Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stiti la ce servicii aveti dreptul prin intermediul ANAF?

22-Iul-2016
566

Unul dintre obiectivele strategice importante inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013-2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. in acest sens, au fost dezvoltate, de-a lungul timpului, o serie de servicii in slujba contribuabililor, pe care le prezentam mai jos.

Servicii oferite electronic

- Spatiul privat virtual este un serviciu prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia fiscala si consta in punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care detin un cod numeric personal.

Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, in sectiunea "inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui user name si a unei parole. Verificarea datelor inregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numarului de inregistrare inscris pe un act administrativ fiscal emis de administratia fiscala incepand cu anul 2013, fie la sediul oricarei administratii fiscale in termen de 10 zile calendaristice de la data inregistrarii in Spatiul Privat Virtual. Administratia fiscala verifica datele de identificare conform BI/CI si solicita prezentarea numarului de inregistrare generat automat la data inregistrarii. Contribuabilii care detin deja un certificat digital calificat inregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Documente care pot fi comunicate prin Serviciul "Spatiul privat virtual"

1. Automat
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii.

2. La cererea contribuabilului
- Situatia obligatiilor fiscale de plata;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori;
- Certificatul de atestare fiscala;
- Adeverinta de venit.

3. Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal
- Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";
- Cerere privind "Nota obligatiilor de plata";
- Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare;
- Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit;
- Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;
- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat incepand cu anul 2014;
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat institutiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa si utiliza serviciul "Acces controlat la dosarul contribuabilului" este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse. Pe site-ul ANAF, in sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului" se gasesc informatii detaliate despre acest serviciu.

- Depunere declaratii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu ofera urmatoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaratiilor, intrucat nu presupune deplasarea la sediul administratiei fiscale; economisirea resurselor materiale si financiare (hartie, cheltuieli cu personalul, transport etc.); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; depunerea declaratiilor on-line se poate efectua la orice ora. Formularele electronice pot fi descarcate de pe siteul www.anaf.ro, sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Descarcare declaratii".

- Asistenta prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.

- Buletin informativ fiscal - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili", subsectiunea Legislatie / Nouatati legislative se gasesc informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara.

- Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili" se gasesc materialele informative si ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Servicii oferite telefonic

- Call-center - prin intermediul numarului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de indrumare si asistenta in domeniul fiscal contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT) selecteaza tasta 3.

- TelVerde - prin intermediul numarului 0800800085, contribuabilii pot sesiza:
- refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
- acte de coruptie infaptuite de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordonate.
Numarul de telefon 0800800085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un agent economic:
- codul de identificare fiscala;
- denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe valoarea adaugata;
- starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
- aplicarea sistemului de taxa pe valoarea adaugata la incasare.

Sursa: AJFP Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stiti la ce servicii aveti dreptul prin intermediul ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.