Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)

28-Feb-2011
2839
Click aici pentru a vedea intrebarile - Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a I)

Raspuns:


Ref: Diferite spete de completare formularului 101


In conformitate cu prevederile art. 34 alin (16) din Codul fiscal, avand in vedere faptul ca, pentru perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010, ati datorat si platit impozit minim, pentru cele doua perioade ale anului 2010, respectiv perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010 si perioada 1 octombrie ? 31 decembrie 2010, declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune astfel:

  • pentru perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010 declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune pana la data de 25 februarie 2011;
    Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
    Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
    Vezi detalii
    Calendarul Contabilului Vesel 2017
    Calendarul Contabilului Vesel 2017
    Vezi detalii
    Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
    Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
    Vezi detalii


  • pentru perioada 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune pana la urmatoarele termene;

  • 25 februarie 2011, daca inchiderea perioadei 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 se efectueaza pana la data de 25 februarie 2011, situatie in care in declaratia 100 pentru trimestrul IV nu se va declara impozit pe profit (nu se selecteaza randul referitor la impozit pe profit);

  • 25 aprilie 2011, daca inchiderea perioadei 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 se efectueaza pana la data de 25 aprilie 2011, situatie in care in declaratia 100 pentru trimestrul IV se declara impozitul pe profit la nivelul celui calculat si evidentiat pentru trimestrul III.
In ceea ce priveste calculul si limitarea sumelor deductibile facem apel la prevederile art.34, alin. (17) introduse prin OUG nr. 87/2010, care dispun ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele corespunzatoare fiecarei perioade fiscale din anul 2010.

Cazul I.


Pe baza datelor prezentate de d-voastra avem urmatoarele informatii:

  • trim. I = impozit profit - 2.490 lei
  • trim. II = impozit minim - 2.150 lei
  • trim. III = impozit minim - 2.150 lei

Sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual? se completeaza astfel:
Rd. 1, preluat de la rd. 44 = 0
Rd. 1,1 = -
Rd. 1,2 = 0
Rd. 2 = 6.450
Rd. 3 = 6.450
Rd. 5 = 6.790
Rd. 7 = 340
La finele trim. III societatea are deja inregistrata suma de 6.790 in conturile 691 ?Cheltuieli privind impozitul pe profit? si ct. 441 ?Impozit pe profit?.
Daca programul permite sa se modifice in urma atunci se poate storna inregistrarea astfel incat in debitul ct. 441 ?Impozit pe profit? sa ramana suma de recuperat (platita in plus) de 340 lei.

Cazul II

Intrucat nu ati prezentat cifre, consideram ipotetic:
  • trim. I = impoz minim 550
  • trim.II = impoz minim 550
  • trim. III = impoz minim 550
  • pierdere fiscala in perioada 1.01.2010 ? 30.09.2010
  • trim. IV = impoz profit 1.000

Sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual? se completeaza astfel:

Rd. 1, preluat de la rd. 44 = 0
Rd. 1,1 = -
Rd. 1,2 = 0
Rd. 2 = 1.650
Rd. 3 = 1.650
Rd. 5 = 1.650
Rd. 6 = 0
Rd. 7 = 0
Datorita faptului ca pentru prima perioada fiscala societatea a realizat un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim, declara si plateste impozitul minim aferent transei (in exemplul prezentat 1.650/ 3 trimestre).
Daca la rd. 36 s-ar fi inregistrat pierdere fiscala aceasta se recupereaza in trim. IV prin inscrierea la rd. 38.
La trim. IV, pe baza veniturilor si cheltuielilor perioadei s-a stabilit un impozit pe profit de 1.000 lei. Acest impozit este datorat si nu se recupereaza nimic din perioada anterioara deoarece plata impozitului minim a fost obligatorie. Daca a rezultat un impozit pe profit de 1.000 lei rezulta ca a fost recuperata pierderea fiscala (daca ar fi fost) din prima perioada.
Suma calculata pentru trim IV este datorata.
In sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual?, completarea randurilor se face astfel:


Rd. 1 prin preluare de la rd. 44 = 1.000

Rd. 1.1 = -
Rd. 1.2 = 1.000
Rd. 3 = 1.000
Rd. 5 = -
Rd. 6 = 1.000
Daca definitivarea impozitului s-ar face pana la 25 aprilie, in formularul 100 cu termen de depunere 25 ianuarie 2011 se trece impozitul minim declarat pentru trim. III.
In acest caz, la rd. 5 se trece suma de 550, iar la rd. 6 rezulta o suma de plata de 450 lei.

Cazul III

Din datele prezentate rezulta urmatoarea situatie:
Trim. I, impoz pe profit 480 lei, declara impoz minim = 550,
Trim. II, impoz pe profit 496 lei, declara impoz minim = 550,
Trim. III, pierdere, declara impoz minim = 550.

Rezulta ca pentru prima perioada s-a datorat, declarat si eventual platit impozit minim la nivel de 1.650 lei.
Daca pierderea este pe total an si la rd. 44 este valoarea 0, din completarea sectiunii C nu exista o diferenta de recuperat sau datorata.
Referitor la ipotezele prezentate pentru trim. IV reiteram urmatoarele:
  • calculul impozitului pe profit se face pentru fiecare perioada fiscala a anului 2010, luindu-se in calcul veniturile si cheltuielile perioadei,
  • limitarea cheltuielilor (sponsorizare, protocol, tva protocol, rezerva, provizioane etc.) se face pentru fiecare perioada in parte,
  • nu se insumeaza veniturile si cheltuielile intregului an din care sa se scada trim. IV,
  • pierderea fiscala rezultata din primul formular 101 se trece in al doilea formular (trim. IV) si se recupereaza in urmatorii ani, pana in anul 2016; Trim. IV este considerat an fiscal,
  • pierderea fiscala din trim. IV se recupereaza pana in anul 2017,
  • pierderea fiscala din anii anteriori anului 2010 se trece in formularul 101 din prima perioada, suma ramasa neacoperita se trece si in declaratia aferenta trim. IV si se recupereaza pe urmatorii 5-7 ani consecutivi, in functie de anul din care provine ( de ex: pierderea anului 2008 se poate acoperi pana in anul 2013, anul 2010 nefiind impartit in doua perioade din acest punct de vedere).

Pe viitor va rugam sa fiti mai concisi in prezentarea informatiilor (mai putine ipoteze care se repeta) fiindca aceasta conduce la o calitate scazuta a raspunsurilor. Apreciem ca prezentarea detaliata a datelor specifice societatii d-voastra v-ar fi de un mai mare ajutor in calcularea impozitului, recuperarea pierderii, completarea declaratiilor (100 si 101) si declararea sumelor privind impozitul pe profit.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.