Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Revista Romana de TVA nr. 31, Octombrie 2009

29-Oct-2009
1382

Revista Romana de TVA

Nr. 31, Octombrie 2009

Tratamentul din punct de vedere al TVA al unei livrari intracomunitare de bunuri

expert contabil Simona Panait

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

Locul impozitarii unei operaţiuni de vanzare de active corporale

economist Andrei Gheorghiu

Colectarea TVA pentru operatiuni de leasing la mijloace de transport

expert contabil Madalina Paraschiv

Facturarea bunurilor deteriorate si a celor lipsa din gestiune

expert contabil Simona Panait

Obligatiile privind TVA pentru serviciile de intermediere

economist Andrei Gheorghiu

Deducerea TVA pentru combustibil la o societate cu asociat unic

expert contabil Madalina Paraschiv

Inactivitate temporara - Decizia privind aprobarea sau respingerea cererii

expert contabil Madalina Paraschiv

------------------------------------------------------

Tratamentul din punct de vedere al TVA al unei livrari intracomunitare de bunuri

expert contabil Simona Panait

O societate comerciala din Belgia factureaza bunurile vandute unei societati comerciale din Romania care refactureaza bunurile respective unui client final, de asemenea din Romania. Bunurile nu sunt transportate din Belgia in Romania, ci din Belgia in Germania, iar transportul este in sarcina furnizorului din Belgia.

Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata in aceasta situatie?

La art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal, si pct. 9 alin. (1) din normele metodologice, este definita achizitia intracomunitara de bunuri efectuata de catre cumparator in statul membru in functie de locul acestei operatiuni stabilit conform prevederilor de la art. 1321 din Codul fiscal in conditia in care bunuri mobile corporale care fac obiectul operatiunii sunt expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

Definitia de la art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal a achizitiei intracomunitare de bunuri este definitia "in oglinda" a definitiei livrarii intracomunitare de bunuri prevazuta la art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, respectiv daca in statul membru din care incepe expedierea sau transportul bunurilor are loc o livrare intracomunitara de bunuri, intr-un alt stat membru are loc o achizitie intracomunitara de bunuri in functie de locul acestei operatiuni stabilit conform prevederilor de la art. 1321 din Codul fiscal.

Conform art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri, respectiv obtinerea dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar, iar bunurile trebuie expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Conform art. 1321 din Codul fiscal, locul achizitiei intracomunitare de bunuri se stabileste astfel :

a) locul achizitiei intracomunitare de bunuri este intotdeauna locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor;

b) in cazul achizitiei intracomunitare de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, daca cumparatorul ii comunica furnizorului un cod de inregistrare in scopuri de TVA valabil, emis de autoritatile unui stat membru, altul decat cel in care care se incheie expedierea sau transportul bunurilor, se aplica reteaua de siguranta, respectiv achizitia intracomunitara se considera ca are loc si in statul membru care a furnizat codul de inregistrare in scopuri de TVA si in statul membru in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor. Reteaua de siguranta nu se aplica daca cumparatorul face dovada ca achizitia intracomunitara a fost supusa la plata taxei pe valoarea adaugata in statul membru in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.

Conform art. 1321 alin. (3) din Codul fiscal si pct. 12 alin. (2) din normele metodologice, daca cumparatorul face dovada ca a supus la plata taxei achizitia intracomunitara si in statul membru in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor si in statul membru care a furnizat un cod de inregistrare in scopuri de TVA, acesta poate solicita restituirea taxei achitate in statul membru care a furnizat codul de inregistrare in scopuri de TVA. Restituirea taxei aferente achizitiei intracomunitare se realizeaza astfel:

a) in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, prin inregistrarea cu semnul minus in decontul de taxa prevazut la art. 1562 din Codul fiscal a achizitiei intracomunitare si a taxei aferente;

b) in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, restituirea taxei se realizeaza conform normelor procedurale in vigoare.

In exemplul nostru primul cumparator roman inregistrat in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 din Codul fiscal, achizitioneaza in Germania (locul unde se incheie transportul bunurilor) bunuri livrate din Belgia. Primul cumparator roman nu este inregistrata in Germania in scopuri de TVA, dar comunica furnizorului din Belgia codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, pentru a beneficia de scutirea de taxa aferenta livrarii intracomunitare realizata de furnizorul din Belgia. Dupa inregistrarea in scopuri de TVA in Germania si plata TVA aferenta achizitiei intracomunitare in Germania unde se incheie transportul bunurilor conform art. 1321 alin. (1) din Codul fiscal, poate solicita restituirea taxei platite in Romania aferente achizitiei intracomunitare, care a avut loc si in Romania (statul membru care a furnizat codul de inregistrare in scopuri de TVA) conform art. 1321 alin. (2) din Codul fiscal. Restituirea taxei aferente achizitiei intracomunitare se realizeaza in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, prin inregistrarea cu semnul minus in decontul de taxa prevazut la art. 1562 din Codul fiscal a achizitiei intracomunitare si a taxei aferente.

Primul cumparator roman chiar daca nu este stabilit in Germania si este inregistrat in scopuri de TVA in alt stat membru, respectiv in Romania, nu realizeaza in Germania o achizitia intracomunitara de bunuri efectuata in cadrul unei operatiuni triunghiulare care potrivit echivalentului din legislatia germana a art. 126 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, este operatiune neimpozabila in Germania, deoarece al doilea cumparator roman beneficiarul livrarii ulterioare nu este inregistrata in scopuri de TVA in Germania si nu poate fi persoana obligata la plata taxei pentru livrarea efectuata de primul cumparator roman (revanzator) care nu este stabilita in Germania.

Conform art. 126 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, nu se considera operatiune impozabila in Romania achizitia intracomunitara de bunuri, efectuata in cadrul unei operatiuni triunghiulare de o persoana impozabila, denumita cumparator revanzator, care este inregistrata in scopuri de TVA in alt stat membru, dar nu este stabilita in Romania, in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

1. achizitia sa fie efectuata in vederea realizarii unei livrari ulterioare a acestor bunuri pe teritoriul Romaniei, de catre cumparatorul revanzator, persoana impozabila, care nu este stabilita in Romania;

2. bunurile achizitionate de cumparatorul revanzator sa fie transportate de furnizor sau de cumparatorul revanzator ori de alta persoana, in contul unuia din acestia, direct dintr-un stat membru, altul decat cel in care cumparatorul revanzator este inregistrat in scopuri de TVA, catre beneficiarul livrarii ulterioare efectuate in Romania;

3. beneficiarul livrarii ulterioare sa fie o persoana impozabila sau o persoana juridica neimpozabila, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 sau 1531;

4. beneficiarul livrarii ulterioare sa fie obligat la plata taxei pentru livrarea efectuata de persoana impozabila care nu este stabilita in Romania;

Conform art. 1321 alin. (5) din Codul fiscal, achizitia intracomunitara de bunuri efectuata, conform alin. (1), in cadrul unei operatiuni triunghiulare in alt stat membru decat Romania, de catre cumparatorul revanzator inregistrat in scopuri de TVA in Romania, in conformitate cu art. 153, se va considera ca a fost supusa la plata taxei pe valoarea adaugata in acel alt stat membru, daca se indeplinesc urmatoarele conditii:

a) cumparatorul revanzator inregistrat in scopuri de TVA in Romania, in conformitate cu art. 153, face dovada ca a efectuat achizitia intracomunitara in vederea efectuarii unei livrari ulterioare in acel alt stat membru, livrare pentru care beneficiarul, care este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru unde este stabilit, a fost desemnat ca persoana obligata la plata taxei aferente;

b) au fost indeplinite de catre cumparatorul revanzator, inregistrat in scopuri de TVA in Romania, in conformitate cu art. 153. urmatoarele obligatii privind declararea acestor operatiuni, stabilite la pct. 2 alin. (15) din normele metodologice:

1. sa nu inscrie achizitia efectuata din primul stat membru in declaratia recapitulativa privind achizitiile intracomunitare, prevazuta la art. 1564 alin. (2) din Codul fiscal;

2. sa inscrie livrarea efectuata catre beneficiarul livrarii din al treilea stat membru in rubrica "Livrari intracomunitare scutite" a decontului de taxa;

3. sa inscrie in declaratia recapitulativa pentru livrari intracomunitare scutite de taxa, prevazuta la art. 1564 alin. (1) din Codul fiscal, urmatoarele date:

- codul de inregistrare in scopuri de TVA, din al treilea stat membru, al beneficiarului livrarii;

- codul T in rubrica corespunzatoare;

- . valoarea livrarii efectuate;

4. sa emita factura prevazuta la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, in care se vor inscrie:

- la rubrica prevazuta la art. 155 alin. (5) lit. c) din Codul fiscal, codul sau de inregistrare in scopuri de TVA in Romania;

- la rubrica prevazuta la art. 155 alin. (5) lit. e) din Codul fiscal, numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, in celalalt stat membru, ale beneficiarului livrarii;

- mentionarea in cuprinsul facturii ca beneficiarul livrarii este persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata pentru livrarea de bunuri efectuata in celalalt stat membru si o referire la art. 141 din Directiva 112/2006/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata.

Pentru ca al doilea cumparator roman nu este inregistrat in scopuri de TVA in Germania nu poate fi desemnat ca persoana obligata la plata taxei aferente livrarii ulterioare situatie in care nu sunt aplicabile prevederile art. 1321 alin. (5) din Codul fiscal, respectiv primul cumparator roman efectueaza o achizitia intracomunitara de bunuri impozabila in Germania pentru care este persoana obligata la plata taxei in Germania si este obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA in Germania inainte de efectuarea achizitiei intracomunitara, conform echivalentului din legislatia germana a art. 153 alin. (5) din Codul fiscal.

------------------------------------------------------

Locul impozitarii unei operaţiuni de vanzare de active corporale

economist Andrei Gheorghiu

O societate comerciala din Romania neinregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, dar inregistrata pentru achizitii intracomunitare de bunuri conform art. 1531 din Codul fiscal vinde active corporale fixe unui cumparator dintr-un alt stat membru.

Se plateste TVA pentru aceasta operatiune in Romania sau in alt stat membru (statul membru de destinatie)?

Conform art. 1251 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, active corporale fixe reprezinta orice activ detinut pentru a fi utilizat in productia sau livrarea de bunuri ori in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau pentru scopuri administrative, daca acest activ are durata normala de utilizare mai mare de un an si valoarea minima de 1.800 lei.

Vanzarea acestor active corporale fixe, chiar de catre o societate comerciala neinregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, este operatiune impozabila in Romania, potrivit art. 126 alin. (1) din Codul fiscal.

Conform art. 152 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, aceasta vanzare de bunuri nu se ia in considerare la calculul cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea regimului special de scutire de taxa pentru intreprinderi mici prevazut la acest articol constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, incluzand si operatiunile scutite cu drept de deducere si pe cele scutite fara drept de deducere prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f), daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia livrarilor de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 1251 alin. (1) pct. 3 si a livrarilor intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b).

Conform art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, aceasta vanzare de bunuri este o livrarea intracomunitara de bunuri pentru ca s-a obtinut de catre cumparator dreptul de a dispune de bunurile respective ca si un proprietar, si bunurile cumparate se expediaza sau se transporta din Romania in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Daca in Romania de unde incepe expedierea sau transportul bunurilor are loc o livrare intracomunitara de bunuri, in celalalt stat membru unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor are loc o achizitie intracomunitara de bunuri.

Pentru livrarea intracomunitara de bunuri efectuata in Romania nu se colecteaza taxa pe valoarea adaugata pentru ca este efectuata de o persoana impozabila neinregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, fie ca realizeaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii prevazute la art. 141 din Codul fiscal scutite de taxa fara drept de deducere pentru care taxa nu este deductibila, fie ca realizeaza livrarile de bunuri sau prestarile de servicii scutite fara drept de deducere, deoarece sunt efectuate de o intreprindere mica care aplica regimul special de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal, pentru care nu se datoreaza taxa si nu este permisa deducerea taxei datorate sau achitate pentru achizitii .

In celalalt stat membru achizitia intracomunitara de bunuri nu este operatiune impozabila conform echivalentului din legislatia repectivului stat membru al art. 126 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, daca urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care este considerata intreprindere mica in statul sau membru, sau careia i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. (5) cu privire la vanzarile la distanta.

Daca activele fixe vandute se monteaza sau instaleaza de catre furnizor, locul livrarii este unde se efectueaza instalarea sau montajul, caz in care in celalalt stat membru are loc o livrare de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj, iar in Romania se efectueaza o operatiune neimpozabila.

Daca activele fixe vandute se expediaza de catre furnizor sau de alta persoana in numele acestuia catre o persoana care nu ii comunica furnizorului un cod de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de celalalt stat membru in care se incheie transportul sau expedierea, si daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 132 alin. (5) din Codul fiscal, vanzarea activelor fixe din Romania este o vanzare la distanta cu locul livrarii in acest alt stat membru, iar in Romania operatiunea este considerata operatiune neimpozabila.

Vanzarea la distanta este definita la art. 1251 alin. (1) pct. 32 din Codul fiscal, ca o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de alta persoana in numele acestuia.

------------------------------------------------------

Colectarea TVA pentru operatiuni de leasing la mijloace de transport

expert contabil Madalina Paraschiv

O societate care are ca obiect de activitate operatiuni de leasing de mijloace de transport a incheiat contracte de leasing financiar cu beneficiari romani, cu beneficiari din Comunitate si cu beneficiari din afara Comunitatii.

Pentru care rate de leasing trebuie colectata TVA de catre aceasta societate, respectiv trebuie emise facturi cu TVA?

Conform art. 129 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, inchirierea de bunuri sau transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing se considera prestare de servicii.

La pct. 7 alin. (2) din normele metodologice, se fact urmatoarele precizari referitor la operatiunile care fac obiectul unui contract de leasing:

- daca la sfarsitul perioadei de leasing, locatorul/finantatorul transfera locatarului/utilizatorului dreptul de proprietate asupra bunului, la solicitarea acestuia, operatiunea reprezinta o livrare de bunuri pentru valoarea la care se face transferul. Se considera a fi sfarsitul perioadei de leasing si data la care locatarul/utilizatorul poate opta pentru cumpararea bunului inainte de sfarsitul perioadei de leasing, dar nu mai devreme de 12 luni;

- daca optiunea de cumparare a bunului de catre locatar/utilizator se exercita inainte de derularea a 12 luni consecutive de la data inceperii contractului de leasing, respectiv data de la care bunul este pus la dispozitia locatarului/utilizatorului, se considera ca nu a mai avut loc o operatiune de leasing, ci o livrare de bunuri la data la care bunul a fost pus la dispozitia locatarului/utilizatorului;

- daca in cursul derularii unui contract de leasing financiar intervine o cesiune intre utilizatori cu acceptul locatorului/finantatorului sau o cesiune a contractului de leasing financiar prin care se schimba locatorul/finantatorul, operatiunea nu constituie livrare de bunuri, considerandu-se ca persoana care preia contractul de leasing continua persoana cedentului. Operatiunea este considerata in continuare prestare de servicii, persoana care preia contractul de leasing avand aceleasi obligatii ca si cedentul in ceea ce priveste taxa.

Conform art. 1341 alin. (5) lit. b) coroborat cu art. 1342 alin. (1) faptul generator si exigibilitatea taxei pentru operatiunile de leasing intervin la data specificata in contract pentru efectuarea platii ratelor, a avansului.

Conform art. 137 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Codul fiscal, pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni; orice cheltuieli cu impozitele si taxele datorate de o persoana impozabila in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii (cum ar fi taxa pe mijloace de transport, taxa de mediu) daca nu sunt incluse in pretul bunurilor livrate ori al serviciilor prestate, ci sunt recuperate de la clienti prin refacturare; orice cheltuieli accesorii unei livrari de bunuri/prestari de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat (cum ar fi dobanda, cheltuielile cu primele de asigurare). Cheltuielile accesorii respective urmeaza aceleasi reguli referitoare la locul livrarii/prestarii, cotele sau regimul aplicabil, ca si livrarea/prestarea de care sunt legate.

Rata de leasing este contravaloarea unei prestari de servicii reprezentand transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing care trebuie sa cuprinda si dobanda si dupa caz taxele, impozitele, celtuielile accesorii care sunt cccccuprinse in rata, se factureaza cu TVA de 19% datorata de prestator in Romania daca conform art. 133 din Codul fiscal, locul prestarii acestor servicii este in Romania.

Pana la data de 31 decembrie 2009, pentru prestarile de servicii reprezentand transmiterea folosintei mijloacelor de transport in cadrul unui contract de leasing locul prestarii este considerat a fi locul unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate, conform art. 133 alin. (1) din Codul fiscal, cu exceptia situatiei in care mijlocul de transport este utilizat in afara Comunitatii si in aceasta situatie, in conformitate cu prevederile art. 133 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, locul prestarii este unde se utilizeaza mijlocul de transport.

Prin urmare pana la data de 31 decembrie 2009 ratele de leasing in cazurile din exemplul nostru se factureaza cu TVA de 19%, daca mijlocul de transport nu se utilizeaza de beneficiar in afara Comunitatii.

De la 1 ianuarie 2010, prestarea de servicii reprezentand transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing efectuata de un prestator roman catre un beneficiar din afara Romaniei persoana impozabila (din Comunitate si din afara Comunitatii), respectiv o persoana care desfasoara activitate/activitati economica(e) in sensul art. 127 alin. (2) din Codul fiscal, are locul conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2009, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010, unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat in alt loc decat cel in care persoana isi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile. In absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila care primeste aceste servicii isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita. Deci in aceasta situatie prestatorul din exemplul nostru va factura ratele de leasing fara TVA pentru ca va realiza o operatiune neimpozabila in Romania si va avea obligatia sa intocmeasca si sa depuna declaratia recapitulativa numai pentru serviciile prestate catre beneficiari persoane impozabile din Comunitate,conform art. 1564 din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2009, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010.

Daca beneficiarul din afara Romaniei este o persoana neimpozabila (o persoana fizica) locul prestarii este conform art. 133 alin. (3) din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2009, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010, unde prestatorul isi are stabilit sediul activitatii sale economice . Daca serviciile sunt prestate de la un sediu fix al prestatorului, aflat in alt loc decat locul in care persoana impozabila si-a stabilit sediul activitatii economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix. In absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde prestatorul isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita. In aceasta situatie prestatorul nu trebuie sa intocmeasca declaratia recapitulativa. Prestatorul din exemplul nostru va emite pentru ratele de leasing facturi cu TVA de 19% si nu va intocmi declaratie recapitulativa.

Daca beneficirul este o persoana neimpozabila stabilita sau isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in afara Comunitatii si daca utilizarea si exploatarea efectiva a serviciilor, respectiv a mijlocului de transport are loc in afara Comunitatii, locul prestarii este in afara Comunitatii conform art. 133 alin. (6) lit. b) din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2009, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2010. Nici in aceasta situatie prestatorul nu trebuie sa intocmeasca declaratia recapitulativa. Prestatorul din exemplul nostru va emite pentru ratele de leasing facturi fara TVA de 19% pentru ca va efectua operatiuni neimpozabile in Romania.

------------------------------------------------------
Click aici pentru pagina urmatoare!
------------------------------------------------------

© RENTROP & STRATON – Toate drepturile rezervate. Nicio parte din aceasta lucrare nu poate fi reprodusa, arhivata sau transmisa sub nicio forma si prin niciun fel de mijloace, mecanice sau electronice, fotocopiere, inregistrare audio sau video, fara permisiunea in scris din partea editorului. Autorii sau editorii nu sunt responsabili pentru nicio pierdere ocazionata vreunei persoane fizice sau juridice care actioneaza sau se abtine de la actiuni ca urmare a citirii materialelor publicate in aceasta lucrare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Revista Romana de TVA nr. 31, Octombrie 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.