Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se amana cu un an aplicarea standardelor internationale de raportare financiara pentru companiile de asigurari

16-Feb-2015
835
In aceasta perioada a fost semnata de catre autoritati aplicarea standardelor internationale de raportare financiara (IFRS), care urmau sa devina obligatorii incepand cu 1 ianuarie 2015, pentru toate societatile de asigurari/ reasigurari autorizate in Romania si pentru cele care activeaza in baza dreptului de libera stabilire.

Potrivit Agerpres, IFRS reprezinta un set de standarde contabile care vizeaza intocmirea si prezentarea situatiilor financiare intr-un mod transparent, care sa permita comparabilitatea informatiilor la nivel international.

"Directorii financiari ai societatilor de asigurari au fost informati ca nu se mai aplica IFRS din 2015 si nu mai trebuie sa retrateze conform IFRS inchiderea anului 2014", au spus sursele mentionate.
Surse oficiale au declarat pentru AGERPRES ca, desi IFRS au fost introduse printr-o norma a ASF si au fost si proiecte-pilot de pregatire pentru companii de asigurari, aplicarea acestora trebuia aprobata de Ministerul Finantelor Publice /MFP/ si cele doua institutii au discutat, dar nu s-au pus de acord privind aplicarea din 2015 a acestei masuri, care are impact financiar si fiscal.
"Autoritatile nu aveau informatiile necesare despre impactul aplicarii IFRS pe societatile de asigurari", au spus sursele oficiale, citate de Agerpres.

De asemenea, anunta aceeasi sursa, in intervalul septembrie-octombrie 2014, compania de consultanta KPMG a derulat impreuna cu Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania /UNSAR/ un program de pregatire dedicat membrilor acesteia, privind implementarea IFRS, care a vizat aspecte tehnice actuariale privind contabilizarea contractelor de asigurare, instrumente financiare si alte standarde relevante pentru asiguratori, precum si implicatiile fiscale ce decurg din implementarea noului sistem de raportare.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

De asemenea, in ultimii doi ani s-a desfasurat un proiect pilot care a implicat 10 companii de asigurare membre UNSAR, care au aplicat standardele IFRS in paralel cu reglementarile contabile conforme cu directivele europene, iar rezultatele obtinute in urma chestionarelor cantitative si calitative aplicate in cadrul proiectului au reprezentat un suport la realizarea proiectului de norma pe care ASF l-a inaintat Ministerului Finantelor Publice spre aprobare.

Norma ASF prevedea ca, incepand cu exercitiul financiar al anului 2015, societatile de asigurari/ reasigurari vor intocmi si vor publica situatiile financiare anuale individuale si consolidate in conformitate cu IFRS, in moneda nationala si in limba romana, si ca, incepand cu 1 ianuarie 2015, aceste societati vor organiza si conduce contabilitatea in conformitate cu IFRS.

In concret, asa cum scrie agentia de presa, de la 1 ianuarie 2015 toata piata de capital din Romania ar fi trebuit sa aplice aplice IFRS. Bancile au trecut la raportarea pe IFRS din 2012, iar companiile listate la bursa au, de asemenea, obligatia de raporta rezultatele financiare conform IFRS, incepand cu rezultatele pe anul 2012.

Aceasta schimbare aduce modificari importante in ce priveste procesul de raportare contabila, avand efecte majore asupra datelor financiare ale companiilor si necesita restructurarea sistemelor IT interne.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se amana cu un an aplicarea standardelor internationale de raportare financiara pentru companiile de asigurari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.