Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu: Afaceristii romani inca mai viseaza la cifre de afaceri crescute

28-Iun-2013
723
Sapte din zece lideri de business romani considera ca vor inregistra cresterea cifrei de afaceri in acest an. Totusi, procentajul companiilor care asteapta o crestere moderata, intre 5-10 la suta, a scazut cu 5 puncte procentuale din ianuarie pana in iunie 2013, in timp ce procentajul companiilor care anticipeaza o crestere negativa intre -5 si -10 la suta a crescut tot cu 5 puncte procentuale. Ca strategie de crestere a vanzarilor, cele mai multe companii au ales introducerea de produse si servicii noi si deschiderea de noi canale de distributie.

Daca vorbim de scaderea preturilor, se observa o reducere de 8 puncte procentuale a focusului asupra acestui factor, de la 18 la suta in ianuarie 2013, la 10 la suta in iunie 2013. In acelasi timp, increderea liderilor de business in industria in care companiile lor activeaza a scazut semnificativ intre ianuarie si iunie: proportia companiilor deloc increzatoare in potentialul industriei lor din acest an a crescut cu 17 puncte procentuale, pana la 33 la suta dintre companii, in timp ce procentajul companiilor oarecum increzatoare a scazut de la 35 la suta la 23 la suta, in aceeasi perioada, se arata in studiul "O noua viziune a cresterii – editia iunie 2013", publicat astazi de Ernst & Young.

Referindu-se la estimarile privind cresterea profitului, acestea raman si ele pozitive, pastrandu-se in aceiasi parametri ca la editia din ianuarie 2013. Daca in ianuarie, 68 la suta dintre companiile respondente asteptau profituri in crestere in 2013, in iunie procentul acestor companii a scazut cu 2 puncte procentuale, la 66 la suta. Din total, 11 la suta asteapta chiar o crestere a profitului cu peste 30 la suta.

Studiul Ernst & Young are la baza un chestionar aplicat in perioada 1-14 iunie 2013. In raport se analizeaza raspunsurile a 103 executivi de top, prezentandu-se perceptia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2013.

Finantarea continua sa fie in principal prin credite bancare
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Instrumentul de finantare preferat pentru investitii in urmatoarele 6 luni ramane creditul bancar, ales de 45 la suta dintre companii atat in ianuarie, cat si in iunie, in timp ce investitiile de tip venture capital marcheaza o scadere in preferinte, de la 8 la suta in ianuarie la 6 la suta in iunie 2013.

Salariile stagneaza sau cresc usor

Companiile proiecteaza aceleasi asteptari in privinta numarului de angajati la jumatatea lui 2013, ca si la inceputul anului. In ambele editii ale studiului Ernst & Young, 26 la suta dintre respondenti planificau noi angajari, in timp ce 55 la suta in iunie, versus 56 la suta in ianuarie, nu vor face noi angajari in acest an.

In privinta salariului, 53 la suta dintre liderii de business au declarat ca intentioneaza sa ofere o marire de salariu intre 5-10 la suta, peste rata estimata a inflatiei, in timp ce 45 la suta prognozeaza o stagnare a nivelului salarial in acest an.

Ce le preocupa pe companii la jumatatea anului?

Pentru a face fata presiunilor impuse de mediul economic dificil din ultimul an, 33 la suta din oamenii de afaceri chestionati au declarat ca au recurs in continuare la reduceri de costuri, dar 23 la suta s-au concentrat pe cresterea productivitatii, in timp ce 22 la suta pe introducerea de produse noi. Tendinte de crestere s-au remarcat la crearea de produse noi si scaderea costurilor, dar si in angajarea de talente. Ultima tendinta emergenta, cea de focusare pe angajatii talentati, ne apropie de tendintele de la nivel mondial.

Costurile mici sunt considerate in continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piata, chiar inregistrand o tendinta crescatoare, pana la 40 la suta dintre cei chestionati - acelasi nivel de importanta pe care comunitatea locala de afaceri o acorda consolidarii notorietatii marcii si a cresterii increderii in brand. Asadar, 40 la suta dintre respondenti se asteapta ca principala batalie competitiva sa fie data in acest an prin eforturile de marketing.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu: Afaceristii romani inca mai viseaza la cifre de afaceri crescute":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.