Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stii cum se aplica noile modificari din contabilitate din 2015?

21-Ian-2015
1520

2015 va fi un an dificil daca nu chiar foarte dificil. Cu atat mai anevoios va trece pentru cei care nu stiu la perfectie cum se aplica noile modificari ale legislatiei fiscal-contabile, intrate in vigoare la data de 1 ianuarie 2015.



Dupa cum bine stim, regulile s-au schimbat drastic. Abrogarea celebrului Ordin 3055/2009 si aparitia Ordinului 1802/2014 si a OUG 79/2014 au generat o sumedenie de neclaritati in randul contabililor!

Solutiile sunt la indemana profesionistilor, sub forma unui ghid practic de exceptie: "Cartea Verde a Contabilitatii 2015".

Din cuprinsul ghidului:
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

1. Principalele aspecte teoretice si practice referitoare la elementele de bilant, elementele din Contul de profit si pierdere si la situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2014;

2. Corespondenta conturilor din planul de conturi 2015, utilizate la inregistrarea operatiunilor contabile (prin OMFP 1802/2014 au fost introduse 32 de conturi noi):

explicatia inregistrarii contabile
nota contabila propriu-zisa
alte explicatii si recomandari de utilizare a notei contabile
exceptii de la regula explicate cu atentionarile de rigoare din partea expertilor

 3. Informatii detaliate despre modificarea tratamentelor contabile incepand cu data de 1 ianuarie 2015, conform OUG 79/2014, pentru elemente cum sunt:
tratamentul modificarii politicilor contabile
tratamentul reducerilor comerciale primite ulterior facturari
introducerea unor noi categorii de imobilizari corporale
tratamentul stimulentelor acordate la incheierea sau negocierea unor contracte indeosebi in cazul contractelor de inchiriere sau leasing operational
definirea unor noi categorii de stocuri
tratamentul punctelor acordate in cadrul programelor de fidelizare a clientilor
inregistrarea distincta a avansurilor de trezorerie acordate tertilor

 4. Exemple practice ce cuprind: operatiuni economice principale, balanta la 31 decembrie si situatiile financiare anuale aferente anului;

5. Foarte multe studii de caz si exemple practice conform planului de conturi 2015, axate pe:
baza legala
situatia practica prezentanta
inregistrarile contabile aferente cazurilor practice
atentionarile si recomandarile din partea specialistilor

Pentru cuprinsul detaliat al lucrarii Cartea Verde a Contabilitatii 2015, click aici >>>>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stii cum se aplica noile modificari din contabilitate din 2015?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.