Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sinteza OUG nr. 47 din 2012. Modificari la plata restantelor

18-Ian-2013
2522
Va reamintim ca in 2012, OUG nr. 47 a adus mai multe completari ale unor acte normative si a implementat unele masuri fiscal-bugetare noi.

Ca structura principala, actul normativ modifica Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale si Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, insa sunt modificari si la:

- Codul fiscal - o schimbare a conditiei de revocare a autorizatiei de antrepozit fiscal;
Codul de procedura fiscala - enumerarea mai exacta a creantelor bugetare cand se aplica Codul de procedura fiscala si cand nu se administreaza o creanta bugetara in temeiul acestui act normativ;
- Legea minelor si Legea petrolului - stabilirea unei proceduri de declarare si plata a redeventelor miniere si a redeventei petroliere;
- Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale si Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind distribuirea profitului la societatile cu capital majoritar de stat.

Analizam cateva prevederi din actul normativ.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


In ce termen si cu ce procedura se adopta bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale cand
sunt alegeri legislative in ultimele 3 luni ale anului (prevederea este aplicabila si in 2012) Ministerul Finantelor Publice depune la Guvern, in termen de 15 zile de la investitura noului guvern, proiectul Legii bugetului.

Guvernul are obligatia sa se pronunte/modifice proiectul in termen de 20 de zile de la investire.
Guvernul transmite Parlamentului, in acelasi termen, dar fara a depasi 31 decembrie, proiectul Legii bugetului in vederea adoptarii.

Cateva prevederi aplicabile autoritatilor locale:

a) pana pe data de 6 a lunii urmatoare, ordonatorii principali de credite raporteaza la directiile finantelor publice situatia platilor restante;
b) ordonatorii de credite ai bugetelor locale au obligatia sa diminueze cu 5% volumul arieratelor, calculat la soldul lunii anterioare;
c) ordonatorii de credite ai institutiilor publice subordonate local, ce se finanteaza din venituri proprii, au obligatia diminuarii arieratelor cu 3% raportat la soldul lunii anterioare;
d) daca nu se indeplinesc obligatiile declararii si reducerii arieratelor, trezoreriile nu vor efectua platile dispuse de ordonatorii de credite.

Cateva prevederi din Legea finantelor publice:

Arieratele reprezinta plati restante cu o vechime mai mare de 90 de zile de la scadenta. Platile restante sunt sume datorate dupa scadenta conform actelor normative sau a contractelor/facturilor de achizitii.

Ordonatorii de credite au obligatia ca la elaborarea bugetelor anuale sa cuprinda suma aferenta platilor restante existente in sold la finele anului anterior.

Ordonatorii de credite pot face noi angajamente legale numai dupa stingerea platilor restante din anul anterior si cu respectarea diminuarii arieratelor din anul curent. Fac exceptie platile aferente proiectelor din fonduri nerambursabile.

Alte prevederi:

- Codul de procedura fiscala nu reglementeaza administrarea creantelor bugetare ca urmare a unor raporturi juridice contractuale, cu exceptia celor ce provin din concesiunea si arenda terenurilor de catre Agentia Domeniilor Statului si a redeventelor miniere sau petroliere.

- Redeventele miniere se achita trimestrial pana pe data de 25 a lunii urmatoare. Pentru plata cu intarziere se datoreaza dobanzi si penalitati aplicabile creantelor bugetare.

- La societatile comerciale cu capital de stat, dividendele se achita in termen de 60 de zile de la termenul legal de depunere a situatiilor financiare anuale.

- La societatile comerciale (cele private), distribuirea dividendului se face in maximum 6 luni de la aprobarea situatiilor financiare, iar in cazul nerespectarii termenului se datoreaza dobanda legala.

Ordonanta stabileste ca dobanda legala datorata este calculata conform O.G. nr. 13/2011 privind dobanda legala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sinteza OUG nr. 47 din 2012. Modificari la plata restantelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.