Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calculul contributiilor sociale in cazul angajarii persoanelor din alte orase

22-Iul-2011
1754
Multe companii isi desfasoara procedurile de recrutare si selectie a unor persoane din alte orase in momentul in care nu gasesc angajatii specializati de care au nevoie in acelasi oras in care se afla si sediul social al firmei. Unele dintre aceste companii supora toate cheltuielile cu chiria deoarece noii angajati au domiciliul in alte localitati. Ramane insa de stabilit cum se procedeaza in ceea ce priveste calculul contributiilor sociale in ceea ce priveste suma acordata lunar cu titlu de chirie.

Aceasta situatie reprezinta un caz de obtinere a unor avantaje in natura impozabile, in baza art. 55 alin. 2 lit. k si alin. 3 lit. b din Codul fiscal, respectiv pct. 70 lit. f din Normele metodologice, nefiind indeplinite conditiile de la art. 55 alin. 4 lit. c din Codul fiscal privind acordarea unei locuinte de serviciu sub forma unui avantaj in natura neimpozabil.

Astfe, potrivit art. 2964 alin. 1 lit. o din Codul fiscal si pct. 7 si pct. 8 din Normele metodologice de aplicare se considera ca, potrivit regulilor stabilite pentru titlul III din Codul fiscal, avantajele in natura supuse impozitului pe venit intra si in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.

Sunt insa enumarate la art. 29615 lit. p din Codul fiscal si avantajele in natura care, desi sunt supuse impozitului pe venit, nu intra si in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.

Se considera, asadar, potrivit art. 29615 lit. p pct. 2 din Codul fiscal, ca oferirea gratuita a posibilitatii de cazare pentru salariati, inclusiv sub forma chiriei suportata de societate, nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii. Se au astfel in vedere prevederile art. 29615 lit. p in raport de cele ale art. 55 alin. 3 din Codul fiscal si pct. 70 din Normele metodologice rezulta o distinctie intre "contravaloarea folosintei unei locuinte in scop personal" (pct. 70 lit. f) si "cazarea si masa acordate in unitati proprii de tip hotelier", astfel ca, intr-o interpretare restrictiva, un organ de control fiscal poate aprecia ca art. 29615 lit. p pct. 2 din Codul fiscal se refera doar la cazarea asigurata de societate in unitati proprii (si acelea de tip hotelier) si nicidecum la suportarea contravalorii chiriei pentru personalul angajat.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


Deoarece nu exista clarificari suplimentare cu privire la ce avantaje anume se refera exceptia prevazuta de 29615 lit. p din Codul fiscal, se recomanda includerea contravalorii chiriei in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calculul contributiilor sociale in cazul angajarii persoanelor din alte orase":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.