Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea I)

28-Feb-2011
2792
Caz 1

Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie:


- trimestrul I 2010 - profit fiscal - plateste impozit 16%, deoarece suma depaseste impozitul minim;


- trimestrul II, III 2010 ? pierdere fiscala la nivelul ambelor trimestre ? plateste impozitul minim;


- trimestrul IV 2010:
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

  • calculat independent venituri aferente octombrie, noiembrie, decembrie, respectiv cheltuieli, precum si cheltuieli nedeductibile, rezultatul este pierdere fiscala, deci impozit 16%=0,00lei
  • calculat la perioada de 01.01-31.12.2010, situatia este tot pierdere fiscala, deci impozit 16% pe tot anul ar fi fost = 0,00lei
Finalul cazului 1 este urmatorul :

- s-a platit impozit de 16% in primul trimestru sa zicem 2490ron

- s-a platit impozit minim doua trimestre in total 4300ron
- impozit final era zero lei

Eu deduc din acest caz ca am de recuperat pe viitor aferent impozitului pe profit suma de 2490ron, pe care am platit-o in primul trimestru, si fac inregistrarea contabila 691=441 ?2490 ( minus 2490), ceea ce inseamna ca in anul 2011 contul 441 in balanta va avea sold debitor.


Iar aferent trimestrului IV 2010, nu am de plata nimic.

Impozit 16% aferent total an 2010 = 0,00lei
Impozit forfetar aferent anului 2010 = 8600lei, din care s-a platit 4300ron aferente celor doua trimestre.

Declaratia 101, va trebui sa imi arate ca eu am de recuperat acei 2490ron, si ca sunt pe pierdere fiscala la sfarsitul anului 2010.


Intrebarile aferenta acestui caz sunt :


Este corecta interpretarea mea legata de calcului impozitului pe anul 2010?


Este corecta suma pe care cred eu ca am voie sa o recuperez ?


Daca nu este corect , care este abordarea corecta a acestei situatii, si cea anume ar trebui sa platesc si/sau sa recuperez aferent impozitului pe 2010 ?



Caz 2


Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie :

- trimestrele I, II, III 2010 - pierdere fiscala ? plateste impozitul minim ;

- trimestrul IV 2010 :

  • calculat independent venituri, cheltuieli, cheltuieli nedeductibile aferente octombrie , noiembrie , decembrie 2010 ? profit fiscal, deci impozit profit 16% din acest profit fiscal
  • calculat la nivel de an 2010 ? pierdere fiscala, deci 16% ar fi zero

Intrebarile sunt :


Cum se interpreteaza acest caz ?


Ce anume se plateste la trimestru IV aferent 2010 ?


Se recupereaza ceva din impozitul platit fie el minim sau 16% ?



Caz 3


Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie :


- trimestrul I ? profit contabil

venituri = 10000
cheltuieli = 7000
venituri ? cheltuieli = 10000-7000 = 3000
3000*16% = 480 ron
impozit minim = 550 ron
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 7000+550 = 7550

- trimestrul II ? profit contabil

venituri = 3300(in luna)+10000
cheltuieli = 3200(in luna)+7550, din care 550ron pe ct 691
venituri ? cheltuieli+cheltuieli nedeductibile = 13300-10750+550 = 3100
3100*16% = 496 ron
impozit minim = 550 ron
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 10750+550 = 11300

- trimestrul III ? pierdere contabila

venituri = 4000(in luna)+13300
cheltuieli = 8000(in luna)+11300, din care 1100 ron pe ct 691
venituri ? cheltuieli+cheltuieli nedeductibile = 17300-19300+1100 = -900
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 19300+550 = 19850

- trimestrul IV :

  • ipoteza 1 :
venituri = 2000 (in luna)+17300 = 19300
cheltuieli = 5000(in luna)+19850 = 24850, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

2000-5000 = -3000, deci pierdere fiscala si contabila, de unde ar rezulta impozit zero ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

19300-24850+1650 = -3900ron - pierdere fiscala, impozit zero ?

  •  ipoteza 2:
venituri = 10000 (in luna) +17300=27300
cheltuieli = 1500 (in luna) + 19850 = 21350, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

10000-1500=8500 ? profit contabil, impozit 16% = 1360ron ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

27300-21350+1650 = 7600 ? profit fiscal, impozit 16% = 1216?
7600*16% = 1216 ron
impozit minim platit = 1650 ron

  •  ipoteza 3 :
 venituri = 5500( in luna) +17300 = 22800
cheltuieli = 5400( in luna) +19850 = 25250, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

5500-5400 = 100 ? profit contabil, impozit 16% = 16 ron ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

22800-25250+1650 = -800 ? pierdere fiscala, impozit zero ?

Intrebarile in acest caz in functie de cele trei ipoteze prezentate aferente trimestrului IV sunt:


Cum se interpreteaza aceste ipoteze?


Ce anume se plateste la trimestru IV aferent 2010?


Se recupereaza ceva din impozitul platit fie el minim sau 16%?


Click aici pentru continuarea articolului - Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea I)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.