Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stergerea penalitatilor de intarziere pentru debitele achitate la casa de sanatate

09-Nov-2011
2946
Scutirea de penalitati se acorda numai pentru datoriile pentru care contribuabilul a depus declaratii in mod voluntar si pentru care nu s-a inceput executarea silita, se arata in Ordinul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 894 din 01 Noiembrie 2011, aparut luni in Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, nu se beneficiaza de scutirea de penalitate daca debitul a fost incasat ca urmare a executarii silite sau ca urmare a valorificarii bunurilor sechestrate. Scutirea se acorda de Casele de sanatate judetene si a Municipiului Bucuresti, de Casa de Sanatate a Ministerului Transporturilor si de Casa de Sanatate a Apararii si Justitiei.

Cum functioneaza procedura ?

1) Procedura incepe printr-o cerere depusa de persoana interesata la casa de sanatate prin care solicita analiza situatiei sale cu privire la posibilitatea obtinerii facilitatii. Cererea nu este tipizata astfel se recomanda atentie la descrierea elementelor de identificare a contribuabilului si a obiectului cererii, atrage atentia consultantul fiscal Adrian Benta, de la firma Bentaconsult.
2) Pentru stabilirea situatiei exacte, casele de sanatate pot solicita si alte documente.
3) In termen de 5 zile lucratoare de la depunerea cererii, Casa de sanatate comunica contribuabilului situatia pentru care se poate scuti la plata de penalitate si intocmeste un borderou provizoriu de radiere a penalitatii.
4) In termen de 10 zile, contribuabilul are posibilitatea sa plateasca debitul si dobanda de intarziere, pentru a beneficia de scutirea de penalitate.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

5) Daca nu se reuseste efectuarea platii in termen de 10 zile de la comunicarea situatiei datoriilor, contribuabilul interesat poate relua procedura in acelasi mod.
6) Daca un contribuabil achita in mod voluntar, toate sumele datorate (debit, dobanzi, penalitati) fara a utiliza procedura introdusa de actualul ordin, acesta are dreptul la restituirea penalitatii.

Cine poate beneficia de aceste facilitati?

Ordinul reglementeaza modul de stergere al penalitatilor de intarziere pentru debitele achitate la casa de sanatate pana la 31.12.2011 sau reducerea acestora la jumatate pentru debitele achitate pana la finele primului semestru din 2012, conform art. XI din OUG nr. 30/2011.

Ordinul se adreseaza numai persoanelor fizice, pentru care administrarea contributiei la asigurarea de sanatate este in sarcina casei de sanatate.

In conformitate cu prevederile din OUG nr. 30/2011, sunt scutite penalitatile pentru debitele restante la data de 31.08.2011. Scutirea se acorda de Casele de sanatate judetene si a Municipiului Bucuresti, de Casa de Sanatate a Ministerului Transporturilor si de Casa de Sanatate a Apararii si Justitiei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stergerea penalitatilor de intarziere pentru debitele achitate la casa de sanatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.