Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

S-a aprobat Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie

12-Aug-2016
647

Guvernul a reglementat procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale, respectiv a intreprinderilor sociale de insertie, de catre agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, printr-o hotarare adoptata recent, necesara punerii in aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.

Documentul detaliaza conditiile in care o intreprindere sociala de insertie obtine certificarea, adica i se acorda marca sociala, obligatiile intreprinderilor sociale de insertie, suspendarea si retragerea marcii sociale.

Totodata, sunt definite categoriile de persoane care apartin grupurilor vulnerabile care se pot incadra in intreprinderile sociale de insertie (persoanele care se afla in sistemul de protectie a copilului sau provin din acest sistem, persoanele din familiile beneficiare de alocatiiIe pentru sustinerea familiei, persoanele din familiile beneficiare de ajutor social, etc.) si documentele justificative pe care acestea trebuie sa le prezinte pentru a-si dovedi apartenenta la grup.

De asemenea, este definit planul judetean de insertie socio-profesionala - documentul de planificare elaborat de agentiile de ocupare, pe o perioada de 3 ani, prin consultarea intreprinderilor sociale de insertie certificate si a serviciilor publice de asistenta sociala de la nivel local si judetean - si elementele pe care acesta trebuie sa le contina.

Concret, Hotararea stabileste actele pe care trebuie sa le depuna sau sa le transmita prin posta, la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, persoanele juridice care solicita atestatul de intreprindere sociala, termenul in care cererile trebuie sa fie solutionate, continutul notei de constatare pe care compartimentul pentru economie sociala din cadrul agentiilor de ocupare trebuie sa o intocmeasca, referitor la indeplinirea sau neindeplinirea criteriilor legale pentru atestare, precum si propunerea pentru acordarea sau respingerea acorsarii atestatului.

Hotararea reglementeaza, de asemenea, modalitatea de obtinere a prelungirii atestatului, conditiile de suspendare si retragere a atestatului de intreprindere sociala, precum si obligatiile intreprinderilor sociale atestate. Astfel, pe langa prevederile specifice cuprinse in Legea 219/2015, intreprinderile sociale au obligatia de a permite accesul personalului cu atributii de control al agentiilor de ocupare, precum si al altor institutii si organe de control si de a prezenta, la solicitarea acestora, toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului.

Noile reglementari vor contribui la:

- cresterea calitativa si cantitativa a ocuparii, prin crearea de locuri de munca pe termen lung in cadrul intreprinderilor sociale de insertie si a intreprinderilor sociale;
- dezvoltarea de intreprinderi sociale de insertie care asigura masuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu, pentru integrare treptata pe piata muncii in economia reala;

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- dezvoltarea si promovarea eficienta a unor tipuri de servicii sociale si produse pe care le pot furniza intreprinderile sociale de insertie, usor de recunoscut, datorita marcii sociale;
- sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului social, prin proceduri simple de atestare a intreprinderilor sociale;
- incurajarea cresterii numarului persoanelor care sunt nu numai consumatori, ci si producatori de bunuri sau furnizori de servicii, cu un impact social puternic, contribuind astfel la cresterea produsului intern brut si la reducerea saraciei;
- cresterea capacitatii de identificare a unor oportunitati noi de finantare din fonduri europene si publice, dedicate sectorului economiei sociale, pentru cei care angajeaza persoane apartinand grupurilor vulnerabile.

 

Informatii suplimentare:

Legea nr. 219/2015 privind economia sociala defineste economia sociala ca ansamblul activitatilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitati sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gardului de ocupare a persoanelor apartinand grupului vulnerabil sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii sau executia de lucrari.

Aceasta lege are ca obiect reglementarea domeniului economiei sociale, stabilirea masurilor de promovare si sprijinire a economiei sociale, precum si reglementarea conditiilor si a criteriilor de atestare, de catre autoritatile publice, a intreprinderilor sociale si a intreprinderilor sociale de insertie.

Intreprinderile sociale acceptate prin lege pot fi societatile cooperative de gradul I, cooperativele de credit, asociatiile si fundatiile, casele de ajutor reciproc ale salariatilor, casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, societatile agricole, orice alte categorii de persoane juridice care respecta, conform actelor legale de infiintare si organizare, cumulativ, definitia si principiile economiei sociale prevazute in aceasta lege.

Sursa: Gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "S-a aprobat Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.