Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sfat pentru afaceri: Ce obiceiuri productive au antreprenorii de succes?

28-Sep-2015
461

E deja cunoscut faptul ca antreprenorii sunt printre cei mai ocupati oameni. O zi din viata unui antreprenor inseamna o multime de decizii luate sub presiunea timpului, sedinte, comunicare, cercetare. Si tocmai pentru ca sunt atat de multe si atat de variate, lucrurile pot scapa adesea de sub control.

Exista insa o rutina a celor mai productivi si de succes oameni de afaceri si am decis sa redam mai jos, incepand cu aceasta ocazie o noua serie de articole, cateva sfaturi in aceasta privinta.

1. Antreprenorii de succes au o rutina bine stabilita.


Desi de obicei ne gandim ca rutina inseamna un program de la 9 la 5, orice om productiv are un program zilnic pe care il respecta, poate adesea fara sa isi dea seama. Pentru un antreprenor un program destul de strict devine o necesitate, lucru valabil si pentru un freelancer care isi da repede seama ca e imperios necesar sa isi pretuiasca timpul la adevarata sa valoare. Fara o rutina, antreprenorul nu va putea duce prea multe lucruri la bun sfarsit.

Diferenta intre programul impus si cel construit de un om e ca cel de-la doilea poate avea o structura foarte diferita. Desi e o provocare, un astfel de program trebuie construit si include elemente variate, in functie de afacerea fiecarui antreprenor in parte.

Elementele de care oricine va tine cont insa au legatura cu urmatoarele aspecte:

- prioritizarea sarcinilor
- stabilirea unor ore pentru terminarea unor proiecte/sarcini

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- programarea stricta a intalnirilor de lucru/a sedintelor
- stabilirea unor zile sau ore in care se dezvolta produse, se discuta strategiile noi, se aduc in discutie propunerile pentru dezvoltarea companiei etc. (acestea pot fi impartite pe diferite zile din saptamana)
- gestionarea parteneriatelor
- managementul resurselor umane etc.

Putem construi o agenda de lucru in baza acestor sarcini pe care nu trebuie sa le scapam din vedere. Fie ca activitatile programate sunt stabilite pe zile sau la ore anumite, un astfel de program trebuie sa existe pentru un management eficient.


2. Exercitii pentru o minte ascutita.

Exercitiile sunt facute atat pentru corp, cat si pentru minte. Si discutam si aici, din nou, despre rutina. De data aceasta, rutina exercitiilor fizice va avea un efect remarcabil asupra abilitatilor noastre organizatorice si ne va ajuta sa devenim mult mai productivi tocmai datorita dezvoltarii acestor capacitati.


In plus, toate aceste activitati ne elibereaza de stres si ne ajuta sa luam decizii mai bune, oferindu-ne o perspectiva mai clara asupra lucrurilor.


3. Documentarea progresului.

Atunci cand suntem propriii nostri sefi, tot noi suntem cei care trebuie sa verifice daca sarcinile au fost executate la timp si daca au fost indeplinite cu succes. Daca noi nu urmarim derularea unui proiect, atunci ne putem astepta la rezultate slabe in viitorul apropiat. Vigilenta trebuie sa devina, asadar, o trasatura exersetata in mod frecvent.


Trebuie, asadar, sa trecem in revista periodic progresele inregistrate de noi insine, de cei care lucreaza impreuna cu noi sa dezvolte afacerea si asa mai departe. Trebuie sa gasim timp pentru a evalua progresele si pentru a identifica aspectele pe care le avem de imbunatatit. Si tot prin astfel de verificari ne putem da seama de elemente care tin de buget, de fluxul de numerar si de eventualele obstacole financiare pe care le-am putea intampina in viitor.


Vom reveni si cu alte subiecte pe aceasta tema. Daca aveti idei sau opinii pe care doriti sa ni le impartasiti, va asteptam cu interes comentariile in casuta de mesaje de la finalul articolului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfat pentru afaceri: Ce obiceiuri productive au antreprenorii de succes?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.