Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se simplifica normele UE privind accesul IMM-urilor la finantari

24-Ian-2014
869
UE urmeaza sa simplifice reglementarile stabilite in prezent pentru finantarea IMM-urilor. Aceste modificari se justifica prin faptul ca, de la izbucnirea crizei financiare in 2008, aproximativ o treime din intreprinderile mici si mijlocii din Europa nu au putut obtine fondurile de care au nevoie pentru a creste si a se dezvolta.

In general, intreprinderile noi si cele in dezvoltare continua sa depinda foarte mult de imprumuturile bancare traditionale, care au fost reduse in mod drastic ca urmare a crizei creditelor.

Reducerea deficitului de finantare

Functionarea defectuoasa a pietei afecteaza dezvoltarea intreprinderilor inca din faza de infiintare, impiedicand investitiile in noi proiecte antreprenoriale si reducand capitalul de lucru pentru operatiunile zilnice.

Initiativa actuala are in vedere instituirea unor norme simple si flexibile, care le vor permite IMM-urilor sa acceseze mai rapid finantari de risc si sa introduca, astfel, noi produse pe piata.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Normele UE privind ajutorul de stat pentru intreprinderi - concepute inainte de criza creditelor cu scopul de a garanta conditii egale pentru intreprinderi - au limitat capacitatea statelor membre de a ajuta intreprinderile care nu pot atrage finantare din sectorul privat.

Stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca

Noile orientari ale Comisiei vor simplifica formalitatile administrative, vor contribui la reducerea deficitului de finantare si le vor permite tarilor UE sa introduca masuri prin care sa faciliteze accesul intreprinderilor la forme diverse de sprijin financiar, de exemplu, capitaluri proprii si garantii.

Se spera ca aceste programe nationale ii vor stimula pe investitori sa investeasca in intreprinderile mici si mijlocii.

Aceste modificari reprezinta o contributie importanta la eforturile UE de relansare a cresterii economice intr-o perioada dificila pentru multe intreprinderi si ar trebui sa contribuie la crearea de locuri de munca.

O mare parte din fondurile acordate (pana la 15 milioane de euro pe an pentru fiecare intreprindere) nu vor mai fi controlate de Comisie, in prezent pragul maxim fiind de 1,5 milioane de euro pe an. Acest nou regim ii va permite Comisiei sa se concentreze pe cazurile cu cel mai mare impact asupra concurentei.

Noile norme, elaborate dupa numeroase consultari cu statele membre, se vor aplica incepand cu 1 iulie 2014 si fac parte dintr-un cadru mai larg de revizuire a reglementarilor UE in materie de concurenta.


Noi norme privind finantarea de risc (comunicat de presa)_EN

Noi norme privind finantarea de risc (intrebari si raspunsuri)_EN

Sursa: Comisia Europeana



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se simplifica normele UE privind accesul IMM-urilor la finantari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.