Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune online ANAF: Cazierul fiscal- sesiune de asistenta si indrumare online la 28 octombrie

30-Oct-2015
1478

In data de 28 octombrie, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta si indrumare online cu tema "Cazierul fiscal".

ANAF a facut si de data aceasta unele precizari de care contribuabilii trebuie sa tina cont:

"1. Intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si vor fi adresate sub forma comentariilor la aceasta postare. intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

2. Inainte de a posta intrebarea dumneavoastra, asigurati-va ca ati parcurs cu atentie intrebarile si raspunsurile primite de celelalte persoane, astfel incat sa evitam repetarea acelorasi intrebari.

3. In functie de numarul intrebarilor adresate pana in ora 16.30 si de complexitatea acestora, raspunsul va fi comunicat pe loc sau ulterior, intr-un timp cat mai scurt".

Redam mai jos intrebarile acestei sesiuni, in speranta ca veti gasi informatii utile in cadrul raspunsurilor oferite de ANAF cu ocazia sesiunii organizate online.

Contribuabil: Un asociat are inscris in cazier,deoarece societatea a fost declarata inactiva din punct de vedere fiscal. I se poate anula codul de TVA altei societati la care este asociat unic si administrator, urmare a acestui fapt?

Raspuns Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA se face de catre organele fiscale potrivit prevederilor art.153 alin. (9) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare care prevede ca se dispune anularea inregistrarii persoanei in scopuri de TVA numai in situatia in care asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic au inscrise in cazierul fiscal faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, (abrogata) respectiv atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarâre judecatoreasca, fapta prevazuta si in OG 39/2015.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Contribuabil: Dupa depunerea declaratiilor unei societati inactive, ce trebuie facut pentru activarea societatii si stergerea cazierului asociatilor si in cat timp se sterge acest cazier?

Raspuns Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Contribuabilul care are inscrise informatii in cazierul fiscal se scoate din evidenta daca contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat. Data scoaterii din evidenta este data reactivarii contribuabilului, in situatia in care contribuabilul a fost declarat inactiv pentru neindeplinirea obligatiilor declarative prevazute de lege.


Contribuabil: Conform OG 39/2015 se poate solicita eliberarea cazierului la orice unitate abilitata a MF indiferent de domiciliul solicitantului? Este operationala aceasta solicitare in acest moment?

Raspuns Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

 Da, in acest moment, cererile de eliberare a certificatului de cazier fiscal se pot depune la orice organ fiscal, competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului si se elibereaza de acelasi organ fiscal la care ati depus cererea.

Despre modificarile efectuate in ce priveste cazierul fiscal si aduse de OG 39/2015 puteti citi AICI.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Cazierul fiscal- sesiune de asistenta si indrumare online la 28 octombrie":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

OG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscal
Mai multe articole despre OG 39/2015




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.