Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Avantajele unui PFA fata de un SRL

11-Iul-2011
5422

Cei care doresc sa isi deschida noi afaceri incearca sa stabileasca intotdeauna ce forma de functionare din punct de vedere fiscal este mai avantajoasa. Astfel, in vreme ce altii aleg sa isi desfasoare activitatile sub titlul de PFA, unii antreprenori aleg ca forma de functionare structura unui SRL. In realitate insa, care sunt dezavantajele si avantajele unui PFA prin comparatie cu un SRL?



Luand in calcul prevederile legii in ceea ce priveste un PFA, se mentioneaza in ca de la inceput ca, din punct de vedere al impozitarii directe, PFA plateste impozit pe venit in procent de 16% din venitul net stabilit ca diferenta dintre venituri impozabile si cheltuieli deductibile.

In schimb, in cazul unui SRL, dupa plata impozitul pe profit de 16% (sau impozit pe veniturile microintreprinderii de 3% ), pentru a intra in posesia dividendelor trebuie achitat si impozitul pe dividende in procent de 16%. Prin urmare, in cazul unui SRL, pentru a ajunge in posesia banilor, nivelul de impozitare se ridica la 32 %, respectiv la 19% in cazul microintreprinderii, in timp ce in cazul PFA acesta este de 16%.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


De retinut insa ca, in cazul SRL microintreprindere impozitul de 3% se aplica la cifra de afaceri, fara a se deduce vreo cheltuiala, iar organizarea sub aceasta forma de microintreprindere impune obligatoriu existenta unui salariat anagajat cu contract individual de munca - ceea ce presupune plata contributiilor sociale si a impozitului aferent salariilor.

In continuare, in cursul anului, un PFA plateste impozit pe venit anticipat, avand posibilitatea estimarii venitului in fiecare an, astfel ca, pana la efectuarea regularizarii venitului conform celui efectiv realizat, PFA poate plati un impozit mai mic, beneficiind astfel de un "credit fiscal" in cursul anului. In plus, persoana fizica autorizata dispune efectiv de veniturile realizate, intra in posesia lor si ii poate utiliza in scop personal oricand, fara nicio justificare, in timp ce in cazul SRL - asociatii pot dispune de bani numai dupa incheierea exercitiului financiar odata cu distribuirea dividendelor.
PFA organizeaza contabilitate in partida simpla, persoana fizica putand sa isi tina singura contabilitatea.

In ceea ce priveste dezavantajele organizarii ca PFA, sunt mentionate: raspunderea în fata creditorilor (inclusiv statul) cu averea personala, infiintarea PFA numai in cazul in care persoana fizica are o anumita specializare in domeniul respectiv si obligatia PFA-ului de a achita contributia de asigurari de sanatate in procent de 5,5% din venitul net, in timp ce asociatii care obtin dividende achita contributie de asigurari de sanatate doar in cazul in care nu au si calitatea de salariat, pensionar sau obtin venituri din activitati indepnedente. Chiar in cazul in care nu obtin venituri si din alte surse, contributia de asigurari de sanatate nu se plateste la nivelul dividendelor realizate, ci la nivelul unui salariu minim pe economie lunar.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Avantajele unui PFA fata de un SRL":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.