Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Romania, locul doi in lume dupa usurinta cu care se infiinteaza o societate cu capital strain

07-Iul-2010
1844


Romania ocupa locul doi in lume dupa usurinta cu care se infiinteaza o societate cu raspundere limitata cu capital strain, dupa Slovacia, in conditiile in care acest proces necesita sapte proceduri si 11 zile, potrivit unui raport publicat miercuri de Banca Mondiala.

Indicele privind usurinta cu care se infiinteaza o societate straina, care evalueaza regimurile de reglementare pentru a intemeia o afacere, este de 89,5 in Romania si de 92,1 in Slovacia, in conditiile in care maximul este 100.

La polul opus fata de Romania si Slovacia, se gasesc state precum Ghana, unde timpul necesar fondarii unei afaceri este de 72 de zile, Arabia Saudita si Angola, in care intemeierea unei firme dureaza cel mai mult, respectiv 263 de zile, adica aproape noua luni.

Indicele privind usurinta cu care se infiinteaza o societate straina se situeaza la 76,8 in Europa de Est si Asia Centrala si la 64,5 la nivel mondial.

Regiunea Europei de Est si Asiei Centrale cuprinde Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Georgia, Kazahstan, Kosovo, Kirgistan, Macedonia, fosta Republica a Iugoslaviei, Moldova, Muntenegru, Polania, Romania, Rusia, Serbia, Turcia, Ucraina.

Indicele privind usurinta cu care se infiinteaza o societate straina se concentreaza pe mai multe zone, precum restrictiile alcatuirii consiliului de directori sau numirii directorilor, cerintele de a utiliza o a treia parte (consilier, notar, etc.) in timpul procedurilor de infiintare a societatii, restrictii privind detinerea unui cont bancar in valuta, cerinte minime de capital si disponibilitatea serviciilor electronice (legislatie, reglementari, documente si inregistrare online).

In Romania, in afara de procedurile impuse pentru o companie autohtona, companiile mama care infiinteaza o filiala in Romania trebuie sa-si legalizeze si sa-si traduca documentele in strainatate. Companiile straine nu au nevoie sa obtina o aprobare pentru investitii.

Legislatia romana, aplicabila atat investitorilor romani, cat si investitorilor straini, interzice ca o societate cu raspundere limitata cu actionar unic sa fie unica fondatoare si actionara a altei societati cu raspundere limitata.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Institutia internationala mentioneaza ca judecatorul de la Registrul Comertului trebuie sa tina o audiere publica privind cererea de inregistrare a companiei in termen de 5 zile de la prezentarea documentatiei necesare.

In Romania, starea cererii de inregistrare poate fi monitorizata online.
De asemenea, companiile din Romania pot deschide si pastra conturi bancare in devize, desi in practica bancile romane ofera servicii doar in anumite devize (inclusiv in euro, dolari americani si franci elvetieni), iar cerinta minima de capital pentru societatile cu raspundere limitata romane si straine este de 200 de lei.

Acesta este primul raport al Grupului Bancii Mondiale care ofera date obiective referitoare la legile si reglementarile care afecteaza investitiile straine directe din 87 de tari.

Alti indicatori analizati in raportul institutiei financiare internationale sunt gradul in care este permisa detinerea de catre investitori straini din capitalul social, accesul la terenurile industriale si arbitrajul disputelor comerciale.

In general, investitorii straini au dreptul in Romania de a investi in proportie de 100% in orice sector deschis societatilor private autohtone, exceptia facand sectoarele de transport aerian national si international, unde participatia straina la capital este limitata la maximum 49%, ca si in alte tari din Uniunea Europeana, pentru investitorii care nu provin din tari din Zona Economica Europeana.

In ceea ce priveste accesul la terenurile industriale, indicele accesului la informatii referitoare la terenuri se plaseaza in Romania la 33,3, comparativ cu media din regiune de 50,3 si cu cea la nivel mondial, de 41,3.

In Romania, informatiile referitoare la terenuri pot fi gasite mai ales la cadastru si la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

Referitor la arbitrajul disputelor comerciale, indicele usurintei acestui proces se situeaza in Romania la 75,2, fata de media europeana de 69,7 si de cea mondiala, de 70,6.

"In Romania, Codul de Procedura Civila prevede termene limita stricte pentru durata procedurilor de arbitraj: 5 luni pentru arbitrajele nationale si intre 10 si 12 luni pentru arbitrajele internationale, cu o perioada de prelungire de maximum 2 luni la cererea partilor. Exista, de asemenea, termene limita stricte privind prezentarea probelor in timpul arbitrajului. (...) In medie, executarea unei sentinte arbitrale pronuntate in Romania dureaza aproximativ 10 saptamani, de la depunerea unei cereri pentru un mandat de executare a activelor aferente (presupunand ca nu se face apel) si 11 saptamani pentru o sentinta straina", se mentioneaza in raport.

Raportul concluzioneaza ca tarile cu indicatori buni in domeniul investitiilor transfrontaliere au, de asemenea, tendinta de a atrage mai multe investitii straine directe in raport cu marimea economiilor lor si a populatiei.

In schimb, tarile cu valori scazute ale acestor indicatori tind sa aiba o rata a coruptiei mai mare, nivele mai inalte de risc politic si structuri de guvernare mai slabe.

Totusi, raportul "Investitii transfrontaliere" nu evalueaza toate aspectele mediului de afaceri care sunt importante pentru investitori, cum ar fi securitatea, stabilitatea macroeconomica, marimea si potentialul pietei, coruptia, nivelul calificarilor, sau calitatea infrastructurii.

Banca Mondiala noteaza ca indicatorii ofera un punct de plecare pentru guvernele care doresc sa-si imbunatateasca competitivitatea investitionala globala.

Sursa Mediafax 07/07/2010

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Romania, locul doi in lume dupa usurinta cu care se infiinteaza o societate cu capital strain":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • ASF este obligata sa plateasca Fondului Proprietatea circa 28.000 de lei
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va trebui sa plateasca Fondului Proprietatea 27.726 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, in urma deciziei Tribunalului Bucuresti cu privire la un dosar care are legatura cu FNI. Decizia a fost recent publicata si pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB). "Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Sucursala Bucuresti, in calitate de administrator de investitii al Fondul Proprietatea, doreste sa informeze actionarii si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.