Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?

14-Aug-2012
3182
Analizam situatia in care o societate a solicitat o rambursare de TVA in luna noiembrie 2011, pentru TVA de rambursat aflat in sold pana la 31.10.2011, iar in urma inspectiei partiale incheiata de cei de la Finante fost respins tot TVA-ul de rambursat solicitat si ne-au stabilit, prin decizia de impunere in data de 16.03.2012, si o diferenta suplimentara la TVA(+accesorii) in valoare de 743.200 lei.

Societatea se afla in insolventa din 31.10.2011, cu administrator judiciar, iar decizia respectiva a fost contestata. Vom stabili cum se vor inregistra in contabilitate rezultatele inspectiei fiscale comunicate, avand in vedere ca nu s-a inceput executarea silita datorita starii juridice de insolventa, decizia respectiva nu a facut obiectul inscrierii la masa credala (verificarea s-a terminat dupa participare creditorilor la aceasta), fiind totodata si contestata in instanta (Finantele au respins contestatia).

Raspuns:

In opinia noastra, ANAF este totusi o autoritate ce reprezinta forta coergitiva a statului, si are competenta in administrarea impozitelor, conform art. 1 din Codul de procedura fiscala, chiar daca si aceasta institutie poate avea erori in stabilirea starii de fapt a situatiei fiscale a contribuabilului.

In acest moment, retinem faptul ca un eventual titlu executoriu, este obligatoriu pentru societatea dvs, in acelasi timp societatea avand dreptul sa conteste in instanta actul administrativ fiscal pe care il considera ilegal.
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


Astfel, in opinia noastra, cea mai adecvata forma de inregistrare in contabilitate a sumelor dispuse prin actul administrativ fiscal, prezentate prin Decizia de impunere completata in baza raportului de inspectie fiscala este constituirea unui provizion pentru litigii. Acestea sunt reglementate de pct. 223 alin. (1) lit. a) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.

Inregistrarea contabila este:

6812 «Cheltuieli de exploatare privind provizioanele – analitic provizioane pentru litigii" = 1511 «Provizioane pentru litigii» cu intreaga suma aflata in analiza instantei de judecata competenta.

Acest provizion este nedeductibil fiscal la constituire, la calculul impozitului pe profit, deoarece nu corespunde prevederilor de la art. 22 din Codul fiscal, ce reglementeaza rezervele si provizioanele deductibile.

Provizionul are obiect pana la definitivarea litigiului de catre instanta de judecata competenta, avand in vedere procedura uzuala fond, apel, recurs, si va recomandam sa urmariti etapele parcurse in instanta, impreuna cu persoana ce va va reprezenta in fata judecatorului. Decizia de anulare a provizionului poate fi luata numai in functie de rezultatele in instanta, dupa cum aceasta a acordat castig de cauza unei parti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.