Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stimularea noilor locuri de munca

10-Iun-2010
1587

Va rog sa ne lamuriti ce documentatie trebie depus si unde pentru ordin 13/2010. Am intrebat de AJOFM si de la finante nimeni nu stie cum se pote aplica. Noi avem 3 angajati in luna mai care indeplinesc toate conditiile, dar nu se stie cum putem beneficia de aceasta ordonanta.

Raspuns
Este vorba de O.U.G. nr. 13/2010 privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010, iar conform art. 6 din ordonanta, aceasta se completeaza cu prevederile Legii nr. 76/2002, astfel ca responsabili de aplicarea acesteia sunt A.N.O.F.M. si structurile teritoriale ale agentiei si nu organele fiscale.

Din pacate, pana la aparitia unor norme de aplicare a ordonantei, sunt posibile mai multe abordari:

- fie se procedeaza in mod similar cu modalitatea de aplicare a facilitatii acordate in cazul somajului tehnic, introdusa initial prin O.U.G. nr. 28/1999 si reintrodusa prin O.U.G. nr. 4/2010, pentru care s-au aprobat in anul 2009 norme metodologice de aplicare a facilitatii, prin insasi structura formularelor de declaratii privind evidenta nominala a asiguratilor (spre exemplu, a se vedea O.M.M.F.P.S nr. 343/2009 ? pentru CAS, O.M.M.F.P.S nr. 1.454/2009 ? pentru contributia la somaj si O.C.N.A.S nr. 1.000/2009 ? pentru CASS), insa campurile/instructiunile de completare a declaratiilor/listelor nominale nu au fost modificate astfel incat sa se refere si la aplicarea facilitatii instituite prin O.U.G. nr. 13/2010;

- fie pentru salariatii angajati in conditiile O.U.G. nr. 13/2010 se incheie conventii cu agentiile teritoriale de ocupare a fortei de munca, in care se detaliaza aplicarea facilitatii, asa cum se procedeaza in cazul altor facilitati prevazute de Legea nr. 76/2002, la care face trimitere chiar art. 6 din O.U.G. nr. 13/2010;

- fie se aplica direct, prin declararea la organele fiscale a unor contributii sociale datorate de angajatori diminuate in mod corespunzator cu facilitatea in cauza (scutire pentru contributiile sociale datorate de angajatori aferente salariilor acordate somerilor anagajati pe locurile de munca nou-create ? Atentie: este vorba doar de scutirea contributiilor datorate de angajatori, nu si a celei datorate prin retinere de la angajati).

Aceasta ultima varianta este cea mai corecta, insa ridica doua aspecte:

- aspectul esential este ca declaratiile privind evidenta nominala la CAS, CASS si somaj cuprind si anexele referitoare la contributiile angajatorului si, in lipsa unor instructiuni/norme de aplicare a O.U.G. nr. 13/2010, programele informatice de generare a declaratiilor dau erori, intrucat, in mod logic, vor exista necorelari intre baza de calcul a contributiilor retinute angajatilor si baza de calcul a contributiilor angajatorilor;

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

- este posibil sa se doreasca depunerea vreunor declaratii/tabele/liste nominale la inspectoratele teritoriale de munca, pentru a se putea urmari mai eficient aplicarea ordonantei si respectarea conditiei de 12 luni de mentinere in activitate.

Va sfatuim sa solicitati in mod expres, la fiecare dintre cele 3 institutii responsabile (CNPAS, ANOFM si CNAS) precizari cu privire la completarea declaratiilor nominale in conditiile aplicarii ordonantei si sa beneficiati de prevederile ei direct, prin declararea corespunzatoare la organele fiscale prin formularul 102 a contributiilor angajatorilor diminuate cu sumele aferente facilitatii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stimularea noilor locuri de munca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.