Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate cu activitatea suspendata. Rambursarea TVA. Procedura

20-Iun-2010
4198

Societate cu activitatea suspendata. Rambursarea TVA. Procedura


de Irina Dumitrescu


Intrebare: In situatia in care un SRL are TVA de recuperat si isi intrerupe activitatea, care este termenul limita pentru rambursarea TVA?
Care sunt pasii de urmat pentru recuperarea TVA?


Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI


Raspuns:
Potrivit art. 153 alin. (9) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, organele fiscale competente pot anula din oficiu inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform acestui articol, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 11, precum si a persoanelor impozabile in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii. Procedura de scoatere din evidenta este stabilita prin normele procedurale in vigoare. Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA persoanele impozabile pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA numai daca inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta.

In CAPITOLUL III ? ?Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA? SECTIUNEA 1 din Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, aprobata prin OANAF 1786/2010 este prevazut ca data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) teza a doua din Codul fiscal, este data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost declarata starea de inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului. Cu aceeasi data se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Asadar, pentru persoanele aflate in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului, organele fiscale anuleaza, potrivit art. 153 alin. (9) si a prevederilor OANAF 1786/2010, inregistrarea in scopuri de TVA a acestora.

Procedura rambursarii TVA este reglementata prin art. 1473 din legea mentionata, intitulat ?Rambursarile de taxa catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153?.

Potrivit acestuia:

?(1) In situatia in care taxa aferenta achizitiilor efectuate de o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153, care este deductibila intr-o perioada fiscala, este mai mare decat taxa colectata pentru operatiuni taxabile, rezulta un excedent in perioada de raportare, denumit in continuare suma negativa a taxei.

(2) Dupa determinarea taxei de plata sau a sumei negative a taxei pentru operatiunile din perioada fiscala de raportare, persoanele impozabile trebuie sa efectueze regularizarile prevazute in prezentul articol, prin decontul de taxa prevazut la art. 1562.

(3) Suma negativa a taxei, cumulata, se determina prin adaugarea la suma negativa a taxei, rezultata in perioada fiscala de raportare, a soldului sumei negative a taxei, reportat din decontul perioadei fiscale precedente, daca nu s-a solicitat a fi rambursat.

(4) Taxa de plata cumulata se determina in perioada fiscala de raportare prin adaugarea la taxa de plata din perioada fiscala de raportare a sumelor neachitate la bugetul de stat, pana la data depunerii decontului de taxa prevazut la art. 1562, din soldul taxei de plata al perioadei fiscale anterioare.

(5) Prin decontul de taxa prevazut la art. 1562, persoanele impozabile trebuie sa determine diferentele dintre sumele prevazute la alin. (2) si (3), care reprezinta regularizarile de taxa si stabilirea soldului taxei de plata sau a soldului sumei negative a taxei. Daca taxa de plata cumulata este mai mare decat suma negativa a taxei cumulata, rezulta un sold de taxa de plata in perioada fiscala de raportare. Daca suma negativa a taxei cumulata este mai mare decat taxa de plata cumulata, rezulta un sold al sumei negative a taxei in perioada fiscala de raportare.

(6) Persoanele impozabile, inregistrate conform art. 153, pot solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare, prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de taxa din perioada fiscala de raportare, decontul fiind si cerere de rambursare, sau pot reporta soldul sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare. Daca persoana impozabila solicita rambursarea soldului sumei negative, acesta nu se reporteaza in perioada fiscala urmatoare. Nu poate fi solicitata rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare, mai mic de 5.000 lei inclusiv, acesta fiind reportat obligatoriu in decontul perioadei fiscale urmatoare.?

Dupa suspendarea activitatii societatea poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare prin bifarea casetei corespunzatoare din Formularul 300 ?Decont de TVA? in ultimul decont de TVA depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Atragem atentia ca prin acest decont va revine si obligatia de a ajusta TVA dedusa pentru bunurile de capital si activele corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital, potrivit prevederilor art. 148 si 149 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal.

Potrivit art. 1 al OANAF 1308/2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, precum si pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentand TVA aprobata prin decizia de rambursare, pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se are in vedere principiul reglementat prin Metodologia de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aprobata prin OMEF 1.857/2007, potrivit caruia solicitarile de rambursare se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termenul prevazut de lege.

Punctului 6 din Sectiunea A ? ?Depunerea si inregistrarea deconturilor de TVA? din metodologia mentionata stabileste ca solicitarile de rambursare se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data depunerii decontului cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.

Astfel cum este prevazut la art. 2 al OANAF 1308/2009, in cazul in care, pentru obtinerea informatiilor suplimentare, organul fiscal competent cu solutionarea decontului cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare solicita altor organe fiscale efectuarea unui control incrucisat potrivit art. 97 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal competent pentru efectuarea acestui control transmite rezultatele controlului in termen de 45 de zile de la solicitare. Acest termen se poate prelungi, in cazuri justificate, cu 45 de zile de catre directia coordonatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Procedura de solutionare a solicitarilor de rambursare este redata in Capitolul II din Metodologia de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aprobata prin OMFP 1857/2007

Potrivit acesteia, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se solutioneaza, in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:

a) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea deciziei de rambursare a TVA;
b) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mediu - cu analiza documentara;
c) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.
Dupa indeplinirea procedurilor organele fiscale vor stabili daca societatea are dreptul la restituirea sumelor solicitate, emitand in acest sens Decizia de rambursare a TVA sau Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, dupa caz.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate cu activitatea suspendata. Rambursarea TVA. Procedura":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.