Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016

12-Feb-2016
6656

In cadrul unei noi sesiuni de consultanta online, oferita de ANAF, au fost adresate de catre contribuabili mai multe intrebari care au vizat tema anuntata de institutie, si anume, Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016.

ACTUALIZARE 2016: Ce declaratii fiscale depun ONG-urile in 2016?

Redam mai jos doua intrebari adresate de contribuabili, alaturi de raspunsurile oferite de institutie pe pagina oficiala de Facebook.

Intrebare contribuabil:

"Cum se depune aceasta declaratie? Am inteles ca trebuie completata electronic (acel pdf formular de pe site-ul ANAF) si depusa pe CD si pe hartie? Cea tiparita trebuie semnata de mana? Am vazut ca are un spatiu pentru semnatura electronica, eu nu am asa ceva. Mentionez ca sunt PFA."

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Raspunsul oferit de ANAF:

Formularul 392A "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ..." precum si formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...", se depun fie la registratura organului fiscal competent, fie la posta, prin scrisoare recomandata, fie prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

Formularele se editeaza cu ajutorul programului de asistenta, in doua exemplare, dintre care, un exemplar, semnat, conform legii, se depune la unitatea fiscala, insotit de suportul electronic, iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Formatul electronic al formularelor se obtine prin folosirea programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Pentru transmiterea prin mijloace electronice de transmitere la distanta, este necesar a se detine un certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare.


Intrebare contribuabil:

"Am o societate comerciala care la noiembrie 2015 a depasit plafonul de 220.000 lei pentru TVA. La 1 decembrie 2015, a primit codul de tva, urmand ca la 3 decembrie 2015 sa ii fie anulat (in urma depunerii D088). Are aceasta societate obligatia de a depune D392?"

Raspunsul oferit de ANAF:

In situatia in care statutul persoanei impozabile din punct de vedere al inregistrarii in scopuri de TVA s-a modificat in anul 2015, respectiv fie a fost inregistrata in scopuri de TVA, fie i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, in cursul anului de referinta, este relevant statutul persoanei impozabile la data de 31 decembrie 2015.

Avand in vedere ca formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2015, nu erau inregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art.316 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si a caror cifra de afaceri realizata la acea data, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 220.000 lei, iar formularul 392A "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2015, erau inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art.316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la acea data, este inferioara sumei de 220.000 lei, mentionam ca nu aveti obligatia depunerii acestor formulare.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016":
Rating:

Nota: 4.05 din 19 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.