Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Solutii noi pentru intreprinderi si consumatori in domeniul produselor ecologice

10-Apr-2013
907
Comisia Europeana propune metode cu aplicabilitate in intreaga UE pentru a masura performanta de mediu a produselor si a organizatiilor si incurajeaza statele membre si sectorul privat sa le adopte.

Astazi, intreprinderile care doresc sa evidentieze performanta de mediu a produselor lor se confrunta cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne si de initiative private, sunt deseori obligate sa suporte costuri multiple pentru a furniza informatii referitoare la impactul asupra mediului si se confrunta cu neincrederea consumatorilor care sunt derutati de prea multe etichete continand informatii care fac dificila compararea produselor.

Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutati de fluxul de informatii pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federatii industriale au lansat indemnuri de a se aplica o metoda paneuropeana, bazata pe evaluari stiintifice si pe analize ale ciclului de viata realizate in intreaga UE. Ele au exprimat temerea ca existenta mai multor initiative la nivelul statelor membre ar fi in contradictie cu principiile pietei unice, derutand consumatorii si crescand costurile pentru industrie.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: "Pentru a stimula cresterea durabila, trebuie sa ne asiguram ca produsele realizate prin cea mai eficienta utilizare a resurselor si care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute si usor de recunoscut. Oferind consumatorilor informatii fiabile si comparabile despre impacturile asupra mediului si despre caracteristicile produselor si organizatiilor, le oferim posibilitatea sa aleaga. Iar ajutand intreprinderile sa isi uniformizeze metodele, le reducem costurile si sarcinile administrative."

Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pietei unice pentru produse ecologice si o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui sa ofere informatii referitoare la impactul asupra mediului comparabile si fiabile, sporind increderea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor si a altor parti interesate din randul intreprinderilor.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Propunerea

- prezinta doua metode de a masura performanta de mediu de-a lungul intregului ciclu de viata, amprenta de mediu a produselor (AMP) si amprenta de mediu a organizatiilor (AMO);
- recomanda statelor membre, intreprinderilor, organizatiilor private si comunitatii financiare utilizarea voluntara a acestor metode;
- anunta o perioada de testare de trei ani pentru a elabora norme specifice produselor si sectoarelor prin intermediul unui proces care implica multipli factori interesati, inclusiv posibilitatea pentru organizatii de a evalua si alte metode;
- contine principii pentru comunicarea performantei de mediu, cum ar fi transparenta, fiabilitatea, integralitatea, comparabilitatea si claritatea;
- sprijina eforturile internationale in directia unei mai bune cooperari in ceea ce priveste elaborarea de metodologii si disponibilitatea datelor.


Etapele urmatoare

Se preconizeaza ca perioada de testare de trei ani sa fie lansata la scurt timp dupa adoptarea comunicarii. Comisia va publica un anunt de recrutare de voluntari pe site-urile dedicate amprentei de mediu a produselor (AMP) si amprentei de mediu a organizatiilor (AMO), invitand intreprinderile, organizatiile din industrie si ale altor parti interesate din UE si din afara acesteia sa participe la elaborarea de norme specifice produselor si sectoarelor.

O a doua etapa se va baza pe o evaluare amanuntita a rezultatelor testelor cu durata de trei ani si a actiunilor suplimentare desfasurate ca urmare a comunicarii si a recomandarii. Pe baza acestei evaluari, Comisia va decide cu privire la aplicarea ulterioara a politicii in materie de metode AMP si AMO.

Context

Aceste actiuni contribuie la implementarea Foii de parcurs catre o Europa eficienta din punct de vedere al utilizarii resurselor, in special a sectiunii referitoare la consumul si productia durabile. Actiunile prevazute au inclus instituirea unei abordari metodologice comune bazate pe evaluarea ciclului de viata, care sa permita statelor membre si sectorului privat sa evalueze, sa afiseze si sa compare performanta de mediu a produselor, a serviciilor si a intreprinderilor, precum si sa furnizeze informatii mai bune despre amprenta de mediu a produselor.

Piata unica pentru produse ecologice a fost anuntata ca fiind o actiune-cheie in Actul privind piata unica1 din 2011 si in comunicarea actualizata din 20122 privind politica industriala.

Metodele referitoare la amprenta de mediu a produselor si la amprenta de mediu a organizatiilor au fost elaborate de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene. Ele sunt bazate pe evaluarea ciclului de viata, prin urmare, ele pot cuprinde impacturile asupra mediului (si pot indica posibilitatile de imbunatatire), de la extragerea materiilor prime la eliminarea unui produs (sau un portofoliu de produse in cazul organizatiilor).


Sursa: Comisia Europeana



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Solutii noi pentru intreprinderi si consumatori in domeniul produselor ecologice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.