Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Solutii fiscale: Declararea bunurilor aduse din alte state membre

10-Oct-2012
2040
Vom oferi, prin cele ce urmeaza, solutia legala in cazul unei persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care executa mai multe proiecte de constructii pentru care a subcontractat lucrari de constructii montaj cu firme atat din Romania, cat si cu firme inregistrate in scopuri de TVA in alte state membre. Vom vedea astfel daca exista obligatia de declarare a bunurilor aduse din alte state membre de catre subantreprenorii din alte state membre care executa lucrari de constructii montaj in Romania, bunuri care sunt incorporate de acestia in lucrarile de constructii realizate.

Raspuns

Potrivit art. 133 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), pentru prestarile de servicii efectuate in legatura cu bunurile imobile, inclusiv serviciile prestate de experti si agenti imobiliari, de cazare in sectorul hotelier sau in sectoare cu functie similara, precum tabere de vacanta sau locuri amenajate pentru camping, de acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile, pentru servicii de pregatire si coordonare a lucrarilor de constructii, precum serviciile prestate de arhitecti si de societatile care asigura supravegherea pe santier, locul prestarii este considerat a fi locul unde sunt situate bunurile imobile.

De asemenea, prestatorii din alte state membre care executa lucrarile de constructii-montaj in subantrepriza vor utiliza in Romania in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, bunuri transportate sau expediate de acestia sau de alte persoane, in numele acestora, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, achizitionate, dobandite ori importate de catre acestia, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii din Romania.

Conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, este asimilata unei achizitii intracomunitare cu plata utilizarea in Romania, de catre o persoana impozabila, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, a unor bunuri transportate sau expediate de aceasta sau de alta persoana, in numele acesteia, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, extrase, achizitionate, dobandite ori importate de catre aceasta, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, daca transportul sau expedierea acestor bunuri, in cazul in care ar fi fost efectuat din Romania in alt stat membru, ar fi fost tratat ca transfer de bunuri in alt stat membru, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (10) si (11).
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Atunci cand un bun intra in Romania in aceste conditii, persoana impozabila trebuie sa analizeze daca din punct de vedere al legislatiei romane operatiunea ar fi constituit un transfer de bunuri daca transportul s-ar fi realizat din Romania in alt stat membru. Tratarea acestor transferuri ca si achizitii intracomunitare nu depinde de tratamentul aplicat pentru acelasi transfer in statul de origine. Locul achizitiei intracomunitare de bunuri este locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expeditia sau transportul bunurilor conform art. 132^1 alin. (1) din Codul fiscal.
Conform art. 151 alin. (1) din Codul fiscal, persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare este persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila, conform titlului VI din Codul fiscal.

Conform art. 153 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal, o persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania, care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara de bunuri, pentru care este obligata la plata taxei, conform art. 151 din Codul fiscal, va solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform acestui articol, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare. Achizitia intracomunitara de bunuri se declara in declaratia recapitulativa conform art.156^4 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.

Prin urmare, bunurile aduse din alte state membre in vederea incorporarii in lucrarile de constructii-montaj realizate vor fi declarate in declaratia recapitulativa 390 de catre subantreprenori, acestia avand obligatia de a se inregistra in Romania in scopuri de TVA pentru aceste achizitii intracomunitare. De asemenea, subantreprenorii vor efectua si plata taxei pentru achizitiile intracomunitare asimilate, conform art.157 alin.(2) din Codul fiscal prin evidentierea in decontul de TVA a taxei aferenta achizitiei intracomunitare, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art.145 – 147 din Codul fiscal.

Baza legala

Legea nr 571 / 2003 articolul 133, alin. (4); art. 130^1 alin. (2) lit. a); 128 alin. (10) si (11); 132^1 alin. (1); 151 alin. (1); 153 alin. (5) lit. a); 156^4 alin. (1) lit. d).
Legea nr 571 / 2003 articolul art.156^4 alin. (1)

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Solutii fiscale: Declararea bunurilor aduse din alte state membre":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.