Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scrisoarea deschisa trimisa ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie

05-Dec-2014
507
O scrisoare deschisa a fost adresata ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie, Razvan Nicolescu, sustinand prin aceasta ca este necesara aplicarea unui nou sistem de taxare in domeniul petrolier, incepand chiar cu 1 ianuarie 2015, astfel incat "statul roman sa incaseze mai mult decat incaseaza acum cumulat din sistemul de redevente".

In concret, Razvan Nicolescu, a declarat joi intr-o conferinta de presa, potrivit HotNews.ro, ca a transmis un "ultim avertisment" biroului sau de presa, pentru difuzarea, in spatiul public, a scrisorii catre Ministerul Finantelor. Scrisoarea contine pozitia Departamentului pentru Energie in privinta redeventelor petroliere, noteaza aceeasi sursa.


Regasiti mai jos scrisoarea deschisa trimisa ministrului Ioana Petrescu, asa cum a fost redata de HotNews.ro:



Scrisoarea catre Ioana Petrescu
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii


"Stimata doamna ministru,

Ma adresez dumneavoastra in legatura cu problema fiscalitatii/redeventelor in domeniul petrolului si gazelor naturale a caror perioada de stabilitate expira la 31 decembrie 2014.

Doresc sa va informez ca Departamentul pentru Energie a fost contactat de mai multe parti interesate sa discute acest subiect (companii, reprezentanti ai societatii civile, mass-media etc) carora le-am indicat sa se adreseze Ministerului Finantelor Publice si, eventual, Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, avand in vedere ca Departamentul pentru Energie nu are competente in materia fiscalitatii si nici nu detine date relevante privind situatia subsolului tarii.

Am sesizat in urma acestor discutii o asteptare din partea tuturor cu privire la introducerea unui nou sistem de taxare/redevente incepand cu 1 ianuarie 2015, precum si faptul ca, prin viitorul sistem, este firesc ca statul roman sa incaseze mai mult decat incaseaza acum cumulat din sistemul de redevente, suprataxa pe gaz si taxa pe resurse minerale.

Totodata, statul roman a anuntat ca in anul 2015 intentioneaza sa scoata la licitatie noi licente de explorare pentru hidrocarburi, iar, pentru a derula cu succes acest proiect, este nevoie de predictibilitatea si claritatea cadrului fiscal.

Avand in vedere cele de mai sus, va solicitam sa initiati dezbaterea publica in legatura cu viitorul sistem de taxare in termenul legal din perspectiva transparentei decizionale, care sa permita introducerea noului sistem incepand cu data de 1 ianuarie 2015 si care sa dea sansa tuturor partilor interesate, inclusiv celor peste 40 de operatori, sa participe la aceste consultari.

Sugeram, de asemenea, ca la aceste dezbateri sa fie invitate sa isi spuna punctul de vedere si partidele din Opozitie, avand in vedere necesitatea stabilirii unui cadru fiscal predictibil si stabil pe termen lung.

In acelasi timp, din punctul de vedere al Departamentului pentru Energie, consideram ca, in acest proces de revizuire a cadrului fiscal pentru hidrocarburi, statul roman ar trebui sa isi creasca veniturile intr-o maniera care sa nu descurajeze investitiile si sa nu afecteze nivelul de productie de hidrocarburi.

Dorim, de asemenea, sa va semnalam ca, la 31 decembrie 2014, isi inceteaza aplicabilitatea prevederile OG 7/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, privind impozitul pe veniturile suplimentare din sectorul gazelor naturale, existand riscul ca nemodificarea sistemului fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2015, sa duca la scaderea veniturilor statului roman din exploatarea de hidrocarburi.

Avand in vedere cele expuse mai sus, credem ca revizuirea sistemului de taxare pentru hidrocarburi, incepand cu 1 ianuarie 2015, este in interesul statului roman, si va asiguram de intregul nostru sprijin pentru derularea intr-o maniera transparenta a acestui proces, in limita competentelor institutionale pe care le avem.

Cu deosebita consideratie,
Razvan Nicolescu"




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scrisoarea deschisa trimisa ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.