Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Servicii intracomunitare. Schimbarea perioadei fiscale

08-Sep-2010
12827

Intrebare: 


O societate care presteaza servicii intracomunitare, respectiv beneficiaza de servicii intraco-munitare si care este inregistrata in scopuri de TVA, este obligata sa schimbe perioada fiscala de la trimestru la luna?

Raspuns:
Obligativitatea depunerii lunare a declaratiei recapitulative cod 390 VIES nu este conditionata de depunerea lunara a decontului de TVA cod 300. Astfel, efectuarea unei prestari intracomunitare de ser-vicii nu impune modificarea vectorului fiscal la sectiunea TVA pentru modificarea perioadei fiscale din trimestru calendaristic in luna calendaristica.
Obligatia schimbarii perioadei fiscale din trimestru calendaristic in luna calendaristica intervine doar in cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, taxabila. In acest sens aduc drept argument prevederile articolului 156^1 din Codul fiscal denumit ,,Perioada fiscala,, asa cum a fost modificat prin legea nr. 76 din 6 mai 2010 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in M.Of. nr. 307 din 11 mai 2010. Prin alineatul (61) si alineatul (62) din cadrul articolului 1561 se face reglementeaza in mod expres perioada fiscala pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, fapt care rezulta din textul de lege mentionat:

- alineatul (61): ?Prin exceptie de la prevederile alin. (2) - (6), pentru persoana impozabila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri taxabila in Romania, perioada fiscala devine luna calendaristica incepand cu ??
- alineatul (62): ,,Persoana impozabila care potrivit alin. (6^1) este obligata sa isi schimbe perioada fiscala trebuie sa depuna o declaratie de mentiuni la organul fiscal competent, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achizitiei ?. Daca in cursul anului urmator nu efectueaza nicio achizitie intracomunitara de bunuri, persoana respectiva va reveni conform alin. (1) la trimestrul calendaristic drept perioada fiscaa ??.

Faptul ca perioada fiscala se schimba numai in cazul achizitiei intracomunitare de bunuri rezulta si din anexa nr. 2 Instructiuni pentru completarea formularului (300) ?Decont de taxa pe valoarea adaugata? din O.M.F.P. nr. 2245 din 29 iulie 2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) ca-re prevede ca acest formular se depune in functie de perioada fiscala reglementata prin articolul 1561: lu-nar, trimestrial, semestrial si anual. In acest context, prin articolul 1561, asa cum rezulta din textul de lege anterior prezenat, nu se face referire la operatiunile de prestari intracomunitare de servicii.

 In concluzie, chiar daca decontul de TVA se depune trimestrial datorita faptului ca firma pe care o reprezentati nu a realizat in anul anterior o cifra de afaceri mai mare sau egala cu 100.000 euro, declaratia recapitulativa cod 390 se depune lunar, ori de cate ori se realizeaza operatiuni intracomunitare de prestari sau achizitii de servicii. Incepand cu anul 2010, nu se mai efectueaza corelatii intre sumele raportate prin decontul de TVA cod 300 si declaratia recapitulativa cod 390. Doar in anul 2008 si 2009, in baza O.M.F.P. nr. 552/2008 exista aceasta obligatie care prevedea la sectiunea ?Verificarea formala a declaratiilor recapitulative?.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

- la litera c): corelarea totalului sumelor aferente livrarilor/achizitiilor intracomunitare de bunuri din declaratia recapitulativa cu cele inscrise in randurile corespunzatoare din Decontul de TVA sau din Decontul special de TVA;
- la litera d): indeplinirea obligatiei de depunere a declaratiei recapitulative prin incrucisarea informatiilor referitoare la persoanele impozabile care au declarat livrari/achizitii intracomunitare de bunuri in deconturile de TVA si in deconturile speciale de TVA depuse cu informatiile referitoare la persoanele impozabile care au depus declaratii recapitulative.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii intracomunitare. Schimbarea perioadei fiscale":
Rating:

Nota: 3.67 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.