Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Schimbari 1 ianuarie 2014: Noutati in administrarea contribuabililor mijlocii

07-Ian-2014
4619
Va informam ca incepand cu 1 ianuarie 2014, administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii mijlocii care au domiciliul fiscal in raza de teritoriala a judetelor sau a municipiului Bucuresti, cu exceptia institutiilor publice, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si indeplinesc criteriile de selectie.

Atentie! In categoria contribuabililor mijlocii intra si contribuabilii nerezidenti pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanti sau reprezentanti fiscali.



Criterii de selectie a contribuabililor mijlocii

Contribuabilii mijlocii sunt selectati potrivit urmatoarelor criterii, care se pot actualiza anual.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

A. Criteriul valoric agregat. Este criteriul de baza si este rezultatul agregarii a 2 indicatori, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii:

- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 50%;

- cifra de afaceri raportata la situatiile financiare incheiate la31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%.

Important! Contribuabilii in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului conform Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala nu vor fi selectati drept contribuabili mijlocii.

B. Criteriul insolventei. Potrivit acestui criteriu, sunt selectati contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, care au creante fiscale totale, respectiv creante inscrise la masa credala, cat si acumulate ulterior deschiderii procedurii insolventei, mai mari de 3 milioane lei.



Reguli de administrare a contribuabililor mijlocii

Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.

Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui contribuabil mijlociu vor fi administrati tot de administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii.

De asemenea, un contribuabil nou rezultat din fuziunea unui contribuabil mijlociu cu un alt contribuabil va fi administrat de catre administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii.

In situatia in care un contribuabil care nu se inscrie in categoria contribuabililor mijlocii absoarbe prin fuziune un contribuabil mijlociu, acesta va fi preluat spre administrare de administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijloci, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

Contribuabilii mijlocii aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei regionale a finantelor publice Bucuresti incepand cu 1 ianuarie a anului urmator celui in care au devenit inactivi sau au intrat in inactivitate temporara si vor fi predati spre administrare, pe baza de protocol de predare-primire, organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

In situatia in care, de la data actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, unii dintre contribuabilii care urmeaza a fi preluati in administratiile judetene ale finantelor publice sau Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, au fost declarati inactivi sau au intrat in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, acestia vor ramane in administrarea fostului organ fiscal teritorial.

Contribuabilii mijlocii care nu mai indeplinesc criteriile de selectie vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei generale a finantelor publice Bucuresti dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie.

Alte prevederi

Lista contribuabililor mijlocii se actualizeaza anual, prin ordin al presedintelui ANAF, conform criteriilor de selectie. Aceasta lista se intocmeste pana la data 30 noiembrie a fiecarui an, se aproba prin ordin al presedintelui ANAF si se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF.

Predarea-primirea intre organele fiscale implicate se face pe baza de protocol. Protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora se finalizeaza pana la 20 ianuarie a anului pentru care se realizeaza selectia.

Procedura de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora intre organele fiscale implicate se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 728/26.11.2013.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Schimbari 1 ianuarie 2014: Noutati in administrarea contribuabililor mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.