Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Solutii noi pentru intreprinderi si consumatori in domeniul produselor ecologice

10-Apr-2013
945
Comisia Europeana propune metode cu aplicabilitate in intreaga UE pentru a masura performanta de mediu a produselor si a organizatiilor si incurajeaza statele membre si sectorul privat sa le adopte.

Astazi, intreprinderile care doresc sa evidentieze performanta de mediu a produselor lor se confrunta cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne si de initiative private, sunt deseori obligate sa suporte costuri multiple pentru a furniza informatii referitoare la impactul asupra mediului si se confrunta cu neincrederea consumatorilor care sunt derutati de prea multe etichete continand informatii care fac dificila compararea produselor.

Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutati de fluxul de informatii pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federatii industriale au lansat indemnuri de a se aplica o metoda paneuropeana, bazata pe evaluari stiintifice si pe analize ale ciclului de viata realizate in intreaga UE. Ele au exprimat temerea ca existenta mai multor initiative la nivelul statelor membre ar fi in contradictie cu principiile pietei unice, derutand consumatorii si crescand costurile pentru industrie.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: "Pentru a stimula cresterea durabila, trebuie sa ne asiguram ca produsele realizate prin cea mai eficienta utilizare a resurselor si care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute si usor de recunoscut. Oferind consumatorilor informatii fiabile si comparabile despre impacturile asupra mediului si despre caracteristicile produselor si organizatiilor, le oferim posibilitatea sa aleaga. Iar ajutand intreprinderile sa isi uniformizeze metodele, le reducem costurile si sarcinile administrative."

Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pietei unice pentru produse ecologice si o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui sa ofere informatii referitoare la impactul asupra mediului comparabile si fiabile, sporind increderea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor si a altor parti interesate din randul intreprinderilor.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Propunerea

- prezinta doua metode de a masura performanta de mediu de-a lungul intregului ciclu de viata, amprenta de mediu a produselor (AMP) si amprenta de mediu a organizatiilor (AMO);
- recomanda statelor membre, intreprinderilor, organizatiilor private si comunitatii financiare utilizarea voluntara a acestor metode;
- anunta o perioada de testare de trei ani pentru a elabora norme specifice produselor si sectoarelor prin intermediul unui proces care implica multipli factori interesati, inclusiv posibilitatea pentru organizatii de a evalua si alte metode;
- contine principii pentru comunicarea performantei de mediu, cum ar fi transparenta, fiabilitatea, integralitatea, comparabilitatea si claritatea;
- sprijina eforturile internationale in directia unei mai bune cooperari in ceea ce priveste elaborarea de metodologii si disponibilitatea datelor.


Etapele urmatoare

Se preconizeaza ca perioada de testare de trei ani sa fie lansata la scurt timp dupa adoptarea comunicarii. Comisia va publica un anunt de recrutare de voluntari pe site-urile dedicate amprentei de mediu a produselor (AMP) si amprentei de mediu a organizatiilor (AMO), invitand intreprinderile, organizatiile din industrie si ale altor parti interesate din UE si din afara acesteia sa participe la elaborarea de norme specifice produselor si sectoarelor.

O a doua etapa se va baza pe o evaluare amanuntita a rezultatelor testelor cu durata de trei ani si a actiunilor suplimentare desfasurate ca urmare a comunicarii si a recomandarii. Pe baza acestei evaluari, Comisia va decide cu privire la aplicarea ulterioara a politicii in materie de metode AMP si AMO.

Context

Aceste actiuni contribuie la implementarea Foii de parcurs catre o Europa eficienta din punct de vedere al utilizarii resurselor, in special a sectiunii referitoare la consumul si productia durabile. Actiunile prevazute au inclus instituirea unei abordari metodologice comune bazate pe evaluarea ciclului de viata, care sa permita statelor membre si sectorului privat sa evalueze, sa afiseze si sa compare performanta de mediu a produselor, a serviciilor si a intreprinderilor, precum si sa furnizeze informatii mai bune despre amprenta de mediu a produselor.

Piata unica pentru produse ecologice a fost anuntata ca fiind o actiune-cheie in Actul privind piata unica1 din 2011 si in comunicarea actualizata din 20122 privind politica industriala.

Metodele referitoare la amprenta de mediu a produselor si la amprenta de mediu a organizatiilor au fost elaborate de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene. Ele sunt bazate pe evaluarea ciclului de viata, prin urmare, ele pot cuprinde impacturile asupra mediului (si pot indica posibilitatile de imbunatatire), de la extragerea materiilor prime la eliminarea unui produs (sau un portofoliu de produse in cazul organizatiilor).


Sursa: Comisia Europeana



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Solutii noi pentru intreprinderi si consumatori in domeniul produselor ecologice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.