rambursarea TVA catre persoane impozabile nestabilite in statul membru din care fac parte achizitiile.
    1.1 Noi reguli referitoare la regimul prestarii serviciilor incepand cu ianuarie 2010 ? transpunerea Directivei CE 8/2008 de modificare a Directivei CE112/2006;
      - Stabilirea regulilor referitoare la locul prestarii serviciilor:

Regula generala privind locul prestarilor de servicii prevazuta la art. 133(1) din Codul Fiscal care se aplica pana la 31.12.2009 este inlocuita de doua reguli noi ? care se regasesc in noul Cod fiscal aplicabil din ianuarie 2010 la articolele 133 (2) si 133 (3). Totodata exista si exceptii de la cele doua reguli de baza, exceptii care se regasesc in Codul fiscal valabil pentru 2010 la articolele.:

    - 133(4) ? care prevde exceptii de la ambele reguli de baza;
    - 133(5) ? 133 (7) ? prevad exceptii de la cea de-a doua regula.

Noile reguli valabile de la 1 ianuarie 2010 au ca principiu de baza impozitarea la locul de consum si se clasifica in functie de tipul persoanelor care realizeaza operatiunile (persoane impozabile si persoane neimpozabile).

Astfel avem:

    - reguli pentru servicii prestate intre persoane impozabile ? art. 133 (2);
    - reguli pentru servicii prestate catre persoane neimpozabile ? art. 133 (3);
    - exceptii de la cele doua reguli ?art. 133(4);
    - exceptii de la cea de ?a doua regula ?art. 133(5) -133 (7).

Cele doua reguli de baza sunt:

  • Art. 133 (2): Relatia B2B: Business to Business (persoana impozabila catre persoana impozabila): locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.
  • Art. 133 (3): Relatia B2C: Business to Consumer (persoana impozabila catre persoana neimpozabila): locul de prestare a serviciilor catre o persoana neimpozabila este locul unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii sale.

Legat de locul prestarii/livrarii s-au facut precizari referitoare la locul unde este considerata stabilita o persoana impozabila, astfel :

  1. o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania ? este considerata ca este stabilita in Romania;
  2. o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei se considera ca este stabilita in Romania daca are un sediu fix in Romania, respectiv daca dispune in Romania de suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile;
  3. o persoana impozabila care:
    1. are sediul activitatii economice in afara Romaniei si care;
    2. are un sediu fix in Romania conform lit.b ;
  4. este considerata persoana impozabila care nu este stabilita in Romania pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii realizate la care sediul fix de pe teritoriul Romaniei nu participa.
Nou!!! Legat de sediul fix, articolul 153 obliga la inregistrare in scopuri de TVA un sediu fix spre deosebire de legislatia aplicabila pana la 31.12.2009.

 

Reaminitim ce se intelege din punct de vedere al TVA prin persoana impozabila si persoana neimpozabila:

Persoane impozabile

Persoana impozabila ? reglementata la art. 127 Cod fiscal

  • persoana impozabila - reprezinta persoana fizica, grupul de persoane , institutia publica, persoana juridica, precum si orice entitate capabila sa desfasoare o activitate economica.
  • persoana impozabila - orice persoana care desfasoara, de o maniera independenta si indiferent de loc, activitati economice de natura celor prevazute la alin.art 127 (2), oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activitati

Persoanele impozabile pot fi:

  • Normale ? platitorii de TVA - obligati sa se inregistreze conform art. 153 CF
  • Exceptate:
    • intreprinderile mici ? care realizeaza operatiuni sub plafonul de 35.000 euro
    • Societati care fac numai operatiuni scutite fara drept de deducere
  • Persoane neimpozabile

      • Persoane juridice neimpozabile: institutii publice, ONG
      • Persoane fizice neimpozabile - Neplatitori de TVA

    Relatia B2B (persoana impozabila catre persoana impozabila )

    • stabileste locul prestarii serviciilor acolo unde este persoana impozabila care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. In situatia in care serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, care nu coincide cu sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla sediul fix. Daca persoana impozabila nu are un loc de desfasurare a activitatii, dar nici un sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila respectiva isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita .
    • reprezinta orice serviciu prestat de o persoana impozabila catre o alta persoana impozabila si care nu se incadreaza pe una din exceptiile de la art. 133 alin.(3) ? (7).

    Regula de la art. 133 (2) care stabileste regimul serviciilor efectuate intre persoane impozabile este comuna ? aplicandu-se atat pentru persoane impozabile stabilite in Comunitate, cat si pentru persoane impozabile din afara Comunitatii.

    Conform liniilor directoare ale Comitetului de TVA daca beneficiarul este stabilit in Comunitate, trebuie sa furnizeze un cod valabil de TVA, in caz contrar operatiunea fiind considerata ca fiind efectuata in relatia B2C.
    Pentru servicii prestate intre parteneri stabiliti in Comunitate devine obligatorie declarararea operatiunilor in sistemul VIES ? prin depunerea Declaratiei 390 pentru servicii.

    Algoritm de stabilire a regimului prestarilor de serviciil

    1. Stabilirea locului operatiunii impozabile:

    Unde are loc operatiunea ?

    Daca operatiunea NU are loc in Romania:

        • serviciul este neimpozabil in Romania;
        • se intocmesc facturi fara TVA conform art. 1555 . Pe factura persoana impozabila este obligata sa faca o mentiune referitoare la Directiva, la Codul fiscal. De exemplu poate face mentiunea ?serviciu neimpozabil in Romania? sau ?taxare inversa la beneficiar?. Nu este obligatorie utilizarea unei formulari anume.

    Daca locul operatiunii este in Romania:
    Pas 1.: Se analizeaza daca exista vreo scutire de TVA conform art. 141 - 1441.
    Daca exista vreo scutire se aplica urmatoarele tratamente:

    • daca ne aflam in ipostaza de prestator de servicii ? se emite factura fara TVA; Daca este un serviciu intracomunitar acesta nu se decalara in Declaratia 390
    • daca ne aflam in ipostaza de beneficiar de servicii ? nu se aplica taxare inversa si acesta nu se decalara in Declaratia 390 daca un exista scutire de TVA se trece la Pas 2:
    Pas 2: Se verifica cine este persoana obligata la plata taxei ? regula de baza prestatorul ? conform art. 150 alin 1. Daca se aplica exceptiile atunci persoana obligata la plata este beneficiarul ? conform art. 150 alin (2) pana la alin (6).

    Exemple de prestari de servicii care se incadreaza la articolul 133 (2) ? relatia B2B:
    • Serviciile de management, transferul de sportivi, leasing si inchirierea de mijloace de transport;
    • Serviciile de transport intracomunitar de bunuri, trasnport aferent exportului, transport aferent importului, alte servicii de transport international;
    • Servicii accesorii transportului, intermedierea transportului si a serviciilor accesorii transportului ;
    • Serviciile intangibile :
      • inchirierea bunurilor mobile corporale, cu exceptia inchirierii pe termen scurt a mijloacelor de transport;
      • operatiunile de seasing avand ca obiect utilizarea bunurilor mobile corporale;
      • transferul si/sau transmiterea folosintei drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
      • serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare, precum si prelucrarea de date si furnizarea de informatii;
      • operatiunile de natura financiar ? bancara si de asigurari / reasigurari;
      • punerea la dispozitie de personal;
      • serviciile de telecomunicatii;
      • acordarea accesului la sistemele de distributie a gazelor naturale si a energiei electrice, inclusiv serviciile de transport si transmitere prin intermediul acestor sisteme precum si alte prestari de servicii legate direct de acestea;
      • serviciile de radiodifuziune si de televiziune;
      • servicii furnizate pe cale electronica.
      • Servicii privind lucrari si evaluari asupra bunurilor mobile corporale: Nu mai este nevoie sa se faca dovada transportului bunurilor dintr-un stat memebru intr-altul.
      • Servicii de intermediere, inclusiv intermedierea transportului intracomunitar si a serviciilor intangibile;

    Tratamenul fiscal:
    Ipoteza 1
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Comunitate inregistrata in scopuri de TVA

    • Factura se intocmeste fara TVA ? serviciul nu este impozabil in Romania;
    • Beneficiarul trebuie sa ne furnizeze un cod valabil de TVA;
    • Operatiunea se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 2
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA (intreprindere mica, societate care realizeaza operatiuni scutite fara drept de deducere).
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Comunitate inregistrata in scopuri de TVA

    • prestatorul din Romania este obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 1531
    • Factura se intocmeste fara TVA ? serviciul nu este impozabil in Romania;
    • Beneficiarul trebuie sa ne furnizeze un cod valabil de TVA;
    • Operatiunea se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 3
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul nu este impozabil in Romania daca se poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila. In aceste conditii factura se intocmeste fara TVA;
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa.

    Ipoteza 4
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul nu este impozabil in Romania daca se poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila. In aceste conditii factura se intocmeste fara TVA;
    • un obliga la inregistrarea in scopuri de TVA in situatia in care prestatorul un este inregistrat;
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa.

    Ipoteza 5
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Comunitate

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul aplica taxarea inversa;
    • se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 6
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in Comunitate

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul va fi obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania conform art. 1531, in caz contrar va primi o factura cu TVA de la prestator si va avea obligatia platii TVA in Romania aplicat la factura primita inclusiv TVA
    • beneficiarul plateste TVA efectiv la bugetul de stat;
    • beneficiarul are obligatia intocmirii si depunerii Decontului special de TVA
    • se declara in Declaratia recapitulativa lunara, cu exceptia serviciilor scutite.

    Ipoteza 7
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • beneficiarul aplica taxarea inversa daca serviciul este taxabil
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa lunara.

    Ipoteza 8
    Beneficiar: Persoana impozabila stabilita in Romania neinregistrata in scopuri de TVA
    Prestator: Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii

    • serviciul este impozabil in Romania ? la locul unde este stabilit beneficiarul;
    • nu obliga la inregistrarea in scopuri de TVA in Romania in situatia in care beneficiarul nu este inregistrat;
    • beneficiarul plateste efectiv TVA la bugetul de stat si are obligatia depunerii Decontului special de TVA.
    • Nu se declara in Declaratia recapitulativa lunara.

    Obligatii de inregistrare in scopuri de TVA pentru servicii in relatia B2B;

    Conform art. 153 alin (2) sunt obligate sa se inregistreze in Romania in scop de TVA:
    Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei, dar este stabilita in Romania printr-un sediu fix, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b), este obligata sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, astfel:

    1. inaintea primirii serviciilor, in situatia in care urmeaza sa primeasca pentru sediul fix din Romania servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 150 alin. (2), daca serviciile sunt prestate de o persoana impozabila care este stabilita in sensul art. 125^1 alin. (2) in alt stat membru;
    2. inainte de prestarea serviciilor, in situatia in care urmeaza sa presteze serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) de la sediul fix din Romania pentru un beneficiar persoana impozabila stabilita in sensul art. 125^1 alin. (2) in alt stat membru care are obligatia de a plati TVA in alt stat membru, conform echivalentului din legislatia statului membru respectiv al art. 150 alin. (2);
    3. inainte de realizarea unor activitati economice de la respectivul sediu fix in conditiile stabilite la art. 125^1 alin. (2) lit. b) si c) care implica:
      • livrari de bunuri taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, inclusiv livrari intracomunitare scutite de TVA conform art. 143 alin. (2);
      • prestari de servicii taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, altele decat cele prevazute la lit. a) si b);
      • operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3);
      • achizitii intracomunitare de bunuri taxabile .

    Conform art. 153 (4):

    • persoana impozabila care nu este stabilita in Romania conform art. 125^1 alin.

    (2) si nici inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 va solicita inregistrarea in scopuri de TVA la organele fiscale competente pentru operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei care dau drept de deducere a taxei, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni, cu exceptia situatiilor in care persoana obligata la plata taxei este beneficiarul, conform art. 150 alin. (2) - (6).

    • Nu sunt obligate sa se inregistreze in Romania, conform acestui articol, persoanele stabilite in afara Comunitatii care efectueaza servicii electronice catre persoane neimpozabile din Romania si care sunt inregistrate intr-un alt stat membru, conform regimului special pentru servicii electronice, pentru toate serviciile electronice prestate in Comunitate

    Conform art. 153 (6):

    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate, dar nu in Romania, care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, poate, in conditiile stabilite prin norme, sa isi indeplineasca aceasta obligatie prin desemnarea unui reprezentant fiscal. Persoana impozabila nestabilita in Comunitate care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania este obligata, in conditiile stabilite prin norme, sa se inregistreze prin desemnarea unui reprezentant fiscal.

    Conform art. 1531 - au obligatia sa se inregistreze:

    • persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, neinregistrata si care nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. a) sau c) sau a alin. (2), daca presteaza servicii care au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 150 alin. (2), inainte de prestarea serviciului;
    • persoana impozabila care isi are stabilit sediul activitatii economice in Romania, care nu este inregistrata si nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. a) sau b) sau a alin. (2), daca primeste de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 150 alin. (2), inaintea primirii serviciilor respective.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, daca nu este inregistrata si nu este obligata sa se inregistreze conform art. 153, si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania pot solicita sa se inregistreze, conform prezentului articol, in cazul in care realizeaza achizitii intracomunitare, conform art. 126 alin. (6).

    In concluzie, pentru prestari de servicii exista urmatoarele obligatii de inregistrare in scopuri de TVA :

    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are calitatea de prestator, nu este inregistrata in scopuri de TVA si presteaza servicii catre:
    • o persoana impozabila din Comunitate ? prestatorul va avea obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea operatiunii conform art. 1531.

    Exemplu: o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA intrucat cifra de afaceri este mai mica de 35.000 euro ? presteza servicii de consultanta catre o firma din Austria inregistrata in scopuri de TVA;

    • o persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - prestatorul NU va avea obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania nu este inregistrata in scopuri de TVA este beneficiar si primeste servicii :
    • de la o persoana impozabila cu sediul activitatii economice in Comunitate ? beneficiarul va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea serviciilor in conformitate cu art. 1531.

    Exemplu: Servicii de publicitate realizate de o persoana impozabila din UE catre o intreprindere mica (plafon sub 35.000 euro cifra de afaceri) ? obliga la inregistrarea in scopuri de TVA intreprinderea mica.

    • de la o persoano impozabila cu sediul activitatii economice in afara Comunitatii - nu va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei si este stabilita prin sediu fix in Romania - neinregistrat in scopuri de TVA si presteaza servicii catre:
    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate - prestatorul va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea operatiunii conform art. 153.
    • Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - nu va obliga sediul fix din Romania la inregistrare conform art. 153.
    • Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei si este stabilita prin sediu fix in Romania - neinregistrat in scopuri de TVA si primeste servicii de la:
    • Persoana impozabila stabilita in Comunitate - beneficiarul cu sediul fix in Romania va avea obligatia inregistrarii in scopuri de TVA inainte de realizarea operatiunii conform art. 153.
    • Persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii - nu va obliga sediul fix din Romania la inregistrare conform art. 153.

    Relatia B2C (persoana impozabila catre persoana neimpozabila )

    • Stabileste locul prestarilor de servicii catre o persoana neimpozabila ? acolo unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii sale economice. In situatia in care serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, care nu coincide cu sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla sediul fix. Daca persoana impozabila nu are un loc de desfasurare a activitatii, dar nici un sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila respectiva isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita .
    • Exista exceptii de la aceasta regula ? exceptii prevazute la art. 133 (4), (5) si (6).
    • In vederea stabilirii tratamentului fiscal a unui serviciu intai analizam daca respectivul serviciu se incadreaza la vreo exceptie.
    • Exemple:
    • Un expert contabil roman inregistrat in scopuri de TVA in Romania presteaza servicii expertiza pentru un client persoana fizica din Bulgaria. Intrucat nu se regaseste nicio exceptie, locul prestarii de servicii este in Romania si prin urmare expertul contabil va intocmi factura cu TVA din Romania.
    • O firma din Romania incheie un contract de leasing cu o persoana fizica din Ungaria. Intrucat nu se regaseste nicio execptie, locul prestarii de servicii este in Romania si prin urmare expertul contabil va intocmi factura cu TVA din Romania.

    Click aici pentru urmatoarea pagina!

    ISSN: 1842-8029

    ? RENTROP & STRATON ? Toate drepturile rezervate. Nicio parte din aceasta lucrare nu poate fi reprodusa, arhivata sau transmisa sub nicio forma si prin niciun fel de mijloace, mecanice sau electronice, fotocopiere, inregistrare audio sau video, fara permisiunea in scris din partea editorului. Autorii sau editorii nu sunt responsabili pentru nicio pierdere ocazionata vreunei persoane fizice sau juridice care actioneaza sau se abtine de la actiuni ca urmare a citirii materialelor publicate in aceasta lucrare.

  •  

    Ti-a placut acest articol?
    Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
    Votati articolul "Revista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009":
    Rating:

    Nota: 5 din 1 voturi
    Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

    Atentie contabili!

    "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

    Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

    Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



    x

    Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



    Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




    Subiectele saptamanii

    • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
      • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

    • Zoom fiscal: Inregistrarea contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente
      • Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel: >>...» citeste mai departe aici

    • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
      • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

    • Modificari legislative privind comercializarea produselor accizabile: produse energetice, bauturi alcolice sau tutun prelucrat
      • La data de 20.12.2016 expira termenul limita de depunere a cererilor de inregistrare privind eliberarea atestatelor pentru distributie si comercializare in sistem angro sau en detail de produse energetice si a atestatelor pentru distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat. Aceste reglementari sunt cuprinse in OPANAF 2329/2016 - "Ordinul presedintelui ANAF nr. 2329 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 1849/17.06.2016 pentru...» citeste mai departe aici

    MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

    Atentie contabili!

    Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

    Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


    2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.