Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Strategia bugetara 2013-2015 revizuita | Revenirea TVA-ului la 19 la suta

31-Ian-2013
2601
Proiectia politicii fiscal-bugetare pe termen mediu se bazeaza pe ancorarea acesteia in cateva repere economice si institutionale esentiale: echilibrul macroeconomic, responsabilitatea fiscal-bugetara si disciplina financiara. Se continua practic conduita echilibrata, inceputa in a doua parte a anului 2012, de consolidare fiscala sustenabila si, in acest cadru, de relansare economica.

Viziunea strategiei fiscale pe termen mediu si lung este una calitativa, menita sa stimuleze mediul economic, investitiile si initiativa antreprenoriala, sa dinamizeze inclusiv reformele din sfera sectorului public, precum si sa incurajeze comportamentul onest in afaceri si in relatiile dintre stat si contribuabili.

In acelasi timp, in dimensiunea sa financiar-bugetara, modelul economic de dezvoltare va fi axat pe investitii publice de antrenare, acele investitii menite sa sustina infrastructura, agricultura si dezvoltarea rurala, energia si tehnologia avansata.

Obiectivele fundamentale ale strategiei fiscal-bugetare vizeaza:

>> Un sistem performant al finantelor publice - eficient, transparent, previzibil, care sa conduca la cresterea veniturilor bugetare prin largirea bazei de impozitare si nu prin cresterea poverii fiscale asupra economiei;
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

>> Asigurarea stabilitatii macroeconomice si a sustenabilitatii datoriei publice, prin mentinerea deficitului bugetar in trendul actual de consolidare fiscala;

>> Simplificarea sistemului de taxe si crearea predictibilitatii intr-un cadru fiscal-bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului economic privat si public;

>> Cresterea calitatii finantelor publice, intarirea disciplinei si a guvernantei fiscale, precum si reducerea deciziei discretionare in politicile fiscale si bugetare, in conditiile acelorasi reguli pentru toti contribuabilii;

>> Rationalizarea cheltuielilor si transparentizarea folosirii acestora, in paralel cu regandirea achizitiilor publice in baza criteriilor de oportunitate, prioritate, eficienta. in acest sens, pe langa masurile de politica fiscal-bugetara referitoare la cresterea colectarii veniturilor bugetare si cresterea calitatii cheltuielilor publice, se impun si reforme structurale care sa vizeze reducerea pierderilor si a arieratelor precum si sporirea disciplinei financiare in special in sectorul companiilor de stat.
Strategia fiscal-bugetara este menita sa instituie o noua abordare a relatiei dintre stat si contribuabil, bazata pe transparenta si corectitudine. Aceasta va insemna regandierea si reproiectarea intregului sistem fiscal.

Principiile majore ale acestei reforme fiscale sunt transparenta, simplificarea si reducerea costurilor de conformare fiscala - la nivelul agentilor economici, si a costurilor de administrare fiscala - la nivelul autoritatilor publice.

In planul echilibrului macroeconomic, obiectivul central pe termen mediu este atingerea unei valori a deficitului structural al bugetului general consolidat care sa respecte prevederile Tratatului privind Stabilitatea, Coordonarea si Guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare, respectiv incadrarea in limita de 1% din PIB.

Pentru atingerea acestui obiectiv structural inca de la inceputul orizontului de prognoza, respectiv anul 2014, in conditiile celei mai recente prognoze macroeconomice pe termen mediu, este necesara reducerea deficitului cash al bugetului general consolidat cu numai 0,3 puncte procentuale fata de anul 2013, o ajustare mai putin abrupta fata de magnitudinea consolidarii fiscale aplicata in anii de dupa declansarea crizei economice.

Masurile de consolidare fiscala avute in vedere incepand cu mai 2012 si continuand in perioada 2013-2015 vor viza o noua abordare, respectiv dezvoltare, echitate, disciplina.

Directiile de actiune pe termen mediu au in vedere:

- reducerea generala a impozitarii;
- largirea bazei de impozitare;
- simplificarea sistemului de taxe;
- cresterea colectarii veniturilor bugetare;
- reducerea evaziunii fiscale.
Pe partea de venituri, se va urmari:
- Cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor prin combaterea evaziunii fiscale.
- Cresterea masei de impunere fiscala prin cuprinderea unor venituri neimpozabile aferente sectorul
agricol, ajustarea regimului deducerilor privind amortizarea in cazul autovehiculelor si a cheltuielilor cu diurna acordata angajatilor din sectorul privat;
- Masuri de ajustare a sistemului de impunere fiscala pentru sectorul resurselor naturale si a
operatorilor de transport din sectorul gaze si energie pana la introducerea unui nou sistem al
redeventelor;
- Cresterea nivelului de accizare pentru unele produse si decalarea termenului de aplicare a
programului de crestere a accizelor la tigarete;

Pe partea de cheltuieli, se va urmari, ca obiectiv fundamental:
- Cresterea eficientei acestora, concentrarea pe rezultate si calitate a alocarilor bugetare.


Pentru orizontul de timp 2013-2016 vor fi urmarite, ca obiective specifice:

- Revenirea TVA la nivelul de 19%.
- Pastrarea plafonului de 16% si introducerea impozitului diferentiat pe venitul salarial cu deductibilitati fiscale: cote de 8%, 12% si 16%, ce vor fi stabilite pe grile de venit.
- Reducerea la jumatate a numarului de taxe parafiscale.
- Cresterea deductibilitatii cheltuielilor in cercetare si dezvoltare de la 20% la 50%.
- Alinierea la media europeana a redeventelor incasate de stat ca urmare a concesionarii activelor
statului.
- Scutirea de impozitare, pe o perioada de 5 ani, a dividendelor care vor fi reinvestite in utilaje si
echipamente tehnologice, cercetare-dezvoltare, sub forma majorarii capitalului social la societatile
unde sunt actionari, sau participarea la capitalul social al altor societati comerciale si care conduc la
crearea de noi locuri de munca.
- Stimularea mediului de afaceri in limite admisibile pentru stabilitatea macroeconomica, prin
simplificarea procedurilor si debirocratizarea pentru micii intreprinzatori.
- Extinderea impozitului pe venit pentru microintreprinderile cu o cifra de afaceri mai mica de 65.000 de euro, in vederea simplificarii sistemului fiscal si a reducerii costurilor de administrare.
- Reducerea TVA la producatorii de produse agricole de la 24% la 9%, iar 15% va ramane la acestia
pentru dezvoltare.
- Reducerea CAS cu 5 puncte procentuale pentru angajatori.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Strategia bugetara 2013-2015 revizuita | Revenirea TVA-ului la 19 la suta":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

13-Feb-2013

IaieBB ifndljokczyz

11-Feb-2013

nWuCJC eyzwprfdjcsf

10-Feb-2013

Middle-class families are lonoikg for more than empty promises. They want to go back to work. And they want the Democrats who run Washington to stop pursuing a big government, big spending agenda that includes a government takeover of health care, stimulus bills, a new national energy tax and taxpayer-funded bailouts. The recent elections in Massachusetts, Virginia, and New Jersey have shown that voters aren't buying this rhetoric, and in November well see voters aren't buying it either.





Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.