Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Rezumat HG nr. 101: Norme metodologice organizare inspectie economico-financiara

26-Iun-2012
3000
Actul normativ HG nr. 101/2012 este norma metodologica pentru O.U.G. nr. 94/2011 pentru organizarea inspectiei financiare la operatorii economici de drept public. Aceleasi reglementari se aplica si operatorilor economici de drept privat daca au beneficiat de subventii sau alte fonduri de la bugetul general consolidat.

Ca observatie cu caracter general, nu am observat introducerea unor prevederi ce exced cadrul normativ al ordonantei si detaliaza explicit anumite situatii, cum ar fi selectarea operatorilor economici ce sunt supusi controlului, obiectivele controlului, procedura de control si eventuala procedura de contestare a rezultatului inspectiei.

Care sunt criteriile de selectie a operatorilor economici ce vor fi controlati? Operatorii economici supusi controlului vor fi selectati avand in vedere urmatoarele criterii:

a) Importanta operatorului - regionala sau locala
b) Situatia economica a operatorului, existenta arieratelor, pierderi, datorii etc.
c) Volumul sumelor primite de la buget, facilitati acordate
d) Raportari si analize privind indeplinirea obiectivelor anterioare, indeplinirea bugetului de venituri si cheltuieli
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

e) Ultima perioada parcursa de la efectuarea precedentei inspectii economico-financiare, ce a avut obiective
f) Solicitarile punctuale ale unor alte instititutii si autoritati publice.

Cum se desfasoara inspectia?

Inceperea inspectiei este comunicata operatorului economic printr-un aviz de incepere a controlului. Operatorul poate solicita amanarea inspectiei o singura data, din motive obiective. Inspectia, de regula, se desfasoara la sediul operatorului economic ce are obligatia sa puna la dispozitia echipei de control un spatiu adecvat si elemente minimale de birotice, conform posibilitatilor acestuia.

La inceperea controlului, echipa de control se legitimeaza si prezinta obiectivele controlului. in functie de obiectivele controlului, operatorul economic va pune la dispozitia echipei de control documentele si arhiva financiar-contabila pentru sustinerea situatiilor pe care le prezinta. Ori de cate ori este necesar, echipa de control solicita explicatii si clarificari in legatura cu documentatia prezentata.

La finalizarea controlului, reprezentantii autorizati ai operatorului economic vor da o declaratie ca au pus la dispozitia echipei de control toate documentele necesare si se va consemna ca toate documentele au fost restituite.

Raportul de inspectie trebuie sa fie concludent, eliminandu-se opiniile personale inutile si neconcludente, concluziile trebuie bazate numai pe date si documentele existente, iar pentru deficientele constatate se va indica actul normativ incalcat.

De asemenea, in cazul constatarii unor deficiente ce cauzeaza prejudicii, acestea se vor calcula si vor evidentia in raportul de control. De asemenea, echipa de control va anexa calcule si anexe privind continutul raportului de inspectie si se consemneaza punctele de vedere ale operatorului economic exprimate in legatura cu obiectivele controlului.

La finalizarea controlului, in functie de constatari se pot intocmi urmatoarele acte:

A) Acte de control:
1. Raport de inspectie economico-financiara
2. Nota unilaterala
3. Proces-verbal
4. Raport de urmarire si indeplinire a masurilor dispuse

B) Alte tipuri de acte de control, anexa la raportul de inspectie:
1. Raport de verificare documentara prealabila
2. Nota de constatare
3. Raport intermediar
4. Proces-verbal de sanctiune a contraventiilor
C) Dispozitii obligatorii
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Rezumat HG nr. 101: Norme metodologice organizare inspectie economico-financiara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

16-Feb-2013

dNMp8C rdxblxpmsmsx

13-Feb-2013

Ah, i see. Well that's not too tirkcy at all!"





Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.