Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?

14-Aug-2012
3124
Analizam situatia in care o societate a solicitat o rambursare de TVA in luna noiembrie 2011, pentru TVA de rambursat aflat in sold pana la 31.10.2011, iar in urma inspectiei partiale incheiata de cei de la Finante fost respins tot TVA-ul de rambursat solicitat si ne-au stabilit, prin decizia de impunere in data de 16.03.2012, si o diferenta suplimentara la TVA(+accesorii) in valoare de 743.200 lei.

Societatea se afla in insolventa din 31.10.2011, cu administrator judiciar, iar decizia respectiva a fost contestata. Vom stabili cum se vor inregistra in contabilitate rezultatele inspectiei fiscale comunicate, avand in vedere ca nu s-a inceput executarea silita datorita starii juridice de insolventa, decizia respectiva nu a facut obiectul inscrierii la masa credala (verificarea s-a terminat dupa participare creditorilor la aceasta), fiind totodata si contestata in instanta (Finantele au respins contestatia).

Raspuns:

In opinia noastra, ANAF este totusi o autoritate ce reprezinta forta coergitiva a statului, si are competenta in administrarea impozitelor, conform art. 1 din Codul de procedura fiscala, chiar daca si aceasta institutie poate avea erori in stabilirea starii de fapt a situatiei fiscale a contribuabilului.

In acest moment, retinem faptul ca un eventual titlu executoriu, este obligatoriu pentru societatea dvs, in acelasi timp societatea avand dreptul sa conteste in instanta actul administrativ fiscal pe care il considera ilegal.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii


Astfel, in opinia noastra, cea mai adecvata forma de inregistrare in contabilitate a sumelor dispuse prin actul administrativ fiscal, prezentate prin Decizia de impunere completata in baza raportului de inspectie fiscala este constituirea unui provizion pentru litigii. Acestea sunt reglementate de pct. 223 alin. (1) lit. a) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.

Inregistrarea contabila este:

6812 «Cheltuieli de exploatare privind provizioanele – analitic provizioane pentru litigii" = 1511 «Provizioane pentru litigii» cu intreaga suma aflata in analiza instantei de judecata competenta.

Acest provizion este nedeductibil fiscal la constituire, la calculul impozitului pe profit, deoarece nu corespunde prevederilor de la art. 22 din Codul fiscal, ce reglementeaza rezervele si provizioanele deductibile.

Provizionul are obiect pana la definitivarea litigiului de catre instanta de judecata competenta, avand in vedere procedura uzuala fond, apel, recurs, si va recomandam sa urmariti etapele parcurse in instanta, impreuna cu persoana ce va va reprezenta in fata judecatorului. Decizia de anulare a provizionului poate fi luata numai in functie de rezultatele in instanta, dupa cum aceasta a acordat castig de cauza unei parti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.