Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sistemul fiscal testeaza nervii oamenilor de afaceri: 222 de ore irosite pentru 113 plati de taxe

24-Nov-2010
1559

Taxele si impozitele se platesc greu in Romania, procedurile sunt complicate si necesita mult timp, iar impredictibilitatea fiscala ii sperie pe investitori, arata concluziile studiului Paying Taxes elaborat de Pricewaterhouse Coopers si Banca Mondiala. Mai grav este ca situatia fiscala din Romania s-a inrautatit in ultimii 5 ani, iar reformele intarzie sa apara.

Reforma sistemului fiscal din Romania intarzie sa apara

Romania se claseaza pe locul 151 din 183 de economii analizate in cadrul raportului Paying Taxes 2011 realizat de PwC si Banca Mondiala, in usor regres fata de precedenta editie a topului cand s-a clasat pe locul 147.

?Aceasta pozitionare este puternic influentata de numarul mare de plati de taxe si de impozite existente in Romania: nu mai putin de 113 plati pe parcursul unui an, din care 84 se refera la platile aferente contributiilor sociale. Nu exista un sistem electronic de plati functional. Pozitia Romaniei in a doua jumatate a clasamentului nu se datoreaza numai sistemului fiscal din Romania, ci si reformelor fiscale implementate de alte tari?, a declarat Peter de Ruiter, liderul departamentului de consultanta fiscala si juridica al PwC Romania.

Mai exact, pozitia fiscala a Romaniei s-a inrautatit si ingreunat, in timp ce alte state au facut reforme pentru a usura plata taxelor si impozitelor. Romania a ajuns anul trecut pe ultimul loc din Uniunea Europeana in functie de usurinta cu care o companie isi plateste taxele.

In timp ce oamenii de afaceri din Romania sunt obligati sa realizeze 113 plati de taxe si

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
impozite anual, cei din Suedia realizeaza doar 2.

Numarul de ore necesare pentru conformarea cu legislatia fiscal din Romania a crescut in ultimul an, de la 202 ore anul trecut la 222 de ore in raportul prezentat anul acesta, explica reprezentantii PwC.

Acest lucru se datoreaza in principal introducerii unor reglementari mai anevoioase in ceea ce priveste contractele de munca, precum si noilor reglementari privind plata impozitului pe profit. Pe de alta parte, s-au facut si progrese, mai exact procesul de emitere a facturilor in format electronic, introdus in octombrie 2009, a fost simplificat pentru imbunatatiea procesului de conformare.

"Inca nu vedem reforme in sistemul fiscal din Romania. Colectarea taxelor si impozitelor putea sa fie mult mai ridicata in Romania in anii care au trecut daca sistemul era simplificat", a mentionat de Ruiter.

Rata totala de impozitare a unei compani medii din Romania se plaseaza la 44,9%, peste medie din Uniunea Europeana, de 44,2%, dar sub media mondiala, de 47,8%.
Instabilitatea fiscala, mai grava decat numarul mare de plati de impozite

Impredictibilitatea sistemului fiscal din Romania ii sperie pe oamenii de afaceri si pe investitorii straini mai mult decat faptul ca au de platit multe taxe si acest lucru le ocupa mult timp.

"Predictibilitatea unui sistem fiscal e un aspect important la care se uita oamenii de afaceri. Din pacate, in Romania am vazut schimbari de natura fiscala implementate peste noapte. Este o iluzie sa credem ca nivelul taxelor sau regulile de aplicare nu se schimba, dar este foarte important cum sunt prezentate aceste schimbari si cum sunt implementate", afirma Peter de Ruiter.

Guvernul a decis in iunie 2010 majorare cotei TVA cu 5 puncte procentuale, de la 19% la 24%, incepand cu data de 1 iulie 2010, perturband activitatea tuturor agentilor economici.

Oamenii de afaceri consultati de Wall-Street.ro explicau recent ca au renuntat sa mai lucreze cu un buget de venituri si cheltuieli din cauza sistemul fiscal care se schimba de pe o zi pe alta si prefera sa realizeze mai multe scenarii.

O companie nu se poate baza pe sistemul fiscal din Romania, sutinea recent Reinhard Pichler, directorul financiar al Petrom, cea mai mare companie din tara noastra. Pichler nu pledeaza pentru eliminarea taxelor, dar solicita autoritatilor un sistem de impozitare corect si bine pus la punct.

Totusi, companiile din Romania platesc 17 tipuri de taxe in timp ce media la nivelul Uniunii Europene este de 11, iar media globala scade la 9.

Sursa Wall-street.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sistemul fiscal testeaza nervii oamenilor de afaceri: 222 de ore irosite pentru 113 plati de taxe":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.