Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune pentru ajutorul IMM-urilor, inchisa dupa 5 minute de la deschidere

28-Aug-2013
535
IMM-urile au nevoie de bani, iar acest lucru s-a vazut foarte bine chiar astazi de dimineata cand sesiunea de inregistrare online nu a durat decat 5 minute pentru cererile de ajutor destinat IMM-urilor. La orele 8.30 sesiunea s-a deschis si la 8.35 s-a inchis, din cauza epuizarii bugetului in valoare de 500 de milioane de lei alocat schemei, potrivit unui anunt postat pe site-ul Ministerului Finantelor.

Conform prevederilor art. 4, alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare se suspenda atunci cand se constata ca finantarea solicitata prin Cererile de acord pentru finantare inregistrate atinge nivelul bugetului anual alocat schemei.

"Avand in vedere ca din finantarea solicitata prin Cererile inregistrate on-line bugetul anual de 500 milioane lei alocat schemei a fost epuizat, incepand cu data de 28 august 2013, ora 8:35:41, sesiunea de inregistrare on-line a cererilor de acord pentru finantare in baza HG nr. 274/2013 cu modificarile si completarile ulterioare este declarata inchisa", se precizeaza in anuntul Ministerului Finantelor. 

664 de cereri au fost admise in aceasta sesiune. Se pare ca aceasta sesiune a fost deja amanata de doua ori. Prima data s-a amanat cu 10 zile, de pe 16 august pana la inceputul saptamanii acesteia, apoi inca doua zile. In sesiunea de fata, bugetul schemei de ajutor s-a majorat cu 100 de milioane de lei, de la 400 de milioane de lei la 500 de milioane de lei. Executivul a aprobat saptamana trecuta, prin Hotarare de Guvern, suplimentarea cu 100 de milioane de lei a schemei privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de catre intreprinderile mici si mijlocii. 

Potrivit MFP, majorarea bugetului alocat a fost determinata de interesul deosebit manifestat de reprezentantii mediului de afaceri, cat si de asigurarea accesului la finantare a cat mai multor operatori economici, in conditiile in care mediul de afaceri reclama in mod insistent existenta unui deficit de finantare. 
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

"Odata cu aceasta majorare a bugetului, se previzioneaza o crestere semnificativa a numarului de IMM-uri beneficiare de ajutor de minimis, la aproximativ 2.000, ceea ce impune, de asemenea, prelungirea termenelor de solutionare a cererilor de acord pentru finantare, respectiv a cererilor de plata a ajutorului de minimis aprobat, de la 30 de zile lucratoare la 60 de zile lucratoare", arata MFP la vremea respectiva. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune pentru ajutorul IMM-urilor, inchisa dupa 5 minute de la deschidere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.