Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?

22-Ian-2015
17226

In ce priveste acordarea scutirii de la plata contributiilor de asigurari sociale si obligatiile in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, vom raspunde urmatoarelor intrebari:



1. Daca administratorul-asociat al unui SRL-D (cu doi asociati), care deja are 3 angajati care respecta conditiile pentru care se acorda scutirea de C.A.S. pentru angajator, decide sa fie remunerat nu printr-un simplu contract de munca, ci prin indemnizatie de administrator, aceasta forma de remunerare va fi asimilata d.p.d.v. fiscal ca un al patrulea contract de munca (pentru care se va beneficia de asemenea de scutire de C.A.S.)?

2. Conditia cu mentinerea celor 4 angajati pe perioada nedeterminata pentru a se pastra scutirea de C.A.S. va trebui mentinuta chiar daca societatea nu a accesat (si nici nu va accesa vreodata) facilitatea de credit nerambursabil de maxim 10.000 EURO sau pe cea de garantie?


1. Potrivit art. 5 din OUG 6/2011, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorata de angajatori vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata. Astfel, scutirea nu se acorda decat pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Asadar, chiar daca din punct de vedere fiscal remuneratia administratorilor societatilor, desemnati/ numiti in conditiile legii, este supusa impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii, cuprinderea in aceasta categorie se face prin asimilarea acestui tip de venit in vederea aplicarii regulilor de impunere proprii veniturilor din salarii. In raport cu facilitatea acordata microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor debutanti, aceasta vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata.

2. Conform art. 4 lit. b) din OUG 6/2011, in afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si obligatii specifice, printre care si sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga, si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Precizam ca pana la modificarea OUG 6/2011 prin Legea 97/2014, obligatia de angajare si mentinere a cel putin 2 salariati revenea microintreprinderilor apatinand intreprinzatorilor debutanti de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri, cat si de la momentul. Prin urmare, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale era legata si de obligatia de angajare si mentinere a 2 salariati, pana la data de 11 iulie 2014 cand a intrat in vigoare Legea 97/2014.

De asemenea, art. 9 lit. b) din OUG 6/2011 precizeaza ca facilitatile acordate prin program se vor considera acordate necuvenit si se vor recupera necuvenite cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c), respectiv, daca nu a angajat si mentinut in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Prin urmare, spre deosebire de scutirea de la plata contributiei de asigurari sociale datorata de angajator pentru cel mult 4 salariati care este o facilitate acordata microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, angajarea cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si mentinerea in activitate a cel putin 2 salariati reprezinta o obligatie in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant care se naste la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate si se stinge la momentul pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?":
Rating:

Nota: 3.93 din 42 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.